• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Passionsblomman - har du katter för utlåning??

I morse krafsade det bakom bokhyllan - garanterat en mus - och nu har vi tömt hela bokhyllan och flyttat på den utan att se några spår efter någon mus.

Jag pratade med Anticimex och de rekommenderade musfällor med Snickers (!) så det skall vi gå och handla. En liiten snickersbit blir det nog över till mig också.

• passionsblomman

Ja det lär bli en rejält fet mus om den får en hel snickers!

Mina katter är värsta musutplånarna!
    Särskilt den ena. Hon tar ormar och slåss med räven också.

Henne kan ni låna, hon har inga ungar att passa-än är väl bäst att tillägga...
    didis skrev 2009-06-02 19:59:39 följande:
    Passionsblomman - har du katter för utlåning??I morse krafsade det bakom bokhyllan - garanterat en mus - och nu har vi tömt hela bokhyllan och flyttat på den utan att se några spår efter någon mus.Jag pratade med Anticimex och de rekommenderade musfällor med Snickers (!) så det skall vi gå och handla. En liiten snickersbit blir det nog över till mig också.
  • didis

Kanske är det det som är tanken? Att göda mössen med Snickers så det blir så feta att de inte kan pressa sig in i sina små gömmor??

Vi funderar på att gå till grannarna och klaga på deras katter - det är ju inget vidare bra jobb dem har utfört!

Kan man reklamera grannars katter??

passionsblomman skrev 2009-06-02 20:06:44 följande:
    Ja det lär bli en rejält fet mus om den får en hel snickers!Mina katter är värsta musutplånarna!Särskilt den ena. Hon tar ormar och slåss med räven också.Henne kan ni låna, hon har inga ungar att passa-än är väl bäst att tillägga...
  • passionsblomman
    didis skrev 2009-06-02 20:10:08 följande:
    Kanske är det det som är tanken? Att göda mössen med Snickers så det blir så feta att de inte kan pressa sig in i sina små gömmor?? Vi funderar på att gå till grannarna och klaga på deras katter - det är ju inget vidare bra jobb dem har utfört! Kan man reklamera grannars katter??
    didis du skrev DEM!!!

jag dööör!
  • didis

NEEEEJJJJ!!!

Sedan jag började på BT har mitt språk kraftigt degenererats - ja har till och med skrivit ända när jag menar enda (men än så länge hunnit rätt innan jag skickat iväg)!!

PAANIIIK!!!

passionsblomman skrev 2009-06-02 20:11:46 följande:
    didis du skrev DEM!!! jag dööör!
  • passionsblomman

Jag ska bara hålla klaffen för jag halkar runt på mina gamla tröga tangenter som en fullständig analfabet, och inte orkar jag rätt allt jämt heller, men vi har ju pratat om just "de och dem grejen" så jag KUNDE inte låta bli att se det!
  • didis

Snart kanske jag börjar spendera min semester i Brantevik istället för att tillbringa den där...

• Daa

Men åh!
    Så blev jag utslängd och inlägget försvann.
    Försöker återskapa:

didis, var inte ledsen. Vem som helst kan snubbla på tangenterna

Cantaton, hoppas du mår bättre. Har varit in på den där sidan och lyssnat nu. Åh, vad bra du sjunger. Kul att höra!

Blomman, klockren sammanfattning. Håller med om att du kan ha någon sorts kall där

Tack för gratulationerna. Vad gäller allt nytt som vi måste sätta oss in i, känner jag en stor trygghet här. Så jag ber om ursäkt i förväg om det skulle visa sig att jag blir jobbigt frågvis eller tjatig.

• Daa

På tal om att fråga saker, såg att Soldemor är tillbaka och jag tänkte att du kanske har koll eller nåt bra förslag.
    Vi ska på prästvigning på söndag och tänkte ge en present. Då kommer den kanske dumma frågan: Vad skriver man på ett kort? "Grattis till prästvigningen?" "Bra jobbat, tjejen?"

Svar på tråden Tantvarning 4