• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Ab fab

det lät ju extra mycket eftersom jag lyckades få meddelandet pubicerat två gånger

• Nibla

Hej hej!
    Har haft en bra helg. Började med ett besök i Gällstad för lite outletshopping. Blev två ljusstakar och två klänningar. Klänningarna var likadana, en röd och en svart för 140 kr st. Tyckte jag var överkomligt!

På kvällen var vi på grillning hos mina föräldrar tillsammans med lite andra släktingar. Hur trevligt som helst! Blev allt lite yr i mössan för första gången på läääääänge! För mycket rosévin och whisky!

På söndagen skulle vi hjälpa mina föräldrar att köpa en laptop. Vi åkte till Elgiganten som hade ett uselt utbud, hyllorna gapade tomma, såg för jäkligt ut. På Siba såg de en dator som de tyckte var bra. Men expediten sa "Tyvärr, den är slut, men vi har ju en annan ungefär likadan för 2000 kr mer". Så fult!!! Det är så typiskt sådana kedjor. De tar in ett mindre antal av en billigare vara för att sen pracka på kunderna något dyrare när den billiga tagit slut.....

• Carma07

Godkväll

Ab: Det låter som en välfylld weekend. Så mysigt med London.

Nibla: Det blir jag också jättesur över. Eller som Jysk har...på annonsbilden är det ett matbord med sex stolar men paketpriset är för bord och fyra stolar. Och naturligtvis kan man köpa till stolar. Men bordet är till för sex stolar och det ser lite konstigt ut med bara fyra stolar. Så i slutändan kostar allt 2000-3000 mer.

Idag har jag varit på shoppingtur och fixat saker som hängt över mig länge. Dels så var jag äntligen och köpte klänningen till lilltjejen som jag har samma i solhatt. Tur ändå att jag väntade för nu var det rea på den. Det tråkiga var att jag senare idag tappade bort solhatten. Är jättesur över det. *arrg*

• Frujj

Godkväll

Carma: Surt med solhatten :( Ska till Backaplan imorgon så hojta om du vill jag ska kika efter en ny till dig (om den finns där vill säga)

Nibla: Slutat amma nu? Gott med vin... :D

Ab: Åh vad det låter kul med London! Får väl höra allt om London av stora E när hon kommer hem och kommer längta dit ännu mer då!

Imorgon ska jag o maken till Backaplan o köpa ny bilbarnstol och så ska jag spana efter en ny handväska. (gillar inte ordet handväska, men ja just en handväska behöver jag) Den jag har nu är såå irriterande, åker alltid ner för axeln och är mest sladdrig.

• Frujj

Carma: Nja det är väl inte vardagsspråk hos några vuxna att gå runt o säga LOL o så.. men hos 13-14åringar... hehe

• Nibla

Frujj,
    Japp nu är det slut med amningen! Skönt!
    Vi köpte ny stol till Lillan förra veckan, det blev en Maxi Cosi som man kan fälla lite så hon inte sitter så upprätt. Skönt om hon somnar!

Mycket Londonsnack i tråden nu. Jag och Lillan åker om 8 dagar! YAY!!!
    Fast London ska jag nog inte säga, Engelska landsbygden snarare. Våra vänner bor norr om London i en pittoresk liten by, hur mysigt som helst. Det duger fint, är inte så pigg på centrala London med dubbelsulky......(min kompis har en ettåring och en 2,5-åring)

• Frujj

Nibla: Vilken by är det? :D

Vi har en Maxi Cosy Moby till W, men har täntk att O ska få ta över den och så ska vi köpa en stol till W som han kan ha bakåtvänd nu men som kan vändas framåt om 1-2 år när han kan sitta så. Maxi Cosin är vi jättenöjda med förutom att de där "handtagen" som är vid botten på den, tar mycket plats när man sitter tre i baksätet.. vilket vi ju nästan alltid gör. Den som sitter närmast W får handtaget i höften. Inte så skönt! Därför täntke vi flytta fram den så O får sitta i den. Lutningsfunktionen är kanonbra!

• Nibla

Våra vänner bor i Wheathampstead i Berkshire.

Nu bär det av till djurparken i Borås igen!

• Carma07

Frujj: Hatten är köpt i klädaffären på Niblas och Abbes torg. Den är av märket nameit. Ska ta en tur dit ikväll eller imorgon och kolla om de har fler kvar. Annars får jag väl beställa från deras sida.

Hur säger man egentligen LOL? Säger man L O L eller som ett ord LOL?

Nibla: Djurparken igen? Härligt väder för en rolig utflykt.

Idag blir det mammapromenad och fika i vår trädgård hoppas jag. Men det verkar som det kommer att vara väder för det.

• FruTez

Hej girls!

Idag har varit en spännade dag. Maken och jag var på inskrivning! Jag är trött i huvudet nu, mycket information. Kändes jätteoverkligt att planera framtiden med möten och undersökningar. Lite spännande att vi fick göra ett ultraljud. Hon drog med mackapären över magen och plötsligt syntes det en liten "räka" där på skärmen! Den såg helt orörlig ut så jag hann tänka att den e döer, men så sa hon att hjärtat pickade på som bara den och då såg jag det... det fanns faktiskt en liten levande varelse där! Skumt och spännande!!

Linum: Tack för fikan igår och för att du lät mig babbla på som bara den... hihi! "Man ger lillfingret och så tar hon hela handen" Hoppasd du hittar mycket trevligt i boken!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!