• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Jag har sedan jag fick barn blivit bra på att ryta när jag inte gillar nåt.. Säger till i butiker och restauranger osv... *morr*

• MulleNuh

men GUD! haha.. Jag har ju glömt att berätta en sak som hände på båten!! Kan säga att jag DOG av skämmighet!!

Ja, nygifta som vi var/är så hade vi med oss lite *hmprf* vuxenleksaker.
    Sista dagen så hade städerskorna lägt UPP dom sakerna på min väska!!! Och sen hade dom vikt handdukar som en kanin och lagt på sängen! FY FAAAN!

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-23 12:36:10 följande:
    men GUD! haha.. Jag har ju glömt att berätta en sak som hände på båten!! Kan säga att jag DOG av skämmighet!!Ja, nygifta som vi var/är så hade vi med oss lite *hmprf* vuxenleksaker.Sista dagen så hade städerskorna lägt UPP dom sakerna på min väska!!! Och sen hade dom vikt handdukar som en kanin och lagt på sängen! FY FAAAN!

Tack Mulle för Dagens Garv!!
  • passionsblomman

Jag är rätt tam när det gäller saker som restauranger och sådansom en del nästan ser som en sport att klaga på eller försöka deala med-att det ska prutas och hittas fel på sker och sådant tex.

Men när folk är idioter däremot. Och beter sig som de ärkeas de är. Då blir det vulkanutbrott.

Jag är nog rätt högjudd rent allmänt, pratar och skrattar och hörs och blir engagerad i diskussioner och betonar en massa. Frispråkig och utåtriktad.

Dt vill säga, det märks mycket tydligt bådde när jag blir glad, arg och ledsen.

jag skäms ihjäl när jag skriker åt min son, men jag skriker åt andra jag blir förbannad på också. Då skäms jag inte alls så värst mycket

Men det går fort över och jag går inte och spar på saker.
    Det VÄRSTA jag vet är när nån bara går och tiger och surar och mnna vet att ngt r fel men inte vad. Hellre skitarg och rensa och gå vidare.

• Sonja68

IIIIIhhhhhhhhh!
    Måste berätta; jag ringde till min kompis som ska ha barn 30/6. Då jag inte fått svar på mitt mejl (hon bor i grannkommunen så vi ses inte varje dag) så ringde jag på mobilen för att höra om de har nåt vajsing med mejlen.
    "Ligger du och föder?" Frågar jag med ett rått garv.
    "Jag har redan fött, för 3 timmar sedan" säger hon helt coolt!!!
    En liten kille!!!
    De ligger på samma sjukhus där A ska opereras imorgon, så nu måste jag kolla om man får hälsa på eller om det är besöksförbud. Eller om de kanske går ut och "luftar sig" ibland. Jag blir ju där i flera timmar imorgon !!

• MulleNuh

va roligt!! Då får du snuffa bebis!!

Jag frågade micke om vi inte skulle ta o skaffa en 3:e..

Sonja68 skrev 2009-06-23 12:40:57 följande:
    IIIIIhhhhhhhhh! Måste berätta; jag ringde till min kompis som ska ha barn 30/6. Då jag inte fått svar på mitt mejl (hon bor i grannkommunen så vi ses inte varje dag) så ringde jag på mobilen för att höra om de har nåt vajsing med mejlen."Ligger du och föder?" Frågar jag med ett rått garv. "Jag har redan fött, för 3 timmar sedan" säger hon helt coolt!!!En liten kille!!!De ligger på samma sjukhus där A ska opereras imorgon, så nu måste jag kolla om man får hälsa på eller om det är besöksförbud. Eller om de kanske går ut och "luftar sig" ibland. Jag blir ju där i flera timmar imorgon !!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-23 12:39:33 följande:
    Jag är rätt tam när det gäller saker som restauranger och sådansom en del nästan ser som en sport att klaga på eller försöka deala med-att det ska prutas och hittas fel på sker och sådant tex.Men när folk är idioter däremot. Och beter sig som de ärkeas de är. Då blir det vulkanutbrott.Jag är nog rätt högjudd rent allmänt, pratar och skrattar och hörs och blir engagerad i diskussioner och betonar en massa. Frispråkig och utåtriktad.Dt vill säga, det märks mycket tydligt bådde när jag blir glad, arg och ledsen.jag skäms ihjäl när jag skriker åt min son, men jag skriker åt andra jag blir förbannad på också. Då skäms jag inte alls så värst mycket Men det går fort över och jag går inte och spar på saker.Det VÄRSTA jag vet är när nån bara går och tiger och surar och mnna vet att ngt r fel men inte vad. Hellre skitarg och rensa och gå vidare.
    Jag hatar också surmuppar. Jag brukar lipa en skvätt i min ensamhet eller gå in på toa och hamra i väggen eller nåt. Hemma på familjen skriker jag ibland. Sen så är det bra. Jag är aldrig långsint, tack och lov. Jag tror det är skadligt för hälsan att gå och bära på sånt där för länge.
    Jag hörs också när jag är glad, pratar och diskuterar högt och livligt. Men jag brukar försöka vara diplomatisk i de flesta lägen. Jag hatar när folk skriker och gormar. Men ibland så vill jag också bara tappa kontrollen och VRÅLA!!! Det gjorde jag när jag födde min yngsta utan epidural Då tog jag igen alla tillbakahållna vrål med råge
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-23 12:44:42 följande:
    va roligt!! Då får du snuffa bebis!! Jag frågade micke om vi inte skulle ta o skaffa en 3:e..
    Vad sa han, vad sa han?!?!
    Hade faktiskt tänkt fråga lite försiktigt om ni hade några sådana planer... Men finkänslig tant som man är så avstod jag.Ända tills nu!
  • MulleNuh

Håller med.. Det som är det absolut värsta och som får mig till en AAAAARG frulle är när Micke går rubt och är irriterad. Fy fan. Då vill jag göra slut och kasta sand på honom!!!

Sonja68 skrev 2009-06-23 12:45:39 följande:
    Jag hatar också surmuppar. Jag brukar lipa en skvätt i min ensamhet eller gå in på toa och hamra i väggen eller nåt. Hemma på familjen skriker jag ibland. Sen så är det bra. Jag är aldrig långsint, tack och lov. Jag tror det är skadligt för hälsan att gå och bära på sånt där för länge.Jag hörs också när jag är glad, pratar och diskuterar högt och livligt. Men jag brukar försöka vara diplomatisk i de flesta lägen. Jag hatar när folk skriker och gormar. Men ibland så vill jag också bara tappa kontrollen och VRÅLA!!! Det gjorde jag när jag födde min yngsta utan epidural Då tog jag igen alla tillbakahållna vrål med råge
Svar på tråden Tantvarning 4