• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan
    Vikta kaniner ... jag vek mig av skratt
    Mulle, hoppas det fixar sig med pengarna

Solde.. det blir nog ingen begravning... jag har lugnat ner mig, fönstren är tvättade, golven dammsugna och det mesta undanstökat... klart för sockerkaka och präst

Bebis...mmmm....så ljuvligt att sniffa på!
    Vi velar lite om en 4:a... men det känns som ett så stort projekt.. större bil, bygga ut huset osv... samtidigt är det NU som gäller för mig känns det som , är ju 38 och vill inte vara så mycket äldre.. sen vet vi ju inte om det funkar igen.
    Dessutom hade jag GBS med Saga och låg inne flera omgångar, inget som säger att det blir så igen men....
    och så vill jag gärna sooooooova igen... har haft två stökiga nätter, är inte för inte vi kallar henne lilla vild...

Blomman, det är ju MITT växthus
    Det är så ljuvligt, jag kmmer med badmössa, byxbaddräkt och en mass champange vi kan ha i badkaret
  • Fjällbruttan

Grupp B streptokocker... finns naturligt i underlivet men ibland så vandrar det över till urinblåsan( oftast under grav.) och då är det inte kul längre.
    gick så långt att jag fick njurbäckeninflammation och infektionen satte igång värkar i v.24.. som tur var låg jag på sjukhus redan, var superdålig, så det blev värkhämmande dropp och ambulans till Umeå där Neo finns..
    Nu löste det sig av sig självt med det var några tuffa veckor ppå sjukhus och med de äldre tjejerna hemma och sen var jag sjukskriven resten av grav, supertrött och med skit järnvärde eftersom antibiotikan åt upp järnet...
    För att toppa det hela så fick jag en njurbäckeninf. till och fick byta antibiotika, de jävlarna vart resistenta.
    Så på förlossningen fick jag antibiotikadropp så Saga inte skulle få GBS, kan vara dödligt för små bebisar.

Sen tog det ett halvår av antibiotika innan jag var av med skiten, Saga och jag hade svampinfektioner och hon har varit infektionskänslig eftersom hon inte fick så bra immunförsvar...

Phuu... nu känner jag verkligen inte för att testa igen!
    men det låter värre än det var, allt gick ju bra och sjukvården var suverän!

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-06-23 14:02:21 följande:
    Solde.. det blir nog ingen begravning... jag har lugnat ner mig, fönstren är tvättade, golven dammsugna och det mesta undanstökat... klart för sockerkaka och präst
    Säg bara till annars, jag ställer alltid upp!
  • Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-06-23 14:10:26 följande:
    Grupp B streptokocker... finns naturligt i underlivet men ibland så vandrar det över till urinblåsan( oftast under grav.) och då är det inte kul längre.gick så långt att jag fick njurbäckeninflammation och infektionen satte igång värkar i v.24.. som tur var låg jag på sjukhus redan, var superdålig, så det blev värkhämmande dropp och ambulans till Umeå där Neo finns..Nu löste det sig av sig självt med det var några tuffa veckor ppå sjukhus och med de äldre tjejerna hemma och sen var jag sjukskriven resten av grav, supertrött och med skit järnvärde eftersom antibiotikan åt upp järnet...För att toppa det hela så fick jag en njurbäckeninf. till och fick byta antibiotika, de jävlarna vart resistenta.Så på förlossningen fick jag antibiotikadropp så Saga inte skulle få GBS, kan vara dödligt för små bebisar.Sen tog det ett halvår av antibiotika innan jag var av med skiten, Saga och jag hade svampinfektioner och hon har varit infektionskänslig eftersom hon inte fick så bra immunförsvar...Phuu... nu känner jag verkligen inte för att testa igen!men det låter värre än det var, allt gick ju bra och sjukvården var suverän!
    Men oj, så jobbigt! Inte att leka med GBS med andra ord. Skönt att det slutade lyckligt i alla fall.

Soldemor; skönt att veta att vi har en egen präst här bland tanterna som ställer upp akut vid vigsel, begravningar och antagligen barndop också när det blir aktuellt
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-06-23 15:00:53 följande:
    .Soldemor; skönt att veta att vi har en egen präst här bland tanterna som ställer upp akut vid vigsel, begravningar och antagligen barndop också när det blir aktuellt
    Naturligtvis dop också, det är såå mysigt!
  • lillabruden

medan jag legat halv dåsig på hostmedicin i sängen, sovit från o till har ni lyckats hitta fest lokal i växthusform....en bebis är född, mamma-känslor svallar, ilskan rasar och lugnar sig...fönster blir rena, hornhinnor spricker och ni spekulerar om eventuella begravningar
    Förresten, är det inte tantvarning på att hornhinnan spricker?

jag mår bättre idag, ska jobba igen imorgon natt sen har jag ändå bara 2nätter o jobbar igen söndag. Men jag tröstar mig med Marabou NonStop.....

har ni oxå fått sommar-imitations väder? Vi har tydligen varmt idag..solen lyser. Jag är ju inne o bara kikar ut (förresten tryckte jag först fel o tryckte u istället för i på kikar )

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-06-23 15:16:11 följande:
    Förresten, är det inte tantvarning på att hornhinnan spricker?
    Oh yes! Fullvärdig tant!
Svar på tråden Tantvarning 4