• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

men jisses vad är det med hantverkare i svea rike?! jag blir förfärad!!! 'ring inte mig' så säger man väl inte till någon man utfört en tjänst åt och det blivit en massa strul!! Vem ska man då vända sig till liksom?

Och det där med garageporten Tinkerbelle, har bara en kommentar;

Kanske Tant Liz ska skriva lite om hantverkare?

Vad är lyxtråden för nått? Har jag missat nått väldigt viktigt??

Drömbudget bröllop för mig...hhmmm...en strand,en liten varm bris i solens tidiga nedgång...en tequila sunrise att skåla med o sen bara må bra
    Känns som att jag har lust att ställa in 'festligheterna' och satsa på ett sådant.....men nä

Hade tantPanzer tagit examen?? Grattis!!

jag hinner inte med i alla svängar när ni skriver 1000sidor per dag

• Im yours

Hej hopp ladies.

Midsommarafton idag, ska kocka lite extra. Räkpaj, jansson, potäter o sill. Åsså en smarrig jordgubbstårta, har ju min darling dotter som är konditor i mitt hem. Japp, vem sa att man behöver nått annat för att komma i sommarstädning.

Igår gjorde tant Liz, o lilla familjen Stockholm med besked. Smarrigt fika, donkenlunch, o så en smootie på em. Det shoppades så till den milda grad, att min jädrans, sabla fot är fullständigt rabiat idag Men, men ståltanters överlevnadsförmåga är outgrundlig, o stark

De där bilderna på genomsöta kissekatter, gör mig spinnfärdig av gullegull-känslor. En annan person som får mitt hjärta att slå dubbla slag är mb2. Vi har surat lite lagom en vecka, på varsitt håll Visst jag kallade honom för idiot ........hahaha. Men nu är det glömt, o romantiken spirar♥

Apropå bilder, min älskade lilla Smilla är en riktig linslus. Lägger nåra bilder i galleriet, om någon skulle vilja se ett bamsesött barnbarn Och hörni, vad massor av kläder min prinsessa får mig att köpa. Jag njuter av varenda sekund på butikernas barnavdelningar Så mycket Smilla måste ha- grejor, att VISAkortet fladdrar

Japp, tant Liz kommer att avhandla klanthantverkare i sin blogg ganska snart. Måste bara komma i rejäl ironi, o tegelstensvältarstämmning först Känner mig för tillfället som en gosig nykär tonåring.

Mmmmmmm, detta var allt för nu. Nu ska jag ta hand om fotskrället, så den hänger m till ICA och handlar midsommarmat.

Ha en riktigt härlig midsommar allihopen! Kramar från mig.

• passionsblomman

Godmorgon!

Glad Midsommar!

Jag har just testat och det var lika negativt som vanligt.
    Det blir en nubbe till sillen.
    Den saken är klar.

• Fjällbruttan

Hallå tanter!

Gladmidsommar på er
    Hann inte in igår och kolla läget, klippte våra gigogantiska gräsmattor och bonade 114 kvadrat golv... sen vi skurat det 5 ggra och kört med våtdammsugare (min kropp värker) haft på 2 underlagspolisch och nu är det 3 lager polisch!
    Golvet är som nytt så gissa om jag ska dansa på min bröllopsdag!!

Har läst ikapp i tråden och jisses vad mycket som hänt!
    Flyttasakersaken kan få komma hint med, vi har lite sakter till bröllopet som ska förflyttas, kul med en tantelefant

Villemoa, välkommen du med, kul med lite nya , jag är också roukie här och det är jättetrevligt!

Jag har också ÄNTLIGEN fått ut alla blommor!!!
    Solen sken lite igår mellan molnen, tur att det inte var för mycket, då hade vi hamnat i chock

Nu ska jag fara och köpa tårtbottnar och fuska fram tårtor till
    bydegården, för 11 gången, har blivit några midsommrar hemma!
    Där träffar man halva byn med omnejd och skuttar runt stången och fikar.
    Ivkäll äter vi midsommarbuffé på restaurangen där jag brukar jobba (och andra halvan av byn är)och sen går vi hem och vräker oss i soffan.

Extra kramar till dig Blomman!!

Kram till er alla!!

• Heloise
    stora kramar till dig Blomman.
    Hoppas du och fina sonen och trevliga sambon får en härlig midsommar.
  • Fjällbruttan

Psst.. att läsaikapp var som en spänningsroman.. hur dkulle det gå med fönsteraskräket??
    Skulle han visa sig var gudomlig och fixa allt eller...
    Allt kan ju hända, tyvärr var det ingen amerikansk film så slutet gick åt helvete... nästan... och nu tror jag filmen är italiensk så maffian kommer snart och lägger ett hästhuvud i gubbens säng och skickar döda fiskar med posten......

Och jag har ingen aning om hur det började med spänningsroman och slutade med film... fattar aldrig min egen hjärna...
    den är nog en tokfralla

• passionsblomman

Tack hörni.

Ja, jag tänker som så att jag HAR ju en liten famil som är här NU och då får inte minuseländet förstöra det så det blir dystert och bedrövligt.

Fast inombords känner man ju ett lätt nedstämt:"nähä, jag funkar visst inte"det är ju baa att erkänna.

• lillabruden
    säg inte så!!! du funkar visst det, det bara går lite trögt.. *kramar massor*
    tänk nu inte på det, snapsa lite o ge sen sonen ett par öronproppar o tänd lite sexig belysning, dra på dig nån sexig utstyrsel och lyft taket inför midsommar
    Det är ju ikväll som flest bebisar görs, är ju själv tillverkad såhär års
    passionsblomman skrev 2009-06-19 10:24:10 följande:
    Tack hörni.Ja, jag tänker som så att jag HAR ju en liten famil som är här NU och då får inte minuseländet förstöra det så det blir dystert och bedrövligt.Fast inombords känner man ju ett lätt nedstämt:"nähä, jag funkar visst inte"det är ju baa att erkänna.
  • lillabruden

näädå, du är tant med fantasi

Fjällbruttan skrev 2009-06-19 10:21:05 följande:
    Psst.. att läsaikapp var som en spänningsroman.. hur dkulle det gå med fönsteraskräket??Skulle han visa sig var gudomlig och fixa allt eller...Allt kan ju hända, tyvärr var det ingen amerikansk film så slutet gick åt helvete... nästan... och nu tror jag filmen är italiensk så maffian kommer snart och lägger ett hästhuvud i gubbens säng och skickar döda fiskar med posten......Och jag har ingen aning om hur det började med spänningsroman och slutade med film... fattar aldrig min egen hjärna...den är nog en tokfralla
Svar på tråden Tantvarning 4