• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Cantaton

Jag skulle nog behöva en mentor/personlig coach som hjälpte mig att sålla idéer och hjälpa mig med vissa vägval. Grejen är väl den att jag vet vad jag vill, men jag behöver nog hjälp att kapa bort det jag inte vill.. Det är så svårt när det drabbar andra.

• Cantaton

Men jag har liksom fyra grenar igång:
    - sången
    - teaterproducent
    - manager
    - solistsajten

Sången vill jag ju UTÖKA, inte kväva. Producerar gör jag gärna - jag gillar att hålla i trådarna och det handlar alltid om avgränsade projekt som tar slut! Det går alltså att planera in dem i almanackan i förhållande till premiärer och såvidare. Solistsajten finns nu och den kan jag putsa på lite då och då. Men så är det managerbiten... som jag ständigt mår dåligt över. Och något som blev helt solklart för mig här om dagen var: Jag lägger tid på att promota någon annan i musikvärlden och får 20% om jag lyckas boka (pengar som utbetalas när spelningen är genomförd vilket kan vara 2011 likväl) medan jag skulle kunna lägga samma tid på att promota mig själv och få 50% av pengarna (de övriga 50% till medmusikern) samtidigt som jag får göra det jag tycker är kul (sjunga).

Just nu är vi mellan kontrakt - provkontraktet har gått ut och han vill fortsätta jobba med mig. Men jag får inte in det i mitt schema. Jag kan inte jobba en massa nu och få pengar 2011 - och jag vet aldrig hur mkt jobb han förväntar sig från en månad till en annan, för vi har ingen uttalad deal om det då jag ju får procent.. Och han börjar prata om att trycka upp visitkort där mina kontaktuppgifter står istället för hans för att han ska slippa alla samtal. Ni hör hur väl just denna bit bör kapas, va? Men hur ska han ta det? Och dessutom fick jag här om veckan en förfrågan om samma tjänst för en annan musiker. Det gör egentligen att jag delvis skulle kunna vara effektiv och skicka ut bådas program till samma ställen, för de har delvis samma publik... men mår jag dåligt av att vara manager åt EN person ska jag väl inte ta på mig en till? OM jag inte kan få en duktig praktikant som brinner för att lära sig under hösten. Då får jag ihop det..

passionsblomman skrev 2009-06-17 22:18:25 följande:
    Ja det är bra med sådana personer i ens liv!
  • Sonja68

God afton tanter, finns det kvar några kakor åt mig. Behöver verkligen nåt sött. Didis få hytta med fingret bäst hon vill . Jag har alltid honung i mitt te. Aldrig mjölk. Åsså dricker jag oftast kaffe, men sedan jag blev halvryska så blir det mer å mer te. De dricker mest te och jag ids inte ladda vår stora perkulator för en kopp kaffe... Så jag tar grönt te med gubben på kvällarna. På jobbet har vi Ayur Veda Kapha är min favoritsort.
    Elefantis; Välkommen! Här är BÄST att vara Och alla är snälla och visar respekt mot varandra. Ett andrum.

• Sonja68
    Cantaton skrev 2009-06-17 21:26:14 följande:
    Det ligger i klosterbyn Taizé 10 mil norr om Lyon. Förstå att jag ska sitta på golvet med 2000 andra människor och bara sjunga stämmor och njuta av att få ro i själen! (Jag skulle behöva åka dit var fjärde månad och fylla på energiförrådet.)Lyssna på några av sångerna här! Den tredje sången är en av mina favoriter.www.taize.fr/sv_article4801.html
    Vilket språk sjunger de på? Jag hör massor med ryska ord, eller hör jag i syne, eller hör i höre???
    Låter i alla fall som ett slaviskt språk!
  • passionsblomman

Cantaton-jag förstår. Och jag ska inte säga att det är bara att säga ifrån sig, för jag skulle tycka det var precis lika grubbligt som du.
    Men du kommer hitta ditt svar och din väg ich när du väljer det du ska, då kommer det kännas i hela dig.

Sonja: Jag sätter på perkulatorn med 6 koppar och sedan dricker jag alla själv
    Med mjölk.

• Cantaton

Beror vilken sång du lyssnar på - det är alla möjliga språk. Den jag gillar är på polska tror jag. Det finns en sång på svenska i sånghäftet också.

Sonja68 skrev 2009-06-17 22:56:39 följande:
    Vilket språk sjunger de på? Jag hör massor med ryska ord, eller hör jag i syne, eller hör i höre???Låter i alla fall som ett slaviskt språk!
  • Cantaton

Jag vet vilket alternativ som skulle kännas i hela mig. Som skulle få mig att må mindre dåligt varje vecka.

passionsblomman skrev 2009-06-17 22:59:24 följande:
    Cantaton-jag förstår. Och jag ska inte säga att det är bara att säga ifrån sig, för jag skulle tycka det var precis lika grubbligt som du.Men du kommer hitta ditt svar och din väg ich när du väljer det du ska, då kommer det kännas i hela dig.Sonja: Jag sätter på perkulatorn med 6 koppar och sedan dricker jag alla själv Med mjölk.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-17 22:59:24 följande:
    Cantaton-jag förstår. Och jag ska inte säga att det är bara att säga ifrån sig, för jag skulle tycka det var precis lika grubbligt som du.Men du kommer hitta ditt svar och din väg ich när du väljer det du ska, då kommer det kännas i hela dig.Sonja: Jag sätter på perkulatorn med 6 koppar och sedan dricker jag alla själv Med mjölk.
    Jo, det brukar bli så för mig också. 6 koppar, jag dricker alla själv. UTAN mjölk. Jäääättemumma för magen
  • Sonja68

Förresten Blommis; Så fin dukning. Närbilder hade varit roligt att se. Du är så duktig och kreativ. Vilken gåva.
    Nu ska jag gå och se om det går att muntra upp den där sura, ilskna äkta hälften jag har, med lite kyssar och smek.
    Natti-natti!

Svar på tråden Tantvarning 4