• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Jo sånt kan fungera.. Men jag är så "gammal i leken" haha kan man säga så?? så sånt funkar inte på mig när jag väl fått en infektion.

passionsblomman skrev 2009-06-24 09:57:13 följande:
    Orättvisa och hormontivoli, det är en kvinnas lott.Skit Mulle!Åh, det gör ju så ONT när det är en ordentlig!Visst har jag sagt att jag fick mitt i vår spa-semester ifol? Och sjukvårdupplysningen sa till mig att be hotellet fixa en citron och en kanna vatten?Det gjorde guld-tjejen i recep och jag drack en hel 1 1/2 literskanna med två pressade citroner i den natten. Det var jävligt surt, men faktum är att redan på morgonen när jag väl kunde åka till doktorn hade det lindrats påtagligt.Förutom medicinen fortsatte jag att dricka färskpressade juicer varje morgon och hade kvar kannan i kylen också, som jag fyllde på med citron, så jag drck ngt glas/dag.Det var en hästkur!
  • MulleNuh

har ju haft ca 5-8 infektioner/år sen jag var ca 15 år. Har varit hos urolog och kollat med kamera o grejer men det är inget fel. Så det är bara att leva med..

Det suger STOOORBALLE ju!!

• passionsblomman

Ja usch jag vet att du dragits med det där länge din stackare!
    men nog måste det väl iallafall kunna lindra eller hjälpa till lite på traven med en citron-chock?

• MulleNuh

Jag har tagit Hiprex igår och idag.. Dom är snäppet starkare än vanlig juice.. Men jag överlever nu så länge jag sitter ner och kniper lite! Men jag VÄGRAR att kissa... Då är det ju kört.

passionsblomman skrev 2009-06-24 10:04:09 följande:
    Ja usch jag vet att du dragits med det där länge din stackare!men nog måste det väl iallafall kunna lindra eller hjälpa till lite på traven med en citron-chock?
  • passionsblomman

Men blir det inte värre om du inte kissar då?
    Bakterierna behöver väl sköljas ut menar jag?

Fast det gör väldigt ont...

• MulleNuh

Ohhh det blir värre när jag kissar tycker jag..

Men nu är det nästan värst med min mage! Jag är sååå gasig i magen så jag dör!! hahaha

passionsblomman skrev 2009-06-24 10:09:18 följande:
    Men blir det inte värre om du inte kissar då?Bakterierna behöver väl sköljas ut menar jag? Fast det gör väldigt ont...
  • passionsblomman

Vilken jäkla dag du har!

MulleNuh skrev 2009-06-24 10:12:04 följande:
    Ohhh det blir värre när jag kissar tycker jag..Men nu är det nästan värst med min mage! Jag är sååå gasig i magen så jag dör!! hahaha
  • MulleNuh

Ohh nu pratade jag med SYSTER Monika, som jag senare ska bomba..
    Ja då måste vi boka in dig för provtagning!

Ehhhh nääääääää det måste vi inte!! Jag ska prata med Kenneth!

Jaha han kommer in i eftermiddag. Vi får se om han hinner ringa dig..

Mupp.

passionsblomman skrev 2009-06-24 10:18:49 följande:
    Vilken jäkla dag du har!
  • Soldemor

Jag hade sådana besvär, hela tonårstiden, tills det accelererade när jag var 18.Då hade jag uvi var tredje vecka, vågade inte sluta äta penicillin, för då kom det tillbaks. Efter en lång utredning (som kom till stånd för jag gjorde praktik på en urologavdelning) upptäckte de att mina urinledare satt för långt ner, så där var alltid en skvätt urin kvar längst ner i "böjen" av urinledarna. De kallade upp en barnläkare från Malmö som opererade mig, har efter det varit mycket bättre. Visst, ibland glömmer jag mig, typ bubbelbadsmys, men det kan ändå gå flera år emellan nu, vilket är skönt.

Förresten, om någon tant har vägarna förbi Linköping, så skall jag ha dop i S:t Lars kyrka kl 14.00 på lördag. Någon som vill titta in och säga hej irl efter gudstjänsten?

• Cantaton

Tack och lov har jag haft det besväret EN enda gång. Men jag tycker mycket synd av dem som måste drabbas av det återkommande...!

Soldemor, tyvärr inga planer på Linköping. Vid den tiden befinner jag mig nog runt Ödeshög (på bussresan ner till Frankrike).

Svar på tråden Tantvarning 4