• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Oh fy!! Det där läbbiga RS alltså. En kompis till mig, hennes dotter fick det också vid UNG ålder. FAN va sjuk hon var.. Hon har ju fortfarande (3 år senare) svårt med andning vid förkylningar osv pga det viruset!

Sonja68 skrev 2009-06-22 09:35:02 följande:
    OJ så ni skriver här!Jag hinner inte med...Fjällbruttan; snart, snart så är du fru. Det där med skotern låter ju helt galet roligt Dfk; Jag har också en man som har svårt att få smutstvätten att flytta sig till tvättkorgen. SEdan är det MITT fel när han inte har nåt rent att ta på sig. Jag är tvättansvarig men vi har lite olika definition på vad det innebär. Han tror att det innefattar att gå runt i huset och plocka ihop allas smutstvätt som ligger och dräller här och där. Men ICKET att jag går med på det. T.o.m våra barn har lärt sig att slänga smutsiga kläder i tvättkorgen, nog vore det väl själve...DEN om en 34 års karl inte skulle lära sig det. När han duschar så slänger han smutskläder i korgen, men sedan har han en hög på stolen i sovrummet som han tycker att JAG kan gå igenom när jag sätter på en tvättmaskin. ALDRIG!!Villemoa: Oj, så skakig jag skulle blivit, det där med gurkan och mjölkallergin. Jag blir liksom paralyserad när sånt där händer. Min man är mer handlingskraftig, han agerar direkt. Våra har ramlat båda två och slagit hål i huvudet så blodet sprutat. Jag står först still och bara gapar och sedan irrar jag omkring helt irrationellt. Jag känner mig som sämsta morsan. Men A han reagerar blixtsnabbt och vet direkt, instinktivt vad som ska göras. Tur det!Min yngsta hon fick RS-virus när hon var nyfödd. Så vi fick akut läggas in på Isoleringsavdelning när hon var 10 dagar gammal. Där låg vi en vecka. Det var HEMSKT!! DÅ var det iofs jag som var mer lugn och visste vad som skulle göras, samma när de är sjuka och har feber. Då blir mannen hysterisk och jag är cool. Men vid OLYCKSFALL står jag helt handfallen...Det där RS-viruset var förfärligt. Ända tills hon var två år kollade jag hela nätterna om hon andades. Ha en bra dag alla. Skriver mer sen!
  • MulleNuh

Mmmmm I wish!! Nä men jag får bita ihop.. Jag slutar ju kl 2...

TinkerBelle skrev 2009-06-22 11:01:19 följande:
    Halloj!Här har ni varit flitiga nu på morgonen.Själv ska jag tråffa den spelkvinna som ska spela på vårt bröllop idag. Ska bli jätte kul.Vi har pratats vid i telefon tidigare.Ska Hammarby Brudmarsch in och Gotlands brudmarsch ut.Sen så försöker jag få tag på en fam. rätt. ass. som aldrig behagar svara i telefonen eftersom ärkeaset har bestämt sig för att börja bråka just nu när det är mindre än två veckor kvar till bröllopet. Önskar han kunde lämna oss ifred då skulle alla - utom han - må som bäst!Mulle - du får ta många små pauser med frisk luft ute i solen idag!
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-06-22 09:14:24 följande:
    det "enda" är att vi hemskt görna vill ha vår gamla skoter som "altarring" för att sedan kunna starta den och köra därifrån när vigseln är över Givetvis till Ockelboo 300 från pistvakt....
    Så underbart! Älskar Pistvakt! Backar er präst ur så ställer jag upp! Vilken datum skulle ni ha vigseln?
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-06-22 09:35:02 följande:
    [citat]

Jag har också en man som har svårt att få smutstvätten att flytta sig till tvättkorgen. SEdan är det MITT fel när han inte har nåt rent att ta på sig. Jag är tvättansvarig men vi har lite olika definition på vad det innebär. Han tror att det innefattar att gå runt i huset och plocka ihop allas smutstvätt som ligger och dräller här och där. Men ICKET att jag går med på det. T.o.m våra barn har lärt sig att slänga smutsiga kläder i tvättkorgen, nog vore det väl själve...DEN om en 34 års karl inte skulle lära sig det. När han duschar så slänger han smutskläder i korgen, men sedan har han en hög på stolen i sovrummet som han tycker att JAG kan gå igenom när jag sätter på en tvättmaskin.

