• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Nides

Hej hej

Passar på och önskar alla en trevlig midsommar. Bättre sent än aldrig.

Kram kram

• Linum

Hoppas att ni alla hade en bra midsommar! Efter 1 dygn av öl, snaps, sill, trevligt folk, promenad, tävlingar och annat skoj väntar en filmkväll med ostbågar och en flaska Orangina.

Midsommarkram till er alla!

• Ab fab

Hej o glad midsommar

SKönt med extra dags ledighet. Det var kalas på midsommarafton- hela klassiska konkarrongen (hur stavas det???) Sillunch, snapsvisor, jordgubbstårta, kubb, poängpromenad, grillning. Himla trevligt. Lite regn men faktistk fika utomhus. Det mest spektakulära var att blixten slog ner ca 100 meter från oss på förmiddagen- vilken knall. Datorn klarade sig men telefonen är död. Flera grannars datorer gick, en bergvärmepump, kyl o frys sönder för en granne.

Igår blev det promenad i regnet med herr o fru Linum, lunch o sen sov jag i soffan halva kvällen. Vaknade av att jag snarkade... pinsamt...

Nu kommer snart mamma o Knut så det är hundleksdags. Tror jag skall gå på bio ikväll eller om vi skall spana på hårdrockare

• Nibla

God måndag på er!

Vilket vackert väder!

Idag har vi massor att stå i, ska bl.a till Allum och springa lite ärenden inför resan, tvätta och smått börja packa.
    Och om en timma ska jag till vårdcentralen, misstänker att jag har urinvägsinfektion. Har aldrig haft det förut, men jag springer på toa i ett plus att det svider och bränner som fasen!!!!!

Midsommarhelgen var trevlig, var hos goda vänner här i förorten. Promenerade hem på natten, jättemysigt i regnet! Haha!
    Midsommardagen var seg.....trots att lillan sov till 8.30!

• Nides

Godmorgon.
    Håller med om att det är underbar väder idag. Ska bara städa lite här hemma och sen få vi se vad dagen har att erbjuda.
    Har haft en underbar lugn midsommar. Midsommar afton spenderades hemma med god mat och filmer. (Få ta igen nästa år).
    På lördagens schema stod bio men vi kom iväg lite senare än väntat och jag var så hungrig så det blev mat istället.
    Och igår var jag på en manifestation på gustav adolfstorg och tände ljus för de i Iran.
    Har bestämt migg för att ta en paus ifrån iran-nyheterna idag o imorn. Mår ju så himla dåligt när jag läser om allt.

Nibla, det låter tyvärr som urinvägsinfektion. Usch... jag vet hur det känns. För nåt år sen så fick jag det 3-4 ggr.
    Men sen dess inget, tack o lov.

Hoppas att alla få en underbar dag.

• Carma07

Godmorgon

Vi har också haft en bra midsommar med vänner och deras barn på besök. Det blev lite uppehåll så vi kunde köra en omgång cricket som jag vann stort.

Idag blir det städ, bak, matshopping och en tur till banken. Hade gärna fått en stund i solen idag så jag ska se om det kanske kan funka.

Nibla: Är det Londonresan som är på gång? Har heller aldrig haft urinvägsinfektion som jag vet iaf så jag är dålig på det, men det låter som typiska symptom. Hoppas det löser sig snart iaf.

Nides: Jag är dåligt insatt om vad som egentligen händer i Iran, men jag tycker det är hemskt. Hoppas du får en bra dag efter städningen.

• Ab fab

mornings
    Nibla- hoppas du får hjälp. urinvägsinfektion är inte kul. Ett huskurstips är att dricka tranbärsjuice eller ännu hellre havtornssaft.

Nibla- vilken bra idé att du tar paus. Skall du orka engagera dig måste du vara utvilad. Njut av magen lite. Jag tycker det ser ut som glassväder idag....

Lågt tempo på jobbet. Får liksom inget gjort. Sitter o funderar på valutan i Litauen... kan det bero på det trista ämnet att det inte blir något resultat...

idag skall jag ha symöte hemma.

• Ab fab

Linum- mina vänninor suckar. du har ruinerat dem De handlade som sjutton från den webbutiken du rekommenderade

• FruTez

Hej tjejer!

Låter som att ni har haft en bra helg allesammans!

Lugn midsommarhelg för mig. Måste säga att jag var avis på de andra som kunde snappsa hemmagjord vinbärssnaps! Får ta igen det nästa!

• Carma07

Tez: Nästa midsommar är väl lite tidigt att ta igen det? Eller räknar jag helt galet.

Igår bakade jag Niblas mandelbiscotti. De är verkligen supergoda.

Snart en tur till Allum och till banken. Vi ska binda den ena räntan till 3-månaders. Det gäller att passa på att utnyttja läget lite.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!