• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-24 19:26:33 följande:
    Det var nån som ville ha tips på en present att köpa till en "snobbig" farbror som fyller 60 år, och jag skrev uppblåsbar barbara..
    Det var ju ett jättebra förslag! Varför anmäler man sånt? Suck... Antagligen nån humorsbefriad stackars människa.
  • Sonja68

Alltså det där tipset jag fick av en gammal tant ang svampinfektioner, det är lite läbbigt:
    På morgonen när man går och kissar ska man ta morgonurinen och smörja in "problemområdet" (i detta fall underlivet) med den, för enligt henne har just urinen nån sorts läkande och renande effekt. Inte fan vet jag. Låter ju inte så fräscht precis, men det var hennes beprövade botemedel. De hade inte tillgång till Diflucan och sånt på hennes tid nämligen, trots att även de besvärades av svampinfektioner i underlivet...
    Hoppas ingen tant spydde nu...?

• Fjällbruttan

Hmmm.. ligger säkert nåt i det för urin är ju rent och har syror i sig, så det måste ju ändra bakteriefloran i undrelivet i alla fall
    nä, jag spydde inte, då får du nog ta i lite värre

• Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-06-25 08:58:01 följande:
    Hmmm.. ligger säkert nåt i det för urin är ju rent och har syror i sig, så det måste ju ändra bakteriefloran i undrelivet i alla fall nä, jag spydde inte, då får du nog ta i lite värre
    Ja, hon menade att urinen är kroppens eget läkemedel.
    Nä, jag misstänkte att DU skulle tåla detta

kram på er, åter till jobbet!
  • MulleNuh

haha ja FÅÅÅR 6000:- är väl lite fel men det känns nästan så eftersom dom varit borta ett tag!!

Fjällbruttan skrev 2009-06-25 08:49:58 följande:
    Go´morron Vilken belöning, du blir anmäld och får 6000:-Tror jag ska skriva nåt kul inlägg Ja, vad är ribbåt??Här strålar solen idag med så vi tänker vara ute hela dagen igen, idag ska det penslas rosor till tårtan Jag har hittat en ny stressfaktor, går i på www.yr.no och kollar vädret varje dag....igår sa långtidsprognosen regn nästa fredag, lördagen var inte med ännu... idag såg det lite bättre ut, så dumt att kolla nu eftersom det kan bli vad som helst men jag kani nte låta bli! Lillabruden, har själv rejäl PMS så jag misstänker att äldsta kommer att ha det, ser tendenserna redan nu....phu....fast när det verkligen gäller, då skyddar de varannn, Gud nåde den som ger sig på en av systrarna Sonja, vad mysigt med fika, fjällfalangen bjuder glatt på fika om nån råkar komma hit Hoppas det gått bra med operationen denna gång!För övrigt är jag inte känslig så skriv gärna ut ditt tips Lovar att inte anmäla för osedlighet Kram på er
  • Cantaton

Haha, går inte att äta. Det är en båt som åker fooooort - helst i vågorna från de stora båtarna så att man flyger lite Var på "kul före sommaren" med företaget jag jobbar extra på och hade ingen aning om vad vi skulle göra. Vi kom till strandvägen och fick varsin rödvit overall och skidglasögon. (Bra varmt i solen vill jag lova - men toppen när vi susade fram i världens hastighet på vattnet.)

lillabruden skrev 2009-06-25 02:52:07 följande:
    Vad är ribbåt? Går det att äta? .....ska ha mens, äter allt!!!
  • MulleNuh

Ja det är fruktansvärt deppigt med alla jävla räkningar!!!!!

Ja bellis är en plutt!! Hon är 1 år och 3 månader...
    Ja och sommar är det ju verkligen.. Vilket KANONVÄDER!! Tjohoo!! Jag gömmer mina blåvita ben under receptionsdisken jag.

Sonja68 skrev 2009-06-25 08:48:08 följande:
    Gooood mooooorning!Men så SKÖNT att det löste sig med pengarna! Fira på fredag då mao?Ikväll ska jag våndas och betala alla räkningar. och DET är MÅNGA och STORA. Det är så deppigt att lönen bara går in och ut igen lika snabbt. Kvar blir typ ingenting. Tur att vi fick tillbaka lite på skatten, det är vår räddning denna månad.Nu har även vi fått sommar! Varmt, soligt, och blåser inte speciellt heller Jag har kjol och skrämmer livet ur jobbarkompisarna med mina blåvita tantben Men det bjuder jag på. Hann inte smörja brun-utan-sol.Så söt din Bella ser ut, hur gammal är hon?
  • Soldemor

Vad gäller svampinfektioner blev jag en gång tipsad av en barnmorska att använda fil eller yoghurt m bakteriekultur och smörja in med, precis som någon nämnde i ett inlägg längre upp (har glömt vem)

• Cantaton

Ja, fy för räkningar!

Ljuvligt sommarväder!!

MulleNuh skrev 2009-06-25 09:16:36 följande:
    Ja det är fruktansvärt deppigt med alla jävla räkningar!!!!! Ja bellis är en plutt!! Hon är 1 år och 3 månader... Ja och sommar är det ju verkligen.. Vilket KANONVÄDER!! Tjohoo!! Jag gömmer mina blåvita ben under receptionsdisken jag.
  • MulleNuh

Micke skrev just på msn att han har betalat det mesta. (skönt) Sen ska bara alla huslån dras från MITT konto!!

Svar på tråden Tantvarning 4