• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman
    Soldemor skrev 2009-06-02 15:19:24 följande:
    Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk (sa prästen som vet att det är fult att ljuga...)
  • TinkerBelle

GRATTIS!!!!

Förstår att du tar det med ro! Det är sunt att vänta lite. Första veckorna så är det så skört....

Men med din positiva energi, all frisk luft du andas och träningen så går det nog bra!

Daa skrev 2009-06-02 11:49:04 följande:
    Åh, men jag som bara vågar vara "försiktigt positiv" än. Du verkar nästan gladare än jag Men tack för pommacen.Nåväl: Min man och jag har just fått reda på att vi väntar barn. (och det är jättetidigt än, så ni får inte säga till nån! )Och om inte jag går och äter snart, kommer jag att bidra till taskig stämning här på jobbet
  • Heloise

Åhhh blomman kan inte du ta lite kort på kissungarna, jag känner hur det snörper ihop sig i hjärtat när jag tänker på dem. Hmm undrar om flisan och smulan skulle vilja ha en bebis...

Var och lämnade in ringarna, beställde värderingsintyg oxå för han trodde de var värda mer än vi trodde.

Blomman kan inte du ge mig en snabb recap av vad jag har missat? Du brukar ju vara så bra på det.

Solist har vi hittat oxå, jag överväger nästan om jag ska gifta mig med henne ist så himla fantastisk är hon.

• TinkerBelle

Hej tanter,
    Har försökt läsa ikapp allt ni skrivit under dagen när jag varit borta.

Blomman: visste är det feeestligt med barn som tidigt gömmer undan proviant?
    När det gäller bilen tycker jag ni tog ett förståndigt beslut! Jag hade nog inte varit så tålmodig?..

Sonja68: Usch, usch usch för cancer och allt annat hemskt som kommer i kölvattnet! Jag hoppas att det är falskt alarm den här gången. *kram*

Idag har jag varit hos en kollega som ramlade för 1.5 vecka sedan när hon var ute med hunden och bröt både vadbenet och skenbenet rakt av!
    Hon har order att stanna hemma och ta det lugnt, men hon är ganska rastlös av sig.
    När jag kom hem ringde m2b från Paris ? blivande svärmor har varit hos husläkaren för sin huvudvärk som inte ger med sig. Hon kollapsade under undersökningen trotts att hon efter lite syrgas kvicknade till valde dm att föra henne i ambulans till sjukhuset då hon helt plötsligt fått bröstsmärtor. Vi har tjat i veckor på att hon ska gå eftersom hon opererades för en blockering i halsartären i januari.
    Så om jag har jagat som en tok för att få allt på plats till bröllopet om 5 veckor så blev det helt plötsligt till att dra i handbromsen?
    Usch usch usch! Varför händer allt alla människor runt mig?

• Cantaton
    TinkerBelle skrev 2009-06-02 17:06:27 följande:
    Usch usch usch! Varför händer allt alla människor runt mig?
    Tyvärr tror jag inte att allt bara händer alla runt dig... Vi är nog många som har människor omkring oss som mår dåligt av en eller annan anledning - psykiskt eller fysiskt, eller som gör illa sig, råkar ut för hemska saker etc. Men det känns ju ofta "Varför just jag?" eller "Varför dem jag håller kär?".

Stor kram
  • Cantaton

Det verkar inte vara bröllopsguiden han (min presshjälp) menade, utan bröllopsmagasinet - för där ligger i alla fall texten ute

Cantaton skrev 2009-06-02 14:21:46 följande:
    Haha, senil och senil. Varför skulle någon känna till att det är jag - egentligen? Det står inte ens på själva hemsidan... Men ja, i låtlistorna är det jag som sjunger (och på min egen presentation givetvis).(Roligt! Bröllopsguiden ska tydligen skriva om sajten på sin hemsida.)Im yours skrev 2009-06-02 14:14:47 följande:
  • passionsblomman

Få se nu...

*Mulle gifter sig om mindre än två veckor och har just blivit hippad. Spännande bilder i galleriet.

*Sonjas dotter fyllde 4 år och blev uppringd av sin idol-Kevin Borg som hade blivit inbjuden till kalaset. Sonja själv har tagit ett par nappatag med f-kassan och styrt upp hantverkare som bytte fönster men gjrde fel.

*I´m yours planerar 50-årsfest och student och hinner dessutom fira barnbarn.

*Daa har "råkat i omständigheter" och har numera en del nytt att sätta sig in i...

*Celeste har varit på Gotland och hur hon haft det vet vi inte riktigt än.

*Cantaton har precis igår fått ut sin nya sida där man kan hitta en massa solister och provlyssna låtar-se länk någon sida bakåt.

*Soldemor kör järnet med vigslar och dop i tät fljd och i sann Svensk försommaranda.

*Tinkers man har blivit sexad och fick en total blackout därborta i England, medan Tinker själv berättat om hårresande tider då hon nästan knapptfanns så lite vägde hon, men nu är det bra.

*Fjällbruttan krattar den största gräsmatta vissett -se bilder och frestar med rökt fisk och nybakt tunnbröd. Hon är på väg till storuman och ska förköpa sig i handelsträdgården.

*didis har jobbat klart på sin klinik och sålt iväg grejorna och tömt lokalen. Lägenheten i jönköping fixad och nu är det sommar och åtgäder i träfdgården på G. Vilket bla innefattar att jag ska råka välta en grill in i deras grannars häck så Thujaeländena brinner upp.
    Förövrigt väntas Panzer och min sambo deklarera bildandet av ett nytt parti den natten. Så du vet!

*dfk...vänta nu...var iväg på en möhippehelg nu va? Eller cyklar jag vilse nu?

*Diz håller på att gräva sig fördärvad där i sin trädgård. Hon har också söta söta kissongar i sitt galleri förresten. Eller var det på bloggen?

*Luucie har nyss gift sig och är kanske bortrest? För henne har jag inte sett sedan dess?

*TROLLET ÄR BORTA!!!
    Jag saknar Troll1 massor och vetinte vart hon gömt sig!

*Lilla bruden kör bröllopsracet för fult och är just nu på studentfirande.

Nu kommer jag inte på mer för ögonblicket!

• didis

Passionblomman - fundat på att skola om dig till sportreporter???

Fantastisk sammanfattning!

Svar på tråden Tantvarning 4