• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

Hej alla underbara tanter
    Idag skiner solen med... så jag måste hitta på nåt att göra ute...ingenting kanske

Villemoa, vet precis hur du känner de, är så vidrigt när barnen far illa, som mamma får man många gråa hår...
    jag har flugit helikopter med min moa, hon trillade ner från en bänk och fick hjärnskakning och började kräkas och ville bara sova... ringde SOS och de skickade en helikopter med läkare i... allt gick jättebra men läskigt var det!
    Då var hon ett och ett halvt, nu är hon nio och läser svenska med 4:orna och matte med treorna så slaget måste tagit på rätt sätt

Blomman, visst går det fort!!! Iza är tolv, lång som en stång, ser ut som en liten kvinna, finnig som en femtonåring och med humör för tio.... är lite spännande här ibland! Hon kom hem och vägde 2900 och var 48cm, måste ha ätit växup när mamma inte såg det

Vi gifter oss 4 juli
    Blir pirrig i mage bara jag skriver det, tiden går så snabbt nu!! Så idag ska vi feja huset lite så prästen inte blir påhoppad av nån dammråtta när han kommer imorgon

Nu ska jag sätta mig på trappan i solens sken och dricka en stooor kopp te och renskriva beställningen!

Hoppas solen kommer att lysa över er alla idag!

• MulleNuh

Oj.. Snart blir du också fru då!! Så spännande!! weeee...
    Gör inte samma tabbe som jag gjorde bara!!

Fjällbruttan skrev 2009-06-22 08:56:58 följande:
    Hej alla underbara tanter Idag skiner solen med... så jag måste hitta på nåt att göra ute...ingenting kanske Villemoa, vet precis hur du känner de, är så vidrigt när barnen far illa, som mamma får man många gråa hår...jag har flugit helikopter med min moa, hon trillade ner från en bänk och fick hjärnskakning och började kräkas och ville bara sova... ringde SOS och de skickade en helikopter med läkare i... allt gick jättebra men läskigt var det!Då var hon ett och ett halvt, nu är hon nio och läser svenska med 4:orna och matte med treorna så slaget måste tagit på rätt sätt Blomman, visst går det fort!!! Iza är tolv, lång som en stång, ser ut som en liten kvinna, finnig som en femtonåring och med humör för tio.... är lite spännande här ibland! Hon kom hem och vägde 2900 och var 48cm, måste ha ätit växup när mamma inte såg det Vi gifter oss 4 juli Blir pirrig i mage bara jag skriver det, tiden går så snabbt nu!! Så idag ska vi feja huset lite så prästen inte blir påhoppad av nån dammråtta när han kommer imorgon Nu ska jag sätta mig på trappan i solens sken och dricka en stooor kopp te och renskriva beställningen!Hoppas solen kommer att lysa över er alla idag!
  • Cantaton

Sitter på ett kontor nu på förmiddagen. Har ett "möte" med en tjej som gärna ville träffa mig och spåna fram nåt kul på eftermiddagen, och därefter ska jag träffa några teatertyper och prata en föreställning som ska sättas upp. Ikväll kommer några vänner på middag.

MulleNuh skrev 2009-06-22 08:55:09 följande:
    Go morron..Nu sitter man på jobbet igen... Vill va hemma med mannen i solen i trädgården! Vad hittar ni på idag??
  • Soldemor

Sol? Vad är det? Är det den som gömmmer sig bakom de gråa massorna som täcker himlen just nu? Kanske lika bra förresten, sol kan vara fördärvligt för prästtantens arbetsmoral. Då vill hon bara åka hem och tvätta och hänga ut tvätt i trädgården.

• Fjällbruttan

Ja, vad för tabbe... mina nerver klarar inte så mycket just nu!
    Tur att jag börjat knapra mina lyckopiller

• MulleNuh

hehe.. Nej men jag var inte med ALLS under dagen ju... Jag bara satt i en bubbla och flöt med. Jag minns knappt nånting från vigseln... Skittrist..

