• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Glad midsommar alla!
    Blomman; Stor kram. Ge inte upp.
    MulleFrulle; välkommen hem. Ser fram emot reserapport från mitt andra hemland.

Här var det en lugn midsommar. Igår var vi till byn och lövade midsommarstången och dansade runt den. Barnen hade jättekul och vi plockade blommor på ängen. De var som kalvar på grönbete!
    Sedan sillunch hos mina föräldrar tillsammans med brorsan och hans familj. Hans barnbarn är i samma ålder som mina barn, så ungarna levde rövare må ni tro.
    Min man var ovanligt social och med ett soligt och glatt humör, så vi åkte ut till den där stugan i skärgården allihopa, på kvällen. Flera barnfamiljer med barn i åldrar fr. 3 till 22 år. Kul!
    Idag åkte vi till min brorsa m familj till deras stuga vid havet. Grillade en massa gott och åt glass o jordgubbar.
    Nu har vi landat hemma och myser o pyser. Solen skiner!
    Härligt!

• Sonja68

Imyours: Smilla är en riktig goding Förstår att VISA kortet fladdrar!

• Daa

Kul att det lyckades nu

passionsblomman skrev 2009-06-20 19:07:06 följande:
    När jag LYCKAS med min tårta, då är den det godaste... JÄTTEMÄTT!
  • dfk

Välkommen till vår tråd Villemoa! Roligt att du har hittat hit!

Fjällbruttan- ja du är en äkta tant, bra att du anmälde!

Har städat och fejat idag, nu luktar det såpa rent och gott i varje vrå. Har bäddat rent i varje säng med härliga lakan, ska bli skönt att krypa ner där sen och sniffa på örngotten. Erkänn att det kan var rätt härligt att städa ibland när man är på städhumör.
    Jag har äntligen fått klippa yngsta dotterns hår, jag är så glad för det. Hon har ett riktigt tuggummihår, blir som ett stort trassel och omöjligt att borsta. Nu klippte jag lugg och lite etapper, hoppas att det blir lite mer lättskött. Hon är håröm som tusan, man får inte knappt komma i närheten med en borste förrens hon skriker.

Sonja- jag lider med dig, jädra lurendrejare till hantverkare!
    Fy skäms när dom inte gör ett jobb okay, och håller på och försöker krångla sig ur det.

• TinkerBelle

Hej hej! *vinkar med båda händerna*
    Jag bor på "Sjukyrkoberget" ett av de äldre områdena.
    Tänk vad litet vårt avlånga land är.

Sonja68 skrev 2009-06-20 18:20:00 följande:
    Halloj Tinker!Har saknat dig. Glad midsommar!!!Jag har varit mycket i Väsby när jag var yngre! Mina kusiner bodde där. Nu har de flyttat till Uppsala och Solna, men min faster bor kvar. HOn har dock sålt huset och bor i lägenhet.
  • TinkerBelle

Idag har jag mest strosat runt i huset och plockat.
    M2b är i England och blir "svensexad".
    Senaste rapporten var vid fem tiden då dem var påväg till hotellet från team buildning centret.... dem har gjort nått i stil med hinderbanor etc.

Vid det här laget lär dem ha hunnit bli redigt runda under fötterna - hoppas jag - då däckar dem tidigt!
    Om inte lär jag bli uppe hela natten eftersom P har en förmåga att ringa hela natten och berätta om alla roliga, dråpliga missöden dem råkat ut för...

• MulleNuh

Hej hopp, gummi..............anka?!

Har nyligen kommit hem från grönan.. Pjuu.. Vi var inte ensamma där kan jag lova.. Jag och Bellis åkte hem själva så fick dom andra stanna kvar lite.....

• Villemoa

Tackar, tackar dfk!

Fler än jag som anmäler reklam här på BT, då är jag en äkta tant också

Men guu så kul att få sin svensexa i England! När gifter ni er?

Blomman; vad är det för smaskig tårta du pratar om? Tårta är alltid gott, säger jag som precis smällt i mig hallonkaka med jordgubbar, hallon, blåbär och grädde till

Svar på tråden Tantvarning 4