• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Jaaa men på avdelningen heter det kanske! Där alla tjocka vaggar runt och har vääärkar!

Men inte fan fick jag nån fotmassage..

Sonja68 skrev 2009-06-03 11:46:37 följande:
    Mulle: 50 timmar på förlossningen !!Jag låg inte på förlossningen men väl intagen på avdelning och hade värkar, men jag öppnades ingenting, i 3 dygn innan Tanja kom ut.Det var nog... Jag var helt slut. De tog hål på fosterhinnorna och gav mig nåt för att jag skulle komma igång tillslut.50 timmar... Puh, det måste ha tagit tid att återhämta sig efter en sån pärs.Med Katja var jag hemma så länge i ren tjurighet att när vi väl kom in så tog det 45 minuter så var hon född. De hann inte ens lägga epiduralen.
  • Sonja68

Stackars dig, Mulle. Jäkla dålig service att du inte ens fick massage! Min man masserade mig. He-he.

• MulleNuh

jag hade ju ingen man då!! Men jag hade en galen syster som filmade mig i alla värkar!

Sonja68 skrev 2009-06-03 11:56:53 följande:
    Stackars dig, Mulle. Jäkla dålig service att du inte ens fick massage! Min man masserade mig. He-he.
  • passionsblomman

Hehe, vi var inne flera ggr innna det verkligen blev, dels fick jag blödningar ett par ggr och så sipprade det fostervatteeeeeeeen och jag hade massa sammandragningar en gång. Då vankade jag runt i korridoren av och anhalva natten och min SAMBO låg i sängen där jag skulle vara och sov. Han hadejobbat natt en massa dygn så han var halvdöd. Han hade släckt alla lampor så när en sköterska kom in där höll de på att skrämma ihjäl varandra, för hon hade ju väntat sig en kvinna där..

Den morgonen var lustig förresten. JUST som jag går där öppnasen av dörrarna och ut kommer en nybliven familj med den lilla baljvagnen. Då är det min gamla klasskompis från GYMNASIET i ÖSTERSUND som kommer ut och just har fött en liten flicka! VA!!! Jag var den första i hela världen som fick se henne! HELT sjuktvar det, där stod jag med jättemagen och hon med sin bebis och vi hade inte sett varandra påsisådär 12 år!

• MulleNuh
    haha va roligt...
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:02:49 följande:
    Hehe, vi var inne flera ggr innna det verkligen blev, dels fick jag blödningar ett par ggr och så sipprade det fostervatteeeeeeeen och jag hade massa sammandragningar en gång. Då vankade jag runt i korridoren av och anhalva natten och min SAMBO låg i sängen där jag skulle vara och sov. Han hadejobbat natt en massa dygn så han var halvdöd. Han hade släckt alla lampor så när en sköterska kom in där höll de på att skrämma ihjäl varandra, för hon hade ju väntat sig en kvinna där.. Den morgonen var lustig förresten. JUST som jag går där öppnasen av dörrarna och ut kommer en nybliven familj med den lilla baljvagnen. Då är det min gamla klasskompis från GYMNASIET i ÖSTERSUND som kommer ut och just har fött en liten flicka! VA!!! Jag var den första i hela världen som fick se henne! HELT sjuktvar det, där stod jag med jättemagen och hon med sin bebis och vi hade inte sett varandra påsisådär 12 år!
  • Daa

*ignorerar flera av ovanstående inlägg*

Hej på er!
    Idag blev min lunch sen, för det dök upp ett jobb preciiiis när jag skulle logga in här för att kolla läget.
    Blev stressad och snudd på aggressiv när jag insåg att det kunde dröja länge innan jag skulle få äta.
    Som tur var, flöt allt på bra och nu är jag snäll och glad igen.

Hur går det här?
    Busläste flera inlägg på arbetstid under förmiddagen, men nu kommer jag inte ihåg ett enda. Nåja... jag var ju hungrig.

• Sonja68

Heeej Daa! Är du här *harklar mig generat*, ja du får ursäkta ovan förlossningsinlägg, visste inte att du var på plats
    Du gör rätt i att ignorera dem. Oroa dig inte. Vi tanter älskar att överdriva lite bara, fniss.
    Jobbar du inom tjänstesektorn eller vad? Har för mig att du nämnt ordet klienter eller patienter nån gång...?

• Daa

Det är lugnt (har fortfarande inte begripit att det förmodligen blir min tur inom en överskådlig framtid, så jag tar inte åt mig (När börjar man begripa??))

Jag jobbar för vårt landsting, jag.

Och på tal om det, så börjar det vara dags att ta tag i jobbet igen.
    Ha en fin onsdag. Och kom ihåg: imorgon kan vi säga att imorgon är det fredag! :-P

• Sonja68
    Daa skrev 2009-06-03 12:37:12 följande:
    Det är lugnt (har fortfarande inte begripit att det förmodligen blir min tur inom en överskådlig framtid, så jag tar inte åt mig (När börjar man begripa??))Jag jobbar för vårt landsting, jag. Och på tal om det, så börjar det vara dags att ta tag i jobbet igen. Ha en fin onsdag. Och kom ihåg: imorgon kan vi säga att imorgon är det fredag! :-P
    Jag började begripa när jag såg bebisen vinka med sin lilla hand på ultraljudet och man såg det lilla hjärtat som pickade, och när man kände första sparkarna.
    Åhh, blir alldeles varm inombords. Den känslan... så härligt...

Ha en bra dag!
Svar på tråden Tantvarning 4