• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

God morgon tanter, visst är det härligt med sommar väder! P fick för sig att vi som går hemma och inte har något att göra (speciellt jag som inte har ett bröllop att förbereda) kan MÅLA om husfasaden nu när solen lyser innan det börjar regna igen...
    Han måste jobba som sagt - va synd!

Bröllopsnerverna har nu börjat ge sig till känna. Vi har haft två prakt gräll sen i tisdags kväll. Starkt bidragande är hans familj. Antar mitt tålamod börjar tryta så smått.

Idag har jag som alltid massor att fixa med inför den stora dagen, men tänker ta mig tid att åka iväg och köpa blommor till mina hängkrukor.

Kram till er alla i solen!

• MulleNuh

Tat lugnt lillskrutt!!!
    Er brööllopsdag kommer gå bra. Vi bråkade också massor innan. Mycket nerver inblandade..

Ja köp blommor i lugn o ro nu!!!

TinkerBelle skrev 2009-06-25 10:16:03 följande:
    God morgon tanter, visst är det härligt med sommar väder! P fick för sig att vi som går hemma och inte har något att göra (speciellt jag som inte har ett bröllop att förbereda) kan MÅLA om husfasaden nu när solen lyser innan det börjar regna igen...Han måste jobba som sagt - va synd!Bröllopsnerverna har nu börjat ge sig till känna. Vi har haft två prakt gräll sen i tisdags kväll. Starkt bidragande är hans familj. Antar mitt tålamod börjar tryta så smått. Idag har jag som alltid massor att fixa med inför den stora dagen, men tänker ta mig tid att åka iväg och köpa blommor till mina hängkrukor.Kram till er alla i solen!
  • Fjällbruttan

Åhhh så skönt att höra att fler har nerver som svallar
    Här är det ganska lugnt just nu, fast jag höll på slå Mattias igår då han välte ut hela kartongen med alla servetter jag vikt...gahhhhh

Tänkte ni skulle få nåt att skratta åt....

Satt här och häckade för nån timme sen då jag fick syn på grannens katt I hönsgården... pinnade ut snabbt som attan (blev skalv på richterskalan när jag dundrade ner för trappan) och störtade in i hönsgården...
    Skällde lite på katten som tittade dumt på mig(förstår den, det var ju vandrande mat) och så gick jag längre upp i backen och försökte locka på den för att bära ut den.
    Då flyger tuppjävlen på mig!! Bakifrån och klöser mig på benet,(jag har shorts på mig, AJ) jag tvärvänder mig om och lyckas med den manövern få nackspärr!
    Svär åt tuppeländet och försöker få ut katten, tuppen ryker på mig igen och jag kickar iväg den med foten(inte hårt), Pettson (som tuppen heter) blänger på mig och jag försöker gulla lite med den, hönorna har hela tiden följt mig som små goa bollar, då biter fanskapet mig i fingret så jag börjar blöda!
    Gissa om jag gav upp... så när jag ska ta mig ut så följer tuppskrället efter mig och försöker flyga på mig hela tiden, hönorna kacklar vanvettigt och jag svär, katten har dragit för länge sen.....
    Svärande och sur sliter jag upp dörren till hönshuset för att mata hönorna, då är tuppen där och som förbytt, hur go och glad som helst, förmodligen trodde han att jag var rival om hans donnor... men när maten kom sket han i det, är det inte likt karlar?

Nu ska jag sätta mig i en slostol och värma min ömma nacke!

Tjing

• Cantaton

Fjällbruttan, vilken fight!

Själv har jag näst sista arbetsdagen idag innan konfaläger och ledighet. Imorgon ska jag dock sjunga på en begravning i Rimbo, och eftersom jag känner personen som dött tänkte jag stanna på begravningsfikat också... Så hela dagen kommer i stort sett att gå. Så idag har jag massor att göra och avsluta!

Dock fick jag ett lite jobbigt besked här om dagen. Ni som hängt med ett tag - fast kanske framför allt i Bry sig om och glädjas-tråden - vet att jag haft jättestrul med min kontorslokal. Nu är det dags igen..! Jag hyr ju i andra hand av en kvinna vars företag är vilande - och nu meddelar hon att hon inte har några pengar och släpper hela lokalen och att jag därmed måste vara ute senast sista augusti. Eeh.. jaha? Jag är å andra sidan leds på allt strul, och sitter gärna nånannanstans än i Årsta, men har jag några rättigheter? Vi har kontrakt till sista december. Kan jag kräva något för att hon bryter kontraktet?

