• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Jo det finns många anledningar.. Jag är också nöjd med 2 faktiskt. Blir det så blir det.... Har spiral så det blir antagligen inte...

Sonja68 skrev 2009-06-23 12:55:20 följande:
    MIn A skulle också vilja ha en tredje, men i vårt fall är det JAG som säger NEEEEEEEEJ!!! Av diverse anledningar som jag inte orkar gå in på just nu , för det är inte så att jag inte skulle vilja snusa bebis igen... Får passa på imorgon istället!
  • passionsblomman
    MulleNuh skrev 2009-06-23 12:52:16 följande:
    Han sa: NEEEEEEEEEEEJ!!!
    Ha ha! Ja då vet han iallafall vad han vill i frågan då!

Men allvarligt, skulle du vilja ha fler alltså Mulle?
    Det är ju inte jättekul om en faktiskt verkligen vill och inte den andra..
  • MulleNuh

Nej, jag vill faktiskt inte... Bara att ibland får jag en liten bebis-snuffar-mys-känsla. Men den känslan är ingen anledning till att skaffa en till...
    Jag börjar ju tycka det r skönt med Bella som blir större nu och jag orkar faktiskt inte med ett till spädbarn och börja om på nytt.. Vi får se.. Kanske en sladdis om 8-10 år. Ja om jag ens är fertil då. Det vet man aldrig.

Vi här inne vet ju att det kan bli SVÅRT!!

passionsblomman skrev 2009-06-23 13:04:30 följande:
    Ha ha! Ja då vet han iallafall vad han vill i frågan då!Men allvarligt, skulle du vilja ha fler alltså Mulle?Det är ju inte jättekul om en faktiskt verkligen vill och inte den andra..
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-23 13:02:53 följande:
    Jo det finns många anledningar.. Jag är också nöjd med 2 faktiskt. Blir det så blir det.... Har spiral så det blir antagligen inte...
    Jag funderar också på spiral men är lite orolig för biverkningar och annat. Så vi kör vidare på vårt sätt Vilket inte är världens säkraste sätt... Men som funkar för oss. Och BLIR det nåt, ja då är det antagligen tänkt så då. Då är det barnet välkommet iaf .
  • passionsblomman

Ja, vi vet ju det. *suck*

Men som du säger, det har helt klart sina fördelar att ha "stökat undan" småbarnstiden och gå vidare till nya delar av familjelivet.

• MulleNuh

Jag har kopparspiral.. Vill inte ha nåt med hormoner..
    Nackdelarna är att när jag får mens så blöööööder jag som en mördad gris och jag får ONT som fan..

Sonja68 skrev 2009-06-23 13:07:48 följande:
    Jag funderar också på spiral men är lite orolig för biverkningar och annat. Så vi kör vidare på vårt sätt Vilket inte är världens säkraste sätt... Men som funkar för oss. Och BLIR det nåt, ja då är det antagligen tänkt så då. Då är det barnet välkommet iaf .
  • MulleNuh

jo....

Jaha nu har jag varit på banken och skrivt ut kontoutdrag och faxat till båtarslet...

Och så ska jag klippa mig kl 15 idag.. Vi får se om jag kan visa mig ute sen då..

passionsblomman skrev 2009-06-23 13:09:15 följande:
    Ja, vi vet ju det. *suck*Men som du säger, det har helt klart sina fördelar att ha "stökat undan" småbarnstiden och gå vidare till nya delar av familjelivet.
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-23 13:10:20 följande:
    Jag har kopparspiral.. Vill inte ha nåt med hormoner..Nackdelarna är att när jag får mens så blöööööder jag som en mördad gris och jag får ONT som fan..
    Och det gör jag redan UTAN spiral! Så jag vet inte...

Måste jobba vidare.
    Skrev ett långt inlägg om det här med småbarn när man är över 40 och att skaffa en ev sladdis osv. Men det försvann. Så jag besparar er det
    Kram!
Svar på tråden Tantvarning 4