• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Gubbjävel rent ut sagt!!

Sonja68 skrev 2009-06-18 14:17:18 följande:
    Tack! Ja less är väl milt uttryckt. Nu har jag värsta huvudvärken igen. Tror du han dykt upp nu, fastän kl. är 14:16?Fan, jag ger upp. Vi får börja brevväxla med karln, det är tydligt det!! FAN, FAN, FAN, FAAAAAAAAN!!!!!! (Förlåt, förlåt, förlåt *viskar och tittar skamset under lugg*)
  • Sonja68

Jag är bara orolig att han kommer att hävda att vi aldrig är hemma och att vi inte "släppt in dem i huset för att göra klart", vilket ju förstås inte är sant. Vi har ju nästan suttit på vakt vid huset och de har våra nummer,så fort vi inte råkat vara hemma (typ när jag jobbat och maken gått till dagis för att lämna eller hämta barnen) så har jag släppt jobbet och åkt hem och öppnat. Vi har som sagt väntat sedan förra torsdagen på att han skulle dyka upp. Men denna enda gång så tyckte jag att HAN kunde anpassa sig lite, då vi faktiskt var upptagna båda två. Var det för mycket begärt? Kl. 8-10 hade jag tid och sedan från kl. 13.
    Till saken hör att han bor inte i centralorten utan 4,5 mil härifrån, men det är väl knappast mitt problem, eller??

• Heloise

Sonja; WTF nu får det väl ändå lov att räcka med fönstergubbjäveln, ring Sverker

Jag var in och kladdade lite i lyxtråden, kunde inte låta bli, ibland lägger folk upp sådana smash bollar att det är svårt att låt bli.

Nu ska jag duscha och göra mig vacker för jobbet!

• Sonja68
    didis skrev 2009-06-18 14:23:43 följande:
    Gubbjävel rent ut sagt!!
    Det lustiga är att det är ingen gubbe, han är yngre än mig.
    Men han verkar vara en sån som är klöversjuk. Bröt sig ur från en annan byggfirma, startade eget med nån polare och nu har de kört mycket reklam under vintern o våren, försökt få mycket order på fönster för att klara jobben i kristider. De bygger annars stora hus. Verkar som att de bara ville ha order, få snabbt slänga in så många fönster som möjligt åt folk, för att dryga ut verksamheten, men finliret nä det vill de slippa, bara casha in pengarna.
  • didis
    Heloise skrev 2009-06-18 14:28:36 följande:
    Jag var in och kladdade lite i lyxtråden, kunde inte låta bli, ibland lägger folk upp sådana smash bollar att det är svårt att låt bli.
    Har läst!
  • Sonja68

Jo, dyker han inte upp idag så gör vi som följer (har kollat med konsumentvägledaren hur gången är): Vi skriver ett brev till honom där vi reklamerar jobbet och så begär vi svar inom 10 arbetsdagar. Han får då en chans att yttra sig och åtgärda felen. Om han inte svarar så kan vi göra en anmälan till ARN eller om vi inte kommer överens.
    Då måste vi ha bevis. Där är kruxet. Vi har tagit fotografier på det som är möjligt att fotografera.
    Sedan är det inte säkert att de dömer till vår fördel, men ändå.
    När vi föreslog åt killen att vi kunde acceptera felen mot prissänkning så blev han skitsur, kommer inte på FRÅGA, typ.
    Så då måste de ju rätta till dem, tycker man. Han vill dock ha dit en besiktningsman som VI ska betala!!! Typ 5000 kr tar de för en besiktning.

Ja, Sverker är ju ett alternativ Men man ska ju ORKA!!!
    Nu ska min man opereras på onsdag och med tanke på hur ont han hade och dålig han var (så starka värktabletter blir man groggy
    av) förra gången, så har ha sagt att han inte vill ha dit några målare eller byggjobbare efter operationen, för han ORKAR inte. Så då får vi väl GARANTERAT höra att vi inte har varit tillgängliga och låtit dem göra färdigt. Fast det är DE SJÄLVA som dragit ut på tiden.

• Panzerfaust

Har nu fått in alla betyg fär Engelska A: A,A,A,B,B och ett D och totalt 30poäng inkasserade.

Nu är det bara exarb som är som ett åskmoln på min himmel.

• didis

Det låter bra men jag är inte hemma på det betygssystemet. Mina odontologiska kurser blir det vanligtvis bara G på, inom arkeologin G eller VG. Inte så många valmöjligheter med andra ord...

Panzerfaust skrev 2009-06-18 15:02:55 följande:
    Har nu fått in alla betyg fär Engelska A: A,A,A,B,B och ett D och totalt 30poäng inkasserade.Nu är det bara exarb som är som ett åskmoln på min himmel.
  • Sonja68

Min man ringde, fönsterfan har kommit! Jag flyger hem och sätter huggtänderna i fanskapet NUUU!

Svar på tråden Tantvarning 4