Är det helt säkert att det inte är samma man vi är gifta med, eller att dom iaf är släkt på något vis?
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-22 11:03:19 följande:
    Oh fy!! Det där läbbiga RS alltså. En kompis till mig, hennes dotter fick det också vid UNG ålder. FAN va sjuk hon var.. Hon har ju fortfarande (3 år senare) svårt med andning vid förkylningar osv pga det viruset!
    Ja, det var jätteläskigt. En tiodagarsbebis som har svårt att andas och spyr upp all bröstmjölk. Hon fick ha sladdar och apparater kopplade till sin lilla, lilla fot och vi fick inhalera henne flera gånger om dan i 10 veckor!!!
    På sjukhuset var det en gång som syrehalten sjönk rejält, hon blev helt vit och sjuksyrrorna sprang iväg efter läkare. Men jag ropade hennes namn flera gånger och strök och tog på henne och vips så fick jag ögonkontakt och färgen återvände till kinderna och syrehalten steg. Men vilken pärs. Jag vågade inte sova på nätterna. Låg bara och kände om hon andades. Ibland tod sjuksköterskorna henne till sig så jag skulle få sova, men de märkte att när hon var ifrån mig så sjönk syrehalten i blodet en aning och när hon låg med mig nära höll den sig på en högre nivå. Mamma-barnbanden är starkare än man tror!
    Min Katja hade också problem med luftrören och nedsatt immunförsvar och vi har fått inhalera vid varje förkylning de första tre åren. Det är först i år som hon varit frisk och kry. Men förkylningarna har en tendens att sätta sig direkt i luftrören men inte värre än att lite flytande slemlösande hjälper. Tur det!
  • Sonja68
    Soldemor skrev 2009-06-22 11:13:13 följande:
    Är det helt säkert att det inte är samma man vi är gifta med, eller att dom iaf är släkt på något vis?
    Man börjar ju undra... ha-ha. De verkar definitivt vara från samma planet i alla fall!
  • MulleNuh

fyyy.. Jag kan känna din ångest du hade.
    Nu hade ju inte Bella detta, men hon fick ju en kramp när hon var ca 14 timmar gammal. Vi låg på Neo 1 vecka och dom gjorde ALLA hjärnundersökningar man kan tänka sig. Inge kul att se sin nyfödda lilla bebis i en STOR hjärnröntgenmaskin, eller med 30 st elektroder över skallen..

Jag låg också vaken HELA tiden för att se efter kramper..

Sonja68 skrev 2009-06-22 11:17:51 följande:
    Ja, det var jätteläskigt. En tiodagarsbebis som har svårt att andas och spyr upp all bröstmjölk. Hon fick ha sladdar och apparater kopplade till sin lilla, lilla fot och vi fick inhalera henne flera gånger om dan i 10 veckor!!!På sjukhuset var det en gång som syrehalten sjönk rejält, hon blev helt vit och sjuksyrrorna sprang iväg efter läkare. Men jag ropade hennes namn flera gånger och strök och tog på henne och vips så fick jag ögonkontakt och färgen återvände till kinderna och syrehalten steg. Men vilken pärs. Jag vågade inte sova på nätterna. Låg bara och kände om hon andades. Ibland tod sjuksköterskorna henne till sig så jag skulle få sova, men de märkte att när hon var ifrån mig så sjönk syrehalten i blodet en aning och när hon låg med mig nära höll den sig på en högre nivå. Mamma-barnbanden är starkare än man tror!Min Katja hade också problem med luftrören och nedsatt immunförsvar och vi har fått inhalera vid varje förkylning de första tre åren. Det är först i år som hon varit frisk och kry. Men förkylningarna har en tendens att sätta sig direkt i luftrören men inte värre än att lite flytande slemlösande hjälper. Tur det!
  • Sonja68

Tinker; jag ska gå och försöka lyssna på dina brudmarscher. Blir så nyfiken. Och coolt med hårförlängning. Har också funderat. Har också mjukt fjuningt tunt hår, så det är ingen ide att spara långt för mig. Men jag tycker också det verkar så jobbigt med de där plopparna!
    Du är säkert skitsnygg!
    Typiskt att ärkeaset ska börja j-las igen!! De vet när de ska slå till de svinen...
    Kämpa på, här kommer en styrkekram från mig!

• Sonja68

Tinker, de var ju jättefina marscher. Den där Hammarbymarschen var superfin!
    Min kusin vigdes i Hammarbykyrkan. Så där har man vart, minsann!

Nu är det lunch, så nu ska jag gå och käka.

• TinkerBelle

Visst är den fin!
    Liten och familljär.
    Du ska inte hälsa på släkten snart?

Dottern tycker att håret är som en prinsessa. Stundtals vill jag bara klippa av det!!!
    Är ju ivägen hela tiden.
    Förstår inte hur lillbruden klara det?

Ärkeaset ja han är rolig ibland...not!
    Han inbillar sig att vi ska börja en ny sväng med samarbets samtal. Soc och jag kom fram till att man kan bara försöka så många gånger och vi har nog passerat den gränsen med råge.
    Han är över 40 och lika omogen och trottsig som en 6 åring.

Sonja68 skrev 2009-06-22 11:35:34 följande:
    Tinker, de var ju jättefina marscher. Den där Hammarbymarschen var superfin! Min kusin vigdes i Hammarbykyrkan. Så där har man vart, minsann!Nu är det lunch, så nu ska jag gå och käka.
Svar på tråden Tantvarning 4