• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Är så trött på BT!
    Var och vartannat inlägg försvinner ut i tomma intet....

• MulleNuh

gör dom?? Va skumt!!
    Ja jag sitter här och vet inte vad jag ska skriva mer!!

TinkerBelle skrev 2009-06-20 21:56:24 följande:
    Är så trött på BT!Var och vartannat inlägg försvinner ut i tomma intet....
  • Im yours

Mmmmmm .......... är så trööööööööött

Godnatt med er!

• TinkerBelle

Få se om det här kommer med eller inte?..

Igår fick jag veta att m2b?s morbror nummer 2 funderar på att komma till vårt bröllop utan inbjudan.
    Enligt svensk sed så är kyrkan öppen ? jag vet men inte han ? så med andra ord räknar f?nskapet iskallt med att det löser sig om han bara dyker upp!!!
    Vi har inte bjudit mostrar, morbröder, fastrar, farbröder, kusiner eller annat löst folk av en anledning så jag blir något störd när sånt här ?popar? upp. *suck*
    Dem är helt hopplösa där borta på andra sidan kanalen.
    Dem vill verkligen inte fatta. Det värsta är att dem alltid ?snyltar? på oss. Det är alltid vi när vi åker över som betalar för allt när familjen träffas och jag börjar bli ruskigt trött på det.

Jag känner mig gnällig?

• MulleNuh

Oj ja det dr har du ALL rätt att gnälla över!!
    Hur fan tänker vissa!!!

TinkerBelle skrev 2009-06-20 22:38:21 följande:
    Få se om det här kommer med eller inte?..Igår fick jag veta att m2b?s morbror nummer 2 funderar på att komma till vårt bröllop utan inbjudan.Enligt svensk sed så är kyrkan öppen ? jag vet men inte han ? så med andra ord räknar f?nskapet iskallt med att det löser sig om han bara dyker upp!!!Vi har inte bjudit mostrar, morbröder, fastrar, farbröder, kusiner eller annat löst folk av en anledning så jag blir något störd när sånt här ?popar? upp. *suck*Dem är helt hopplösa där borta på andra sidan kanalen.Dem vill verkligen inte fatta. Det värsta är att dem alltid ?snyltar? på oss. Det är alltid vi när vi åker över som betalar för allt när familjen träffas och jag börjar bli ruskigt trött på det.Jag känner mig gnällig?
  • TinkerBelle

Att så länge det inte är deras plånbok så sk*t samma.
    Hans mamma fyllde 60 här för ett par veckor sedan och hon hade bjudit släkten att fira henne på en lite finare restaurang.
    M2b var på vippen att plocka upp hela notan, vilket fick mig att se rött. Vi har ett bröllop att betala och har definitivt inte 10000:- över bara för att hans släkt har så dj**la svårt att göra rätt för sig.
    Vi rök ihop rejält eftersom jag hotade med att ställa in bröllopet om inte han tar sitt förnuft tillfånga och slutar att betala allt när dem andra försöker smita undan.
    jag kan inte försörja honom och tre barn själv bara för att hans lön hela tiden ska gå till något annat.
    Helt ofattbart att dem inte skäms om jag ska vara ärlig!

MulleNuh skrev 2009-06-20 22:48:07 följande:
    Oj ja det dr har du ALL rätt att gnälla över!! Hur fan tänker vissa!!!
  • Villemoa

Nämen, va fasen! Hur kan man ens FUNDERA över att gå på ett bröllop man inte är bjuden till?! Skulle skämmas ögonen ur mig om jag dök upp oinbjuden. Skäms de inte över att låta er betala jämt när ni är där!

TinkerBelle skrev 2009-06-20 23:20:29 följande:
    Att så länge det inte är deras plånbok så sk*t samma.Hans mamma fyllde 60 här för ett par veckor sedan och hon hade bjudit släkten att fira henne på en lite finare restaurang.M2b var på vippen att plocka upp hela notan, vilket fick mig att se rött. Vi har ett bröllop att betala och har definitivt inte 10000:- över bara för att hans släkt har så dj**la svårt att göra rätt för sig. Vi rök ihop rejält eftersom jag hotade med att ställa in bröllopet om inte han tar sitt förnuft tillfånga och slutar att betala allt när dem andra försöker smita undan.jag kan inte försörja honom och tre barn själv bara för att hans lön hela tiden ska gå till något annat.Helt ofattbart att dem inte skäms om jag ska vara ärlig!
  • Im yours

Thinker; Förstår verkligen att du lessnat, så jädra ohyfsat av människan. Tänkte han betala resan hit själv, eller?

Idag lyser solen över oss, nice. Jag o dottern ska ta en tur till stan runt 12.00. Imorg bär det av mot Ö-vik, o norrlandsluft. Känns jättekul, tre år sedan jag var uppe sist

Nu ska jag läsa morgontidningen. Hej, hej tjejer.

• TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Norr om Stockholm gör solen tappra försök att titta fram mellan molnen.

Han hade tänkt ta Ryanair, men så kom han på att han måste ju ta sig från Västerås till Väsby och då kröp det fram vad som var på gång för han tyckte att kanske någon kunde komma och hämta honom på förmiddagen från flygplatsen samma dag som bröllopet....

Jaja kommer han så finns det inte plats - tuff luck!

Idag ska jag nog försöka hinna med att göra festprogramen samtidigt som jag tvättar.

*kram till alla*

Im yours skrev 2009-06-21 07:14:27 följande:

Thinker; Förstår verkligen att du lessnat, så jädra ohyfsat av människan. Tänkte han betala resan hit själv, eller? Idag lyser solen över oss, nice. Jag o dottern ska ta en tur till stan runt 12.00. Imorg bär det av mot Ö-vik, o norrlandsluft. Känns jättekul, tre år sedan jag var uppe sist Nu ska jag läsa morgontidningen. Hej, hej tjejer.
Svar på tråden Tantvarning 4