• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Ok, jag vinkar tillbaka! Med stoora rörelser så det syns!

Vet inte varför jag fick för mig att du bor i Stockholm? *rätt förvirrad*

Yesh I do skrev 2009-06-18 13:52:51 följande:

Nä vi kommer andra hållet, från Göteborg via Jönköping! Men jag vinkar så klart i Mjölbyrondellen - tror det är det närmsta vi kommer
  • passionsblomman

Jaaa visst har jag? Och den lilla svarta ska flytta till Heloise Och Panzer i Augusti!

Villemoa skrev 2009-06-18 13:54:21 följande:
    Vilka SÖTA kattungar du har passionis!!
  • Heloise

Japp, och hon ska heta Blomman

passionsblomman skrev 2009-06-18 13:57:20 följande:
    Jaaa visst har jag? Och den lilla svarta ska flytta till Heloise Och Panzer i Augusti!
  • Sonja68

Fönsterkräket skulle komma till oss idag "kl 8 på förmiddagen nån gång" som han sa. Kl. 10 gick jag på möte och eftersom han inte fortfarande inte dykt upp eller ringt, ringde jag honom. "Jag är på väg till er" säger han. "Jaha", sa jag. "Du får komma efter kl. 13 istället för jag är upptagen på ett möte på jobbet nu". "Men när ska jag komma då?" undrade han surt. "Efter kl. 13 sa jag just" .
    Han blev förstås sur, men alltså vi har väntat en vecka på honom. Fönsterbytet skulle ta 4 dagar och nu har det gått 4 veckor. De klampar in utan förvarning, kommer inte på tid vi bestämt, förväntar sig att jag ska kasta mig i bilen åka från jobbet och komma flygandes och låsa upp när det behagar uppenbara sig, osv. Så därför tycker jag inte att det är nåt att vara sur över att jag sa så. Vad tycker ni?

Mannen har varit och handlat enl. min lista till midsommar. Förhoppningsvis åkte han inte bara till Bolaget utan även till ICA...

• Villemoa

Å den lilla söta till höger på första bilden hade jag kunnat tänka mig om det inte vore för att vi är lite småallergiska här hemma!

Heloise; sicket passande namn!

passionsblomman skrev 2009-06-18 13:57:20 följande:
  • Villemoa

Men vilken pellejöns!! Hade sagt samma sak själv.
    Min man har det "problemet" att när han kommer hem från ICA så kommer han hem med mer än vad som står på lappen... Men jag ska inte klaga jag med tanke på att det är han som står för matlagningen här hemma

Sonja68 skrev 2009-06-18 13:58:58 följande:
    Fönsterkräket skulle komma till oss idag "kl 8 på förmiddagen nån gång" som han sa. Kl. 10 gick jag på möte och eftersom han inte fortfarande inte dykt upp eller ringt, ringde jag honom. "Jag är på väg till er" säger han. "Jaha", sa jag. "Du får komma efter kl. 13 istället för jag är upptagen på ett möte på jobbet nu". "Men när ska jag komma då?" undrade han surt. "Efter kl. 13 sa jag just" .Han blev förstås sur, men alltså vi har väntat en vecka på honom. Fönsterbytet skulle ta 4 dagar och nu har det gått 4 veckor. De klampar in utan förvarning, kommer inte på tid vi bestämt, förväntar sig att jag ska kasta mig i bilen åka från jobbet och komma flygandes och låsa upp när det behagar uppenbara sig, osv. Så därför tycker jag inte att det är nåt att vara sur över att jag sa så. Vad tycker ni?Mannen har varit och handlat enl. min lista till midsommar. Förhoppningsvis åkte han inte bara till Bolaget utan även till ICA...
  • didis

Sonja68 - bara en tanke. Ni kan inte göra en anmälan till ARN så att ni har något hänvisa till. Ännu bättre en polisanmälan förståss, vad nu brottsrubriceringen skulle vara.

Vore bra att skicka ett brev:

"Hänvisar till polisanmälan refnummer xxxx..."

Själv skulle jag som näringsidkare sätta kaffet i vrångstrupen i alla fall!!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-18 14:04:34 följande:
    Sonja: styrkekramar fyllda med extra uthållighet till dig!Vad LESS du måste vara nu. Fy 17!
    Tack! Ja less är väl milt uttryckt. Nu har jag värsta huvudvärken igen. Tror du han dykt upp nu, fastän kl. är 14:16?
    Fan, jag ger upp. Vi får börja brevväxla med karln, det är tydligt det!! FAN, FAN, FAN, FAAAAAAAAN!!!!!! (Förlåt, förlåt, förlåt *viskar och tittar skamset under lugg*)
Svar på tråden Tantvarning 4