• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-25 11:46:16 följande:
    Ååå har ni träffats??!! Va kul!!!!
    Japp, det har vi och det var så trevligt så!! Kolla mitt inlägg 3790, sid 379.

Daa är en jättesöt och supertrevlig tjej!

Jag tänkte också på det att vi påminner nog lite om varann

Cantaton: jobbigt med lokaltjafs, men du verkar ju ha gott hopp om att det löser sig. Men trist att måsta slösa så mycket tid och energi på flyttar stup i kvarten.

Fjällbruttan: Ja, jag säger då det, vilken syn det måste ha varit!!

Kram alla andra.
  • MulleNuh

Va roligt!!
    Jag har "bara" träffat passion och hon är verkligen så gullig som hon verkar vara här på forumet ska ni veta!!!

Sonja68 skrev 2009-06-25 12:36:54 följande:
    Japp, det har vi och det var så trevligt så!! Kolla mitt inlägg 3790, sid 379.Daa är en jättesöt och supertrevlig tjej!Jag tänkte också på det att vi påminner nog lite om varann Cantaton: jobbigt med lokaltjafs, men du verkar ju ha gott hopp om att det löser sig. Men trist att måsta slösa så mycket tid och energi på flyttar stup i kvarten.Fjällbruttan: Ja, jag säger då det, vilken syn det måste ha varit!!Kram alla andra.
  • Cantaton

Ja, jag jobbar lite extra på ett företag och jag har frågat om jag kan hyra ett kontorsrum där - eftersom jag ändå är där 1-3 dagar i veckan (ibland inga iofs). Och det lät inte helt omöjligt. Men de håller själva på att hyresförhandla med värden, så jag tror att de behöver få lite klart för sig själva först. Men det är just tiden.. i mars målade jag om den här lokalen för att den såg bedrövlig ut. Att jag lade ner den tiden känns rätt meningslös nu.. Och kostnaden också - givetvis.

Sonja68 skrev 2009-06-25 12:36:54 följande:
    Japp, det har vi och det var så trevligt så!! Kolla mitt inlägg 3790, sid 379.Daa är en jättesöt och supertrevlig tjej!Jag tänkte också på det att vi påminner nog lite om varann Cantaton: jobbigt med lokaltjafs, men du verkar ju ha gott hopp om att det löser sig. Men trist att måsta slösa så mycket tid och energi på flyttar stup i kvarten.Fjällbruttan: Ja, jag säger då det, vilken syn det måste ha varit!!Kram alla andra.
  • Fjällbruttan

Lite till att skratta åt???

Sitter i godan ro i solen (med barnen som för en gågns skull är sams...) coh penslar rosor till tårtan...
    Då brakar solstolen ihop under mig och jag blir hängande över armstöden som en liten (eller jätteapa)apa och tar mig ingenstans... Iza skrattade så hon grät!
    Tillslut tog jag mig lös ur stolens grepp oh slängde den åt h-vete...(f´låt solde)så nu tror jag att jag ska ta semester från den här dagen....

• MulleNuh

hahaha

Fjällbruttan skrev 2009-06-25 12:45:01 följande:
    Lite till att skratta åt???Sitter i godan ro i solen (med barnen som för en gågns skull är sams...) coh penslar rosor till tårtan...Då brakar solstolen ihop under mig och jag blir hängande över armstöden som en liten (eller jätteapa)apa och tar mig ingenstans... Iza skrattade så hon grät!Tillslut tog jag mig lös ur stolens grepp oh slängde den åt h-vete...(f´låt solde)så nu tror jag att jag ska ta semester från den här dagen....
  • Cantaton

Vilken dag du har!

Lite till att skratta åt???Sitter i godan ro i solen (med barnen som för en gågns skull är sams...) coh penslar rosor till tårtan...Då brakar solstolen ihop under mig och jag blir hängande över armstöden som en liten (eller jätteapa)apa och tar mig ingenstans... Iza skrattade så hon grät!Tillslut tog jag mig lös ur stolens grepp oh slängde den åt h-vete...(f´låt solde)så nu tror jag att jag ska ta semester från den här dagen....
  • Sonja68
    Underbart!
  • Im yours

Hej på er ladies!

Jag befinnermig i Ö-vik hos dottern, sen i måndagskv. Fanken vad vackert det är häruppe, har antagligast varit hemmablind en massa år Här tar inte uppförsbackarna slut i första taget, men som den envisa tant jag är väcker jag liv i träningsskorna varje dag

Idag tittade vi in på Sandras jobb, ett bageri!!!! Där bjöds det på bakelser o kaffe minsann. Doften av nybakat bröd står som spö i backen. Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att baka ut, en el annan deg.....

Till helgen är det hamnfest, och mingel såklart. Får se om någon av hockeyspelarna visar sig, de har värsta lyxkåkarna vid strandkanten.

Vädret är strålande, äkta sydeuropeiskt solsken -- Jaja, visst vore det på tiden om greker, spanjorer m.f, fick åka hit och lapa sol.

Fjällbruttan; Vilken rackarns tupp, han harfull tupp minsann. Se nu till att hålla dig på fötterna resten av dagen, verkar vara obalanserat värre. Men ett uppfriskande skratt blev det
    Tänk om norrlandsfallangen hade vart här i faggorna, jösses vadkul vi hade haft. Kul att du och Daa ( du och daa fick till en träff iaf.

Thinkerbelle; Jag är i fullt krig m mb2 för tillfället, och inget bröllop i sikte detta år .....

Mumriken Mulle finns ej - Jag ser ett strålande vackert brudpar, o det jag ser brukar stämma

Blomman relaxar på spa, det låter briljant.

Soldemor; Du skulle kunna jobba som frilans präst, åka omkring och förgylla allehanda högtider.

Till er alla, från oss alla. En supertrevlig helg önskas.

Kramar i massor från tant Liz norrlandsturné.

• Im yours

Var ju Sonja och Daa som hade träffats

Cantaton; Ha de nice i Frankrike!

• TinkerBelle

Uppsägningstid gäller rent juridiskt uder hela kontraktstiden och skall regelera för båda parter.

Jag förstår att det känns tungt att behöva flytta i förtid, men se det positivt - kan bara bli bättre!

Cantaton skrev 2009-06-25 12:28:09 följande:
    Ja, det finns inskriven uppsägningstid på 1 månad, men jag trodde att det gällde för att kontraktet inte automatiskt ska fortsätta gälla efter det slutdatum som är satt. Jag menar, vi har ju ett kontrakt till sista december.Jag kommer inte orka tjafsa.Jag är inte orolig för att hitta något annat kontor, faktiskt, så det är ingen fara, det kommer bara så olägligt... Det är jobbigt att flytta - framför allt som jag typ gjorde det hela våren till den där lokalen...
Svar på tråden Tantvarning 4