• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Daa

Åh, gott!

MulleNuh skrev 2009-06-22 20:31:19 följande:
    Hallon/blåbärspaj någon?? Har vaniljsås!
  • lillabruden

tar man Passionis irish coffee recept och bytar ut whiskey mot Baileys *dregel*

Eller varför inte en varm choklad med litta starkt i

Vill man ha alkofritt så blanda 2tsk mald kardemumma med kaffepulvret i filtret när ni kokar kaffe mums!! Sen kan man skumma varm mjölk o pudra lite florsocker,kanel o kardemumma på skummet!

jag har sovit och sjukanmält mig idag....kände att det behövdes och det dumma är att egentligen kunde ju ingen jobba men jovisst....när jag lägger mig o säger jag är sjuk så hittar dem någon! *lyfter ögonbrynet o undrar...är jag utnyttjad eller?* Men man tjänar ju pengar iallafall....

hallon o blåbärspaj *ggaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh**dreglar**
    jag ska ju börja på diet igen nu efter midsommar! Började bra tyckte jag, jordgubbstårta, 2olika tårtbakelser för att bestämma bröllopstårta då den vi valde först inte gick tydligen...o sedan grillade rester från midsommarfirandet, kylling o korv med potatissallad o röbetssallad...

vi har också haft fint väder här idag...trots att jag sovit bort lite men skönt har det varit! hoppas det blir så den 25 juli oxå!

tack alla som hjälper mig bli kry igen

• MulleNuh

nääääää...

passionsblomman skrev 2009-06-22 20:34:14 följande:
    Tackar!Frågar med munnen full:Harú hittat stålarna än?
  • Villemoa

Tar gärna lite vaniljsås med paj för det är så jag föredrar min paj; mycket vaniljsås till pajen

• Soldemor

Tack för alla uppfriskande hälsningar. Känns nog något lite bättre idag, men som om det inte skulle räcka så sprack hornhinnan igår igen (händer ibland när jag får en infektion), så nu måste jag ta ögonsalva. JAG HAR SNART SLUT PÅ DET BERÖMDA TÅLAMODET, JAG VILL VARA FRISK! LÄNGE! Så, nu lättade jag litet på all irritation över att jag inte får igång träningen som jag vill, och inte orken! Nu skall vi tänka positivt! Har fått en begravning i min nya församling nästa vecka. (Nej, inte kul med begravning, men jag får slänga allt snor och all hosta i en mental sopsäck!)

• Sonja68

God (?) morgon tanter!

Soldemor; skönt att höra att du håller på att bli bättre, men det där med hornhinnan lät ju inge bra. SPRACK den?! Påverkar det synen på nåt vis, och hur vet man att den sprack?
    Lillabruden, hoppas du också kryar på dig. Tack för coffee tips från dig och Blomman!
    Hann inte göra någon kaffedrink igår.
    Vi blev bjudna på middag hos våra vänner som har besök av en god väninna till oss som bor i Gbg sedan 15 år tillbaka.
    Vi fick grillade kycklingspett, klyftpotatis, härlig sallad med fetaost, hallonpaj med vaniljsås och så härligt vitt vin
    Sedan hade vi och ungarna Singstartävling. Skitkul! MÅste skaffa sånt till "ungarna" (eg. till mig själv snarare ).
    Mulle; Berätta om resan!! Dina intryck från Tallin och St. Petersburg väntar jag med spänning på. Min brorsa och sambon åker på den kryssningen om 2 veckor.
    Avundsjuk? Liiiite...
    Ungarna är jättetrötta på morgonen. Sover som stockar, jag tror de behöver semester även de!
    Imorgon är det operation för A. Då ska jag försöka synka ihop det så att jag får träffa en trevlig tant här på tråden; Daa!
    Ha det bra!

• Fjällbruttan

God förmiddag
    Hoppas alla mår lite bättre!
    Ta annars och pressa en apelsin i en stooor kopp, i med en klick honung (är i medecinskt syfte så tandläkare får inte bry sig )och en c-vitamin brus, slå på en stor skvätt vodka och fyll upp med hett te.
    Driver ut det mesta, och funkar bra även utan alkohol, jag brukar börja svettas ut förkylningarna...

Lät läbbigt med hornhinnan Solde, hoppas det läker fort!
    Vi ska träffa "vår " präst i eftermiddag så jag hoppas han är lika flexibel som du, annars får du komma upp och viga oss, skulle vara underbart att ha dig och tant-gänget här!

Mina nerver har börjat hoppa... kollar på långtidsprognosen för vädret VARJE dag, fast jag vet att det inte kommer att stämma.. och så är jag virrig, tur vi har en whiteboard så jag kan stryka saker som ska göras!
    Har tom. skrivit upp att jag ska ha Absolut torr under armarna och fixa till lösnaglarna så jag inte glömmer det
    Och inatt kom jag på att barnen kanske ska ha några lakan att sova i
    Tur att Mattias är ledig nästa vecka! Om inte annat får han spänna fast mig i en solstol så jag får ligga där och yla...

Kramar till er alla!

• MulleNuh

Nu är jag bara ARG på båten!!! Såg i morse att dom dragit dubbelt från mitt konto, så enl dom har jag shoppat för 12.000 å båten!!!!!!!

Sonja68 skrev 2009-06-23 09:20:49 följande:
    God (?) morgon tanter!Soldemor; skönt att höra att du håller på att bli bättre, men det där med hornhinnan lät ju inge bra. SPRACK den?! Påverkar det synen på nåt vis, och hur vet man att den sprack?Lillabruden, hoppas du också kryar på dig. Tack för coffee tips från dig och Blomman!Hann inte göra någon kaffedrink igår.Vi blev bjudna på middag hos våra vänner som har besök av en god väninna till oss som bor i Gbg sedan 15 år tillbaka. Vi fick grillade kycklingspett, klyftpotatis, härlig sallad med fetaost, hallonpaj med vaniljsås och så härligt vitt vin Sedan hade vi och ungarna Singstartävling. Skitkul! MÅste skaffa sånt till "ungarna" (eg. till mig själv snarare ).Mulle; Berätta om resan!! Dina intryck från Tallin och St. Petersburg väntar jag med spänning på. Min brorsa och sambon åker på den kryssningen om 2 veckor.Avundsjuk? Liiiite...Ungarna är jättetrötta på morgonen. Sover som stockar, jag tror de behöver semester även de!Imorgon är det operation för A. Då ska jag försöka synka ihop det så att jag får träffa en trevlig tant här på tråden; Daa!Ha det bra!
  • Fjällbruttan

Iiiiiihhhhh.... jisses, räcker väl med att ha shoppat för 6000:-!!!! Ring bums och om de dragit dubbelt så måste det ju vara samma summor, så då måste de ju inse att det är fel!
    Lycka till!

Skickar styrkekramar!

MulleNuh skrev 2009-06-23 09:53:11 följande:
    Nu är jag bara ARG på båten!!! Såg i morse att dom dragit dubbelt från mitt konto, så enl dom har jag shoppat för 12.000 å båten!!!!!!!
  • MulleNuh

Ja det skiljer 4 kr mellan summorna...
    Micke har ringt och dom var griniga..

Fjällbruttan skrev 2009-06-23 10:06:51 följande:
    Iiiiiihhhhh.... jisses, räcker väl med att ha shoppat för 6000:-!!!! Ring bums och om de dragit dubbelt så måste det ju vara samma summor, så då måste de ju inse att det är fel!Lycka till!Skickar styrkekramar!
Svar på tråden Tantvarning 4