• TinkerBelle
    MulleNuh skrev 2009-06-25 10:19:45 följande:
    Tat lugnt lillskrutt!!! Er brööllopsdag kommer gå bra. Vi bråkade också massor innan. Mycket nerver inblandade..Ja köp blommor i lugn o ro nu!!!
  • TinkerBelle

Om ni har ett kontrakt finns det då inskrivet uppsägningstid?
    Om inte så kan det vara lönt att "tjafsa" om kontraktsbrott.

Samtidigt så borde det finnas folk som gärna vill ha in en till att dela kontor med just nu så här i Finanskrisen.

Cantaton skrev 2009-06-25 11:10:53 följande:
    Fjällbruttan, vilken fight!Själv har jag näst sista arbetsdagen idag innan konfaläger och ledighet. Imorgon ska jag dock sjunga på en begravning i Rimbo, och eftersom jag känner personen som dött tänkte jag stanna på begravningsfikat också... Så hela dagen kommer i stort sett att gå. Så idag har jag massor att göra och avsluta!Dock fick jag ett lite jobbigt besked här om dagen. Ni som hängt med ett tag - fast kanske framför allt i Bry sig om och glädjas-tråden - vet att jag haft jättestrul med min kontorslokal. Nu är det dags igen..! Jag hyr ju i andra hand av en kvinna vars företag är vilande - och nu meddelar hon att hon inte har några pengar och släpper hela lokalen och att jag därmed måste vara ute senast sista augusti. Eeh.. jaha? Jag är å andra sidan leds på allt strul, och sitter gärna nånannanstans än i Årsta, men har jag några rättigheter? Vi har kontrakt till sista december. Kan jag kräva något för att hon bryter kontraktet?
  • Daa

Åhoj! Nu är det lunch, men jag måste ju titta in litegrann.

Sonja: TACK själv för jättetrevligt lunchsällskap Mina arbetskamrater (damerna i syrummet) hade sett oss när vi gick till matsalen och de tyckte att vi påminde om varandra. De blev ganska roliga när jag sa att vi aldrig setts förut

fjällbruttan: Måste ha varit en syn i hönsgården.

Åh, skulle skriva nåt mer, men kommer inte ihåg.
    Joo... Finfina bilder Mulle. Se ut som en mumrik? Det verkar vara nåt positivt

Sen skulle jag skriva ännu nåt mer, men nu är det blankt i huvet.
    Kram på er.

• MulleNuh

Ååå har ni träffats??!! Va kul!!!!

Daa skrev 2009-06-25 11:38:06 följande:
    Åhoj! Nu är det lunch, men jag måste ju titta in litegrann. Sonja: TACK själv för jättetrevligt lunchsällskap Mina arbetskamrater (damerna i syrummet) hade sett oss när vi gick till matsalen och de tyckte att vi påminde om varandra. De blev ganska roliga när jag sa att vi aldrig setts förut fjällbruttan: Måste ha varit en syn i hönsgården. Åh, skulle skriva nåt mer, men kommer inte ihåg. Joo... Finfina bilder Mulle. Se ut som en mumrik? Det verkar vara nåt positivt Sen skulle jag skriva ännu nåt mer, men nu är det blankt i huvet. Kram på er.
  • MulleNuh

Jag vill SHOPPA lite!!! Så himla shoppingsugen så jag dör..

• Cantaton

Ja, det finns inskriven uppsägningstid på 1 månad, men jag trodde att det gällde för att kontraktet inte automatiskt ska fortsätta gälla efter det slutdatum som är satt. Jag menar, vi har ju ett kontrakt till sista december.

Jag kommer inte orka tjafsa.

Jag är inte orolig för att hitta något annat kontor, faktiskt, så det är ingen fara, det kommer bara så olägligt... Det är jobbigt att flytta - framför allt som jag typ gjorde det hela våren till den där lokalen...

TinkerBelle skrev 2009-06-25 11:24:32 följande:
    Om ni har ett kontrakt finns det då inskrivet uppsägningstid?Om inte så kan det vara lönt att "tjafsa" om kontraktsbrott.Samtidigt så borde det finnas folk som gärna vill ha in en till att dela kontor med just nu så här i Finanskrisen.
Svar på tråden Tantvarning 4