• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden
    Soldemor skrev 2009-06-23 15:18:21 följande:
    Oh yes! Fullvärdig tant!
  • Fjällbruttan

Hej och hå, nu har vi träffat prästen,han gillade sockerkakan
    Det blir vår lilla skoter som altarring och så kör vi i väg med den då vigseln är över...till tonerna av Ockelboo 300,
    han tyckte det var roligt!

Nu har M tagit över att skälla på barnen så jag får lite lugn och ro, utbröt just ett världskrig igen och jag bara röck på axlarna och sa att nu är det din tur... ungefär som med Saga´s skitblöjor

Krya på sig nu Lilla bruden så du inte snorar ner dig på jobbet imorgon kväll.
    Solde kan ju i alla fall snyta sig lite diskret, är ju begravning så ingen märker nåt då.

Kram

• didis

Halli hallå!

Tanttråden har jag läst igenom men övriga trådar får jag lämna därhän.

Mulle: tog du ingen bild på handdukskaninen?? Jag garvade som sjutton, snacka om fin pik!!

Nu har jag bara en vecka kvar i frihet, snart börjar jobbet på allvar, jätteroligt men lite nervöst. Det känns verkligen som en början på något helt nytt.

Passionsblomman: grannens thujahäck självantänder snart i värmen, vi vattnar emellanåt men den börjar anta gulaktig ton. Så kanske slipper du stöta till grillen...

• dfk

Fjällbruttan- bråkiga tjejer kan man bli tokig på, hur små eller stora är dom? Mina tjejer är hopplösa på att gnabbas och bli osams. Ja, oftast handlar det om så fjantiga saker men världsviktiga för dom. Någon tittar för konstigt på den andra vid frukostbordet, någon tar mer flingor än den andra, vems tur det är att mata kaninerna... det är ju meningen att det ska vara roligt att gosa och mata kaninerna men det har mer blivit att vem kan slippa undan så mamma el. pappa ska göra det. Ja listan kan göras lång. Jag ska förresten åka till Dalarna senare i sommar ensam med tjejerna.
    Undrar hur det ska gå? Dom hinner väl bråka sönder tågresan. Jag får väl psykbryt innan vi ens har kommit fram. Sen ska vi bo på ett ställe som inte har rinnande vatten eller toalett, utan hederligt utedass. Dom börjar redan att våndas över det där utedasset. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Själv tycker jag det ska bli mysigt och skönt att slippa massa världsliga och materiella ting en vecka. Få stressa ner lite från vanligt hektiskt liv.
    passion- ha det så mysigt på Spa, det är du värd!

• Heloise

Hello ladies!
    Ska läsa igenom tråden men måste kika på fotbollen först.
    Har ätit sushi och nu står en paj i ugnen, ja det går strålande med bantningen verkligen, jag kräks snart på mig själv!
    Kram på er

• lillabruden

denna bild av dig poppa upp helt automatiskt när jag läst

dfk skrev 2009-06-23 20:25:08 följande:
    Fjällbruttan- bråkiga tjejer kan man bli tokig på, hur små eller stora är dom? Mina tjejer är hopplösa på att gnabbas och bli osams. Ja, oftast handlar det om så fjantiga saker men världsviktiga för dom. Någon tittar för konstigt på den andra vid frukostbordet, någon tar mer flingor än den andra, vems tur det är att mata kaninerna... det är ju meningen att det ska vara roligt att gosa och mata kaninerna men det har mer blivit att vem kan slippa undan så mamma el. pappa ska göra det. Ja listan kan göras lång. Jag ska förresten åka till Dalarna senare i sommar ensam med tjejerna.Undrar hur det ska gå? Dom hinner väl bråka sönder tågresan. Jag får väl psykbryt innan vi ens har kommit fram. Sen ska vi bo på ett ställe som inte har rinnande vatten eller toalett, utan hederligt utedass. Dom börjar redan att våndas över det där utedasset. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Själv tycker jag det ska bli mysigt och skönt att slippa massa världsliga och materiella ting en vecka. Få stressa ner lite från vanligt hektiskt liv.passion- ha det så mysigt på Spa, det är du värd!
  • lillabruden

här är det väl samma med dieten....jag har lyckats gå upp 0,4kg vilket är ganska bra med tanke på midsommarens intagande....men skulle ju gå ner 2-5kg har 1månad på mig ännu så imorgon börjar Noka dieten igen....
    Stay strong!!!
    Peace!

Heloise skrev 2009-06-23 21:34:19 följande:
    Hello ladies!Ska läsa igenom tråden men måste kika på fotbollen först.Har ätit sushi och nu står en paj i ugnen, ja det går strålande med bantningen verkligen, jag kräks snart på mig själv!Kram på er
  • Fjällbruttan

Godmorning ladies
    Ännu en bråkig natt med lilla vild,och så upp sju... vart får småbarn energin ifrån??? Vill ha...
    men solen stråla från klarblå himmel så idag blir det utedag, kan ju sitta i trädgården och vika servetter

Iza är 12 och Moa 9, känner igen exakt det du skrev, att flingor kan vara till sånt förtret
    Både jag och Mattias är ensambarn ( jag fick en styvsyster när jag inte var så bråkig längre ) så vi är lite förundrade över hur de kan tjafsa..

Utedass är dock mina van vid, vi har i vår lilla fjällstuga vid sjön och deras pappa (ärkeaset) har i sommarstugan.
    Så enda "gnället" är när de behöver ut på natten i mörker och snöstorm, och då tycker jag nästan att det är befogat

dfk skrev 2009-06-23 20:25:08 följande:
    Fjällbruttan- bråkiga tjejer kan man bli tokig på, hur små eller stora är dom? Mina tjejer är hopplösa på att gnabbas och bli osams. Ja, oftast handlar det om så fjantiga saker men världsviktiga för dom. Någon tittar för konstigt på den andra vid frukostbordet, någon tar mer flingor än den andra, vems tur det är att mata kaninerna... det är ju meningen att det ska vara roligt att gosa och mata kaninerna men det har mer blivit att vem kan slippa undan så mamma el. pappa ska göra det. Ja listan kan göras lång. Jag ska förresten åka till Dalarna senare i sommar ensam med tjejerna.Undrar hur det ska gå? Dom hinner väl bråka sönder tågresan. Jag får väl psykbryt innan vi ens har kommit fram. Sen ska vi bo på ett ställe som inte har rinnande vatten eller toalett, utan hederligt utedass. Dom börjar redan att våndas över det där utedasset. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Själv tycker jag det ska bli mysigt och skönt att slippa massa världsliga och materiella ting en vecka. Få stressa ner lite från vanligt hektiskt liv.passion- ha det så mysigt på Spa, det är du värd!
  • MulleNuh

Go morron.

FAAAAAAAAN!!! Jag har åter igen åkt på en hej dundrandes uvi!!! HATAR det! Är sååå less!!

Och så hade min läkare självklart ställt in sin telefontid idag så jag kan inte ringa och få tabletter!!!!

Svar på tråden Tantvarning 4