• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • FruTez

Nides/Bauti: Jag tänker faktiskt lita på LMV´s hemsida och infon och äta lite sill trots att barnmorskan tyckte att jag skulle låta bli.

Bauti: Konstigt det där med kött. Jag som alltid varit en köttmänniska, klarar inte ens av att tänka på en grillad kotlett utan att det vänder sig i magen!?!?

Funderade på vad jag ska ta med för smarrigt att slänga på grillen på midsommaraftons kvällen. Är sugen på att göra nån slags spett. Kyckling, squash, lök, minimajs. Hmmm... va mer kan man ha? Förrutom tomat och svamp? Ni är ju bra på mat, nån som har nått bra tips?

• Ab fab

vi skall göra grillspett på midsommar. mellan köttet (kycklingen) sätter jag paprika, kronärtskockshjärtan och italiensk korv

• Bauti

Tez: ja helt skumt. Jag har oxå alltid gillat kött.
    Laxspett är ju gött.

• Bauti

Är hemma hos syster nu. Hon har handlat rödspetta till lunch. Hon vill skämma bort mig lite nu när hon skall bli moster. Me like

• Ab fab

vi grillade hel lax för ett par veckor sedan

Ta laxsidan och krydda med limeskal, salt och nymald peppar. Ingen olja- den brinner för lätt.

Grilla först på köttsidan så den får vacker färg sen grillar man klart på skinnsidan- laxskinnet tål mycket.

vi serverade med svensk sparris och färskpotatis som vi värmde i foliepaket på glöden. Till det en glaze på smör, honung, senap och persilja och gurksallad. Mums

• Carma07

Godkväll

Idag har vi varit på återbesök på Neo. Lilltjejen visade hela registret och charmade dem med sin bistra min. De var väldigt nöjda med både grovmotorik och finmotorik och de tror att de inte är jättelångt borta innan hon går själv. Det finns snart en uppdatering på bloggen där jag skrivit mer om det.

• Carma07

Nides: Då är ni där den veckan som maken åker upp med grabbarna. Vi har inte bestämt ännu hur vi gör med resten. Ev åker jag med den veckan upp men då blir jag själv med Nellie och så kul tycker jag inte att det är att vara där.

• Carma07

Och det inlägget var till NIBLA och inte Nides. Fast ni kanske också åker upp.

Jag återkommer är jag vet mer hur vi har bestämt.

• Carma07

Godmorgon

Vilket pissigt väder det är idag. Fast egentligen var det väntat, det är ju midsommar imorgon.

Idag blir det en del ärenden om det funkar med lilltjejen och regnet. Har fortfarande inte skaffat nytt regnskydd till vagnen. Det är en av sakerna som står på "att-göra" listan.

Frujj: Är du intresserad att åka till tårtbutiken och kika lite även om vi inte går någon kurs? Vissa saker kan man nog lära sig själv om man bara har lite grejer.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!