• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Om han är beredd att låta er ta dit en annan målare på sin bekostnad, så är han nog RÄTT så medveten om att hans firma gjort bort sig skulle jag tro.

Varifrån har du förresen fått föreställningen att hantverkarna skulle vara kundorienterade?
    Det är bara i klassiska kvinnoyrken som butiker man kan slå till med dengrejen.
    Rörmokarn, elektrikern och snickaren, liksom målaren och bilmeken, de vet ju att man inte får rätt mot dem i första taget och att de är meckigt att gå till någon annan.

• Panzerfaust

Jag har tråkigt och U21-matchen suger pung...

• Villemoa

TinkerBelle: strongt jobbat av sonen! Jag är själv högstadielärare så det är kul att höra att han jobbat hårt Bra att han inser nu också att det lönar sig för sen kommer 9:an och allvaret inför gymnasiet.

Sonja68: Men vilken jädra pappskalle till fönsterkille! Serviceminded och kompetens är nog inget han kan stava till.

• passionsblomman

Nu ska vi fösöka lyckas ed tårtbaket sonen och jag. Senast hade jag ju hjärnblödning så den blev helt fel. Nytt försök!

• TinkerBelle

I tisdags hade jag mitt eget lilla handgemenäng med några hantverkare från gud vet var, men inte förstodd han vad jag sa!

Vid lunch tid hör jag flera kraftiga smällar från framsidan av vårt hus - gargelängan närmare bestämt. När jag tittar ut genom köksfönstret ser jag två killar kläda som hantverkare parkera sin bil i min garageport. Smällarna jag hört var när dem SLOG UPP GARGEPORTEN! Jag ut som ett ilsket bi undrandes vad f*n dem gör i min garageport? På hackig svenska börjar ena killen förklara att dem ska laga porten... ehh ja det lär ju behövas nu när du brutit upp den!!!
    På min fråga vem som gett honom det uppdraget kunde han inte svara utan pekade mot enav mina grannars hus.
    När jag bad honom flytta bilen för den och hans polare behövde inte stå parkerade i garaget (där jag och mina grannar förvarar däck, takboxar m.m.) bara för att han skulle laga porten. Så drog han på axlarna och sa att han inte förstod.

Vid det här laget har det börjat växa ut horn i pannan på mig...
    Jag tvingade honom att följa mig till det hus han pekat på.

Så fort jag ringde på dörren pep han iväg tillbaka till garageporten.
    När min granne öppnade kokade jag och var hyfsat arg och undrade vad föreningen höll på med? Påpekade att vi faktiskt var flera som blivit av med saker och inte blev det bättre med främande människor som parkerade sina skåpbilar i våra garage...

Grannen kom lomandes ut försökte få hantverkarna att förstå, men tror inte han lyckades. Dem avslutade min port och sen försvan dem. De andra fyra som skulle lagas glömde dem tydligen bort....

• Daa

TinkerBelle: så märklig upplevelse.

Och 16 dagar kvar till bröllopet? Nice...
    Hoppas det går bra med resten av förberedelserna.

Panzer, tur att BT finns så du kan sysselsätta dig under en trist match

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-18 18:46:36 följande:
    Om han är beredd att låta er ta dit en annan målare på sin bekostnad, så är han nog RÄTT så medveten om att hans firma gjort bort sig skulle jag tro.Varifrån har du förresen fått föreställningen att hantverkarna skulle vara kundorienterade?Det är bara i klassiska kvinnoyrken som butiker man kan slå till med dengrejen.Rörmokarn, elektrikern och snickaren, liksom målaren och bilmeken, de vet ju att man inte får rätt mot dem i första taget och att de är meckigt att gå till någon annan.
    Nämen HANTVERKARNA är det ingen idé att prata med, nej detta är ÄGAREN till byggfirman, som vi beställde fönstren och monteringsjobbet av!!!
  • Sonja68

Men han är ju ett pucko, det är bara att konstatera. Iofs borde man dragit örona åt sig när man hörde från vilken del av kommunen han kommer från, där bor bara tok... Inavel förmodligen.

• passionsblomman

Ja? Och den kategorin skulle vara mer intresserade av "service och kundbemötande " menar du? nej nej, de är intreserade av att kuna styra sin arbetstid och om det är fint väder nog för att golfa...

Att de sedan BORDE vara intresserade av sina kunder, det är en helt annan sak.

Sonja68 skrev 2009-06-18 19:04:51 följande:
    Nämen HANTVERKARNA är det ingen idé att prata med, nej detta är ÄGAREN till byggfirman, som vi beställde fönstren och monteringsjobbet av!!!
Svar på tråden Tantvarning 4