• Fjällbruttan

Åhhh,, vad det bara det, nu har jag hunnit bita ihop käkarna så jag nästan fått huvudvärk! Elaka tant
    Minnet återvänder, bubblan har man för att överleva
    Jag hoppas bara allt flyter, kan ju vara lite spännande med en mamma på helspänn, en tonårsdotter med humör som en rabiat bäver, en nioåring som gärna retar storasyster och sen ser ut som en ängel och så lilla vild...som kastar sig på marken och vrålar om hon inte får som hon vill....och går inte ens att muta med godis.. vi har prövat för att ha en plan i bakfickan
    M2B vet jag inte hur han kommer att klara det....

Men det blir säkert bra, bara vi får som vi vill för prästen.
    Nej,vi vill inte ändra vigselordningen och vi vill ha två psalmer och hans kläder behöver inte matcha oss, det "enda" är att vi hemskt görna vill ha vår gamla skoter som "altarring" för att sedan kunna starta den och köra därifrån när vigseln är över Givetvis till Ockelboo 300 från pistvakt....

• Sonja68

OJ så ni skriver här!
    Jag hinner inte med...
    Fjällbruttan; snart, snart så är du fru. Det där med skotern låter ju helt galet roligt
    Dfk; Jag har också en man som har svårt att få smutstvätten att flytta sig till tvättkorgen. SEdan är det MITT fel när han inte har nåt rent att ta på sig. Jag är tvättansvarig men vi har lite olika definition på vad det innebär. Han tror att det innefattar att gå runt i huset och plocka ihop allas smutstvätt som ligger och dräller här och där. Men ICKET att jag går med på det. T.o.m våra barn har lärt sig att slänga smutsiga kläder i tvättkorgen, nog vore det väl själve...DEN om en 34 års karl inte skulle lära sig det. När han duschar så slänger han smutskläder i korgen, men sedan har han en hög på stolen i sovrummet som han tycker att JAG kan gå igenom när jag sätter på en tvättmaskin. ALDRIG!!
    Villemoa: Oj, så skakig jag skulle blivit, det där med gurkan och mjölkallergin. Jag blir liksom paralyserad när sånt där händer. Min man är mer handlingskraftig, han agerar direkt.
    Våra har ramlat båda två och slagit hål i huvudet så blodet sprutat. Jag står först still och bara gapar och sedan irrar jag omkring helt irrationellt. Jag känner mig som sämsta morsan. Men A han reagerar blixtsnabbt och vet direkt, instinktivt vad som ska göras. Tur det!
    Min yngsta hon fick RS-virus när hon var nyfödd. Så vi fick akut läggas in på Isoleringsavdelning när hon var 10 dagar gammal. Där låg vi en vecka. Det var HEMSKT!! DÅ var det iofs jag som var mer lugn och visste vad som skulle göras, samma när de är sjuka och har feber. Då blir mannen hysterisk och jag är cool. Men vid OLYCKSFALL står jag helt handfallen...
    Det där RS-viruset var förfärligt. Ända tills hon var två år kollade jag hela nätterna om hon andades.

Ha en bra dag alla. Skriver mer sen!

• TinkerBelle

Halloj!

Här har ni varit flitiga nu på morgonen.

Själv ska jag tråffa den spelkvinna som ska spela på vårt bröllop idag. Ska bli jätte kul.
    Vi har pratats vid i telefon tidigare.
    Ska Hammarby Brudmarsch in och Gotlands brudmarsch ut.

Sen så försöker jag få tag på en fam. rätt. ass. som aldrig behagar svara i telefonen eftersom ärkeaset har bestämt sig för att börja bråka just nu när det är mindre än två veckor kvar till bröllopet. Önskar han kunde lämna oss ifred då skulle alla - utom han - må som bäst!

Mulle - du får ta många små pauser med frisk luft ute i solen idag!

Svar på tråden Tantvarning 4