• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Cantaton

Jag dricker också massa massa te. När jag var liten förstår jag inte hur mamma kunde "glömma" tekoppar överallt - i bokhyllan, på en högtalare, på tv:n, på vardagsrumsbordet, i fönstret... Nu är jag visst likadan själv!

Så sen när jag har öppnat och gjort te i min nya tebryggare ska ni alla få lite Kanske borde göra som ni andra och bjuda på en liten kaka till.

Justja... jag ska bjuda mina "praktikanter" på avslutningsfika imorrn. Hade ju varit jätteroligt att baka nåt, men det grejar jag väl knappast nu. Har dessutom frukostmöte vid 7.45 eller vad det var... Så knappast läge att gå upp tidigare och baka heller... Kanske får uppsöka ett kondis på vägen

didis skrev 2009-06-17 17:01:12 följande:
    Det går inte an - en hel dag utan te?? Då förstår jag att du håller på att bli galen!! I snitt blir det nog någon liter te/dag här. *stackars mage*Fast visste du att en kopp te innehåller fluor motsvarande en fluortablett?? Då får man inte ha mjölk i för då bildas svårlösliga calciumfluorider och så går vitsen förlorad om man har socker i förståss. Men ändå!!
  • passionsblomman

Kondis på vägen Cantaton! Moderna tanter kör den bekväma stilen.

Ja, okej om du ska vara riktigt ledig nu sedan, så får du väl ha ettlitet ryck på slutet.

Fast känner jag dig rätt så kommer du lyckas få in ngt halvjobbaktigt på ledigheten med..

• didis

*kastar mig snabbt in o griper en kaka i flykten*

Fixar den att flytta ett kassaskåp också??

Då sparar jag 3500 för det vill flyttgubbarna ha för att flytta det från jobbet o hem till mig. Nu har vi röjt av där skåpet skall stå, nu skall vi ner till jobbet och mäta upp hur stort skåpet är.

Cantaton - jag skall berätta för maken att det finns fler som dräller temuggar överallt, han tror jag är den enda i världen!

Yesh I do skrev 2009-06-17 20:05:22 följande:

Här verkar saker flytta av sig själva - för jag hittar ingenting här hemma. Idag var pajformen puts väck Kan skicka över min "sakflyttare" så du får sitta här i lugn och ro!
  • passionsblomman

Jag ska vara här hemma och fira med min lilla familj. Här är ju ett gammalt sommarstugeområde, så just på midsommar kommer det mängder av folk hitut.
    Det är dans nere på ängen och dragkamp, lotterier och picknick.

På kvällen är det fullt ös nere i båthuset som ligger 200 m från oss.

Vi kan alltså enklet välja i vilken utsträckning vi vill varas sociala med många eller bara med oss själva.

Sverige spelar mot Italien i U21 Em kl 16 och det lär vi säkert bänka oss för, mellan sillen och grillen så att säga.

Utöver det firar vi i helgen tio år ihop OCH väntar på att se om det "blev nåt" den här månaden eller ej.
    Så det lär väl ska köpas hem ngt sådant där test också, så man kan kolla, ifall det inte hänt nåt än på typ lördag.

dfk skrev 2009-06-17 20:09:23 följande:
    Hörrni, vad ska ni hitta på för nåt på midsommarafton då?
  • Cantaton

Ja, det blir kondis. Jag orkar inget annat

Jag ska faktiskt vara riktigt ledig i tre veckor. Och innan dess är jag en vecka i Frankrike. Jag har åtminstone inte PLANERAT något halvjobbaktigt

didis, hihi, du är verkligen inte ensam!

passionsblomman skrev 2009-06-17 20:21:02 följande:
    Kondis på vägen Cantaton! Moderna tanter kör den bekväma stilen.Ja, okej om du ska vara riktigt ledig nu sedan, så får du väl ha ettlitet ryck på slutet.Fast känner jag dig rätt så kommer du lyckas få in ngt halvjobbaktigt på ledigheten med..
  • passionsblomman

Åh vad roligt! Vad ska du göra i Frankrike?

Cantaton skrev 2009-06-17 20:59:30 följande:
    Ja, det blir kondis. Jag orkar inget annat Jag ska faktiskt vara riktigt ledig i tre veckor. Och innan dess är jag en vecka i Frankrike. Jag har åtminstone inte PLANERAT något halvjobbaktigt didis, hihi, du är verkligen inte ensam!
  • Cantaton

Jag åker som biträdande lägerchef för en konfirmandgrupp. Det är en änglagrupp så det blir nästan som semester

passionsblomman skrev 2009-06-17 21:06:29 följande:
    Åh vad roligt! Vad ska du göra i Frankrike?
  • passionsblomman

AAAA vad kul! DET måste du ju se fram emot massor!

Cantaton skrev 2009-06-17 21:11:55 följande:
    Jag åker som biträdande lägerchef för en konfirmandgrupp. Det är en änglagrupp så det blir nästan som semester
  • Cantaton

Jag längtar som en toka. Har åkt dit varje år sedan 2001, det är mitt andra hem

passionsblomman skrev 2009-06-17 21:13:03 följande:
    AAAA vad kul! DET måste du ju se fram emot massor!
  • passionsblomman

Var är det där lägret då? Bor ni i ngn kyrka eller så?

Cantaton skrev 2009-06-17 21:19:54 följande:
    Jag längtar som en toka. Har åkt dit varje år sedan 2001, det är mitt andra hem
Svar på tråden Tantvarning 4