• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Jag har knappt inte begripit ännu att jag är mamma med 2 barn!

Daa skrev 2009-06-03 12:37:12 följande:
    Det är lugnt (har fortfarande inte begripit att det förmodligen blir min tur inom en överskådlig framtid, så jag tar inte åt mig (När börjar man begripa??))Jag jobbar för vårt landsting, jag. Och på tal om det, så börjar det vara dags att ta tag i jobbet igen. Ha en fin onsdag. Och kom ihåg: imorgon kan vi säga att imorgon är det fredag! :-P
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-03 12:42:55 följande:
    Jag har knappt inte begripit ännu att jag är mamma med 2 barn!
    Eller hur?! Ibland undrar man; "HUR i hela friden gick det här till??" Hahahahahaha!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:49:00 följande:
    Dé é bara å häng mé serru!Och under tiden anstränger man sig för att fatta något av allt som händer!
    Så sant! Det är det som är så härligt när man får barn.
    Jag var tidigare lite av kontrollfreak och planeringsmänniska, men när jag blev mamma var det bara att släppa det, hoppa ut och nästan falla fritt. Befriande faktiskt
  • passionsblomman

Jag tror helt ärligt att det är det som ligger bakom den boom av förlossningsskräckslagna som alla har panik och vill ha lanerade snitt.

Just att DÅ vet de exakt vad som ska hända, när det ska hända och hur det kommer att gå till.

Samitidigt som de själva slipper ta något som helst egentöigt ansvar för det OCH -toror de- inte ha ett dugg ont.

Det är väldigt synd, för mitt vårt samhälle där vi idag vet att vi kan bli vad vi vill och själva skapa våra verkligheter och liv, så tror vi mindre än någonsin på vår egen för¨åga att "klara av" våra barns födelse.

Det där kontrollbehovet är inte nyttigt och hjälper oss inte till bätte liv.

• MulleNuh

men GUUUUUD! hahahaha
    Syrran ringde och hon hade fått hem min musikvideo! Hon garvade så hon grät och sa att jag kommer SKÄMMAS!!!

• passionsblomman

*vill se vill se vill se*

MulleNuh skrev 2009-06-03 13:18:43 följande:
    men GUUUUUD! hahahaha Syrran ringde och hon hade fått hem min musikvideo! Hon garvade så hon grät och sa att jag kommer SKÄMMAS!!!
  • MulleNuh

*jag me jag me jag me*

passionsblomman skrev 2009-06-03 13:19:31 följande:
    *vill se vill se vill se*
  • Cantaton

Åååh.. jag har alldeles för mycket att göra efter att ha varit sjuk förra veckan och igår Jag kan ju knappast lösa det genom att jobba dubbelt så mycket. Det vore bara korkat, får då blir jag väl aldrig återställd. Hur ska jag lösa det här?

Svar på tråden Tantvarning 4