• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

*Kaffe

*brun farinsocker-ganska mycket

*Tullamore Dew eller annan Irländsk Whiskey
    det ska vara såpass mycket att man ser botten på glaset när man spätt ut kaffet med spriten...

*lättvispad grädde

Varsågod-Irish Coffée serverat.

• TinkerBelle

Hej hej tanter,

Slår mig ner i soffan en stund.
    Har varit och träffat spelkvinnan (tjejen, hon är bara 22) - känns toppen bra. Hon har gjort det förut och tillsammans filurade vi på lite olika ideer.

Sen har jag varit och gett blod för första gången.
    Dottra var med. Hon låg på britsen bredvid och tittade nyfiket på.
    Spruträdd? Nä sånt är onödigt. Dessutom stälde hon tusen frågor och höll personalen sysselsatt, för se vi var bara TRE stycken där. Jämfört med fullsatt för tre veckor sedan när jag var där och registrerade mig.

• Daa

Hejhej. *försöker låta käck och jobbigt pigg *

Åh, så trist att vara sådär förkyld. Krya på er, lillabruden och Soldemor.

• didis

Krya på er alla sjuklingar!

I Norrköping är det nästan FÖR varmt nuförtiden! Flämtande ligger jag i skuggan o tittar på medans maken målar o rensar ogräs.

"du missade en tistel där" väser jag ömkligt från min plats under träden... konstigt nog tycker inte maken särskilt synd om mig!

• dfk

Åh, Fjällbruttan då är det ju snart dags!!! Pirrigt?

Vad skönt att höra att fler än jag har detta tvättproblem hemma. Nickar igenkännande...

Vad otäckt det här med barn som skadar sig! Min ena dotter föll ner från trappan när hon var riktigt liten. Det var så otäckt, nyckelbenet blev brutet. Hon var ju så liten och vi vart rejält uppskakade. Vi hade barngrind, men i ett litet ögonblick så kröp hon upp, när någon inte stängt den. Läste någon statistik kring olyckor kring barn, de flesta sker i egna hemmet. Man har massor omkring sig som kan bli farligt för små barn.

Åh ni sjuklingar krya på er!

• Daa

Låter som en bra ogräsrensarmetod
    Ska nog inte testa den. Iaf inte än på ett tag. Maken är just nu och kapar och klyver ved. Och här sitter jag.
    Kanske borde ha varit där och legat under en gran (obs: ytterst hypotetiskt, för då skulle jag ha blivit ivägburen och uppäten av alla myggorna.) och sagt "men älskling, skulle inte veden ha varit lite kortare?"

didis skrev 2009-06-22 19:10:18 följande:
    Krya på er alla sjuklingar!I Norrköping är det nästan FÖR varmt nuförtiden! Flämtande ligger jag i skuggan o tittar på medans maken målar o rensar ogräs. "du missade en tistel där" väser jag ömkligt från min plats under träden... konstigt nog tycker inte maken särskilt synd om mig!
  • passionsblomman

Så rensar jag med för närvarande, vilket innebär att tistlarna frodas i godan ro.
    didis skrev 2009-06-22 19:10:18 följande:
    Krya på er alla sjuklingar!I Norrköping är det nästan FÖR varmt nuförtiden! Flämtande ligger jag i skuggan o tittar på medans maken målar o rensar ogräs. "du missade en tistel där" väser jag ömkligt från min plats under träden... konstigt nog tycker inte maken särskilt synd om mig!
  • MulleNuh

Hallon/blåbärspaj någon?? Har vaniljsås!

• passionsblomman

Tackar!

Frågar med munnen full:Harú hittat stålarna än?

MulleNuh skrev 2009-06-22 20:31:19 följande:
    Hallon/blåbärspaj någon?? Har vaniljsås!
Svar på tråden Tantvarning 4