• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-06-22 11:43:04 följande:
    Visst är den fin!Liten och familljär. Du ska inte hälsa på släkten snart?Dottern tycker att håret är som en prinsessa. Stundtals vill jag bara klippa av det!!!Är ju ivägen hela tiden. Förstår inte hur lillbruden klara det? Ärkeaset ja han är rolig ibland...not!Han inbillar sig att vi ska börja en ny sväng med samarbets samtal. Soc och jag kom fram till att man kan bara försöka så många gånger och vi har nog passerat den gränsen med råge.Han är över 40 och lika omogen och trottsig som en 6 åring.
    Ja, Hammarbykyrkan är jättefin och mysig.
    Undrar om det var där jag sjöng på min farbrors begravning också...? Hmmmm. MInnet sviker. Minns bara det fantastiska bröllopet som jag var på där.
    Mina kusiner kommer alla upp till Norr på somrarna eftersom de har sommarstuga vid havet här. Som sagt är det bara faster som bor kvar i Väsby. Har inte varit ännu till hennes nya lägenhet, men har för mig att den är inte allför långt från pendelstationen. Tidigare hade de villa i Tolanområdet, så där har man härjat i unga år .
    Men vi kanske ska ner till Sthlm-Uppsala senare i sommar (augusti) beroende på hur A återhämtar sig efter operationen.

Trotsig 6-åring, jo tack, det har man nu blivit varse om hur jobbigt DET är att ha med såna att göra!!
  • Villemoa

Sonja och Mulle; fyy vad läskigt med RS och kramper!

Blir lika handlingsförlamad jag Sonja vid olycksfall så det är tur att C är så lugn och vet vad man ska göra. Jag bara står bredvid och har smått panik. När Moa fick ligga på sjukhuset pga den allergiska reaktionen var hon kopplad till en andningsmaskin. Ni må tro att jag låg och stirrade på den maskinen och henne hela natten för att kolla att hon andades. Går fortfarande och tittar till henne när hon sover ibland för att se om hon andas. Ibland skickar jag också upp mannen för att kolla när jag inte vågar själv.

• TinkerBelle

Tror dock din dotter lär sig av sina misstag och motgångar.

Det är mer än man kan säga om "ärkeaset"....

Sonja68 skrev 2009-06-22 12:07:37 följande:
    Ja, Hammarbykyrkan är jättefin och mysig. Undrar om det var där jag sjöng på min farbrors begravning också...? Hmmmm. MInnet sviker. Minns bara det fantastiska bröllopet som jag var på där. Mina kusiner kommer alla upp till Norr på somrarna eftersom de har sommarstuga vid havet här. Som sagt är det bara faster som bor kvar i Väsby. Har inte varit ännu till hennes nya lägenhet, men har för mig att den är inte allför långt från pendelstationen. Tidigare hade de villa i Tolanområdet, så där har man härjat i unga år .Men vi kanske ska ner till Sthlm-Uppsala senare i sommar (augusti) beroende på hur A återhämtar sig efter operationen.Trotsig 6-åring, jo tack, det har man nu blivit varse om hur jobbigt DET är att ha med såna att göra!!
  • Soldemor

Panzer: Vad hette boken du rekommenderade för Pratchett-ovana? Var det små blå män? Hittar den inte när jag söker på Bokus och Bokbörsen (hemsidornaa där jag när mitt bokmissbruk).

• lillabruden

*nyser, snorar och hostar*

Hejsan....är sjuuuk feber, kaktus i halsen, öppen kran i näsan och allmänt trött i kroppen...blää! jag hade ju bestämt mig att inte bli sjuk *lägger armarna i kors och surar*

Sjuka barn är aldrig roligt, dem är så oskyldiga och hjälplösa, och man kan inte göra så mycket!! Jobbade ju med en hjärnskadad bebis förra året och med ep-anfall,hjärnskrik och dålig mage så hade man många rynkor i pannan och många svidande känslor i hjärtat...men dem är några riktiga kämpar dem små!!! Vill så gärna rädda hela världens barn.....

På tal om det så har jag skrivit till barncancer fonden....frågat om vart man kan donera hår för jag har inte hittat nånstans!!! Dem har inte svarat ännu men funderar....ska man utlysa en egen kampanj? Vinn mitt hår typ? Åldrar mellan 5-18år med div sjukdom som resulterar i håravfall....Men....då måste man ju välja också!!! Herregud...hur ska man göra det!?

och hur man orkar ha långt hår....hahaha det vet jag inte! har ofta fläta och uppsatt, sen när man väl har det nere så är det överallt i vägen! fastnar i armhålor, dörrhandtag, väskor, jackluvar och knappar! Böjer jag mig ner o ska knyta skorna så hamnar en ca 5-8cm på smutsiga golvet *bläää*
    men det är mysigt också jag gillar uppmärksamheten jag får för det, och jag känner mig väldigt kvinnlig. Trots det vill jag ändå ha axellångt nu!! Nästa månad

Nu ska jag halsa hostmedicin, ta halstablett o annan medicin för att bli frisk!

• lillabruden

bokia.se
    cdon.se
    adlibris.se

testa

Soldemor skrev 2009-06-22 13:59:02 följande:
    Panzer: Vad hette boken du rekommenderade för Pratchett-ovana? Var det små blå män? Hittar den inte när jag söker på Bokus och Bokbörsen (hemsidornaa där jag när mitt bokmissbruk).
  • lillabruden

tycker vi tar fram whiskey o gör en go´ kaffe drink o håller oss friska tillsammans

Sonja68 skrev 2009-06-22 14:44:33 följande:
    Krya på dig Lillbruden!
  • Sonja68

Jepp! Ikväll så... har du nåt gott recept, jag är urusel på kaffedrinkar!

• Soldemor
    lillabruden skrev 2009-06-22 14:51:13 följande:
    tycker vi tar fram whiskey o gör en go´ kaffe drink o håller oss friska tillsammans
    Hade en gång en läkare som tipsade om varmt farinsocker och någon sorts sprit, tror det var konjak, blää! Låter mer som något att rensa magen med, än luftrören. Vet iaf hur du känner det, Lillabruden. Är snorförkyld själv. Hoppas det går över snart, för oss båda! *Skickar lite varm medicin-grogg*
Svar på tråden Tantvarning 4