• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Fy vad klöst man kan bli!
    Härhemma har jag börjat med metod linda in hela kissen utom huvudet ganska stadigt i en stor handduk, långärmat och taggsäkra trädgårdshandskar på mig och så kisse inklämd under armen och sedan rent tvång.

Vår ena hona brukar se förbannad ut på mig i flera dagar och hon som annars kommer rusande långväga ifårån när jag ropar, ingorerar mig demonstrativt i åtminstone en dag.

Heloise skrev 2009-06-18 12:44:46 följande:
    uff då lilla Blomman, maskmedel är snuskigt! Mina hatar det, det är som att försöka maska av spottkobror med klor
  • Heloise

ja handduks knepet är suveränt, var ju hemma hos H igår och de har Bengaler( katter) och den ena hoppade rakt upp på min axel, fy satan vilka jack jag fick deras klor är inte att leka med.

• passionsblomman

ÅÅÅ shit!

Vår sons bästis har en mörkbrun birma- de är väl de som är korthåriga? och de med lång äls är Burma? eller säger jag fel nu igen?

Iallafall, han ärhelt störd tycker jag, för han kommer fram och VILLbli klapad, ädå kastar han fram rivtassen eller biter en i handen!
    Jävla kattskrälle! Och de säger bara nej nej. jag hade kastat honom i väggen om han var min och höll på så.

INGEN katt jag haft har betett sig så där!

Heloise skrev 2009-06-18 12:53:28 följande:
    ja handduks knepet är suveränt, var ju hemma hos H igår och de har Bengaler( katter) och den ena hoppade rakt upp på min axel, fy satan vilka jack jag fick deras klor är inte att leka med.
  • Yesh I do

Glad midsommar alla tanter! Nu packas hund, gubbe + div in i bilen och så susar vi till Östergötland! Hoppas ni får en härlig helg allihopa!!

• Heloise

Hm burma är korthåriga
    Helt otroligt vad en del katter är jobbig, fast H's katter brukar vara supersnälla, han ville väl bara kela men det blev lite tokigt. Våra katter är väldigt väluppfostrade, folk säger att man inte kan uppfostra katter BS säger jag bara. I det här huset finns det få kattregler men de få vi har ska efterföljas; dvs inga katter på diskbänk/spis, inga katter på borden och inga katter i sovrummet, och inge klovässning på möblerna. Det är allt, inte så där bamsesvårt men lilla Flisan har lite problem med bordsdelen, hon vill gärna ligga mitt på matbordet, Smulan är helt sovrumsgalen. Men på det hela taget så följer de våra små kattlagar med stoisk uppsyn.

passionsblomman skrev 2009-06-18 13:07:54 följande:
    ÅÅÅ shit!Vår sons bästis har en mörkbrun birma- de är väl de som är korthåriga? och de med lång äls är Burma? eller säger jag fel nu igen?Iallafall, han ärhelt störd tycker jag, för han kommer fram och VILLbli klapad, ädå kastar han fram rivtassen eller biter en i handen!Jävla kattskrälle! Och de säger bara nej nej. jag hade kastat honom i väggen om han var min och höll på så.INGEN katt jag haft har betett sig så där!
  • didis

Oh mina trakter! Vinka när ni åker förbi Norrköping (för det gör ni väl?)

Yesh I do skrev 2009-06-18 13:35:50 följande:

Glad midsommar alla tanter! Nu packas hund, gubbe + div in i bilen och så susar vi till Östergötland! Hoppas ni får en härlig helg allihopa!!
  • Sonja68

Kikar in en snabbis!
    Idag har vi haft personalmöte där vi bjöds på varma, nybakta bullar. Efter mötet fick vi åka med en liten turbåt som hör till herrgården som är på samma gård som vårt kontor (vi hyr två av annexen) ut på en liten tur på älven. Vi puttrade ut till en ö, ett gammalt timmerflottarställe och där fick vi lunch i det gröna! Supergod buffé med varmrökt lax, pastasallad, tomatsallad, italiensk sallad med lufttorkad parmaskinka, soltorkade tomater och feta ost, olivbröd, kaffe med nybakt äppelkaka, ja Gud vet allt!!
    Nu är vi tillbaka till jobbet, mätta och belåtna. Behöver jag säga att vi trivs på jobbet och att vi har en jättebra arbetsgivare?!
    Det bästa är att de är så förstående vad gäller familj och barn och verkligen tar hänsyn till att man har småttingar hemma, och ser det inte som ett hinder. De liksom förstår att de lånar mamma från mina barn, att egentligen är det barnen som har första tjing på mig, inte arbetsgivaren!

• passionsblomman

Jag visste väl att jag skulle blanda ihop dem igen. Jag gör alltid det.
    Nej det är som med karlar, det hjälps inte att han är vacker om han ärelak, så den där kissen kan de ha för sig själva.

Våra får heller inte vara på bänkar och bord.
    Där jag bodde förut gällde det även sovrummet, mnen här har vi ingen dörr så det skiter sig, men de har iaf koll på att det är FOT-änden och inget annat som är på nåder tillåtet att ligga vid.

• Yesh I do

Nä vi kommer andra hållet, från Göteborg via Jönköping! Men jag vinkar så klart i Mjölbyrondellen - tror det är det närmsta vi kommer

didis skrev 2009-06-18 13:48:58 följande:
    Oh mina trakter! Vinka när ni åker förbi Norrköping (för det gör ni väl?) Yesh I do skrev 2009-06-18 13:35:50 följande:
  • Villemoa

Ååh vad härligt det där lät och vilken härligt arbetsgivare du verkar ha, så borde alla vara!

Sonja68 skrev 2009-06-18 13:52:03 följande:
    Kikar in en snabbis!Idag har vi haft personalmöte där vi bjöds på varma, nybakta bullar. Efter mötet fick vi åka med en liten turbåt som hör till herrgården som är på samma gård som vårt kontor (vi hyr två av annexen) ut på en liten tur på älven. Vi puttrade ut till en ö, ett gammalt timmerflottarställe och där fick vi lunch i det gröna! Supergod buffé med varmrökt lax, pastasallad, tomatsallad, italiensk sallad med lufttorkad parmaskinka, soltorkade tomater och feta ost, olivbröd, kaffe med nybakt äppelkaka, ja Gud vet allt!!Nu är vi tillbaka till jobbet, mätta och belåtna. Behöver jag säga att vi trivs på jobbet och att vi har en jättebra arbetsgivare?! Det bästa är att de är så förstående vad gäller familj och barn och verkligen tar hänsyn till att man har småttingar hemma, och ser det inte som ett hinder. De liksom förstår att de lånar mamma från mina barn, att egentligen är det barnen som har första tjing på mig, inte arbetsgivaren!
Svar på tråden Tantvarning 4