• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Men kattungar och valpar kan man ju nästan dö för... SÖÖÖÖÖÖT! Plutt!!

• dfk

Sonja- det var tråkigt att höra med sjukdomar.
    Tack för dina tankar kring envisa barn, på morgonen. Det är skönt att vi är fler.
    Didis- möss....ryser! Kan man inte ge dom lite brännvin?

passion, nej nej ingen möhippa var det här. Men jag skulle gärna vilja gå på en. Annars har du värsta överblicken. Jag är en liten vimsa själv.
    Men Daa.. Grattis till bebisen!

• Sonja68

Och Mulle, varför flinar karln?? Har ni kommit till?!

• MulleNuh

men jajemensan!!! Det var inte en DAG för tidigt!

Sonja68 skrev 2009-06-02 21:51:37 följande:
    Och Mulle, varför flinar karln?? Har ni kommit till?!
  • didis

Nu har jag i alla fall spenderat pengar, dock inte på musfällor för det hade inte Konsum. Därmed blev det ingen Snickers heller, för liite självdisciplin måste man ha!

Så nu sitter jag här och äter hjortronglass i stället - någon som vill ha lite? Det är en riktigt fin med mylta i så man känner hjortronbitarna. *drömmer mig tillbaka till Umeå när vi alltid hade mylta hemma*

• Cantaton

Sonja & Passion, jag har faktiskt inte jobbat med något av det jag skulle idag = Jag har lyssnat på min kropp. Sov som sagt fram till 11.30. Jag ska verkligen försöka gå en balansgång nu (med övervikt åt vilohållet).

• Sonja68

Nu har målaren varit och provmålat en fönsterbräda som de hade skadat. Blir ju inte ALLS bra ju! För det första blir det ju skillnad i färg och framför allt glans jämfört med själva fönsterbågen och fönsterkarmanrna. Sedan så ÄR det ju skillnad på penselmålat och sprutmålat i fabrik...
    Man måste då alltså måla om ALLT för att få det lika, och då ser ändå fönstren inte NYA ut, utan som begagnade fönster vi målat upp. Det är inget fel med det, men betalar man 100.000 för fönster vill man ju helst att de ska se nya ut åtminstone första året?! Eller är det att kräva för mycket, vara för petiga??
    Det är skitjobbigt att måsta bråka med fönsterfirman, för de måste ju byta allt eller måla allt, alternativt göra avdrag på priset. Det är ju inte VÅRAT fel att deras gubbar slängt verktygen på fönsterbrädorna och gjort jack och repor lite varstans. Eller tänker vi fel? Det är främst min man som går i taket över detta, medan jag tänker att det är väl inte så farligt, nån tusenlapp i avdrag, vi bättringsmålar själv så är det bra med det...

• Cantaton

Åh, låter jättegott! Vad är mylta?

didis skrev 2009-06-02 21:56:52 följande:
    Nu har jag i alla fall spenderat pengar, dock inte på musfällor för det hade inte Konsum. Därmed blev det ingen Snickers heller, för liite självdisciplin måste man ha!Så nu sitter jag här och äter hjortronglass i stället - någon som vill ha lite? Det är en riktigt fin med mylta i så man känner hjortronbitarna. *drömmer mig tillbaka till Umeå när vi alltid hade mylta hemma*
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-02 21:56:18 följande:
    men jajemensan!!! Det var inte en DAG för tidigt!
    Nämen, då har vi ju ytterligare en anledning att fira
  • Sonja68

Didis; hjortron... borde tycka det är gott, norrlänning som jag är. Men f*n när man har klavat omkring på myrarna och slagits med blodtörstiga mygg, stora som helikoptrar, för att plocka de där delikata bären så... tja, det förtar liksom lite grann av det hela. MEN hjortronparfait älskar jag förstås!!
    Jag älskar Åkerbär!! Vi fick tag på Åkerbärslikör till bröllopet och jag var såååå lycklig. De specialbeställde åt mig på Systemet
    Har du ett förflutet i Umeå?! Björkarnas stad... En mycket trevlig stad!

Själv har jag tappat allt vad självdiciplin heter och sitter och dricker rysk öl *rodnar generat, och rapar lite diskret*
    Jag skulle ju börja med Naturdietshake och annat tjafs, men det blir nog först nästa vecka...

Svar på tråden Tantvarning 4