Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
God morgon!
Nides, fy vilka hemskheter!
Jag har hunnit storhandla och städa huset. Får besök om en dryg timma, ska bjuda på kycklinggratäng med ris.
Carma,
Nu är det klart vilka datum vi åker till Norrland. Vi sticker redan den 12/7, alltså en vecka tidigare än beräknat. N hade inte riktig pejl på sina semesterveckor. Vi kommer stanna en natt i Gävle på vägen upp. Vilka datum kommer ni vara där?
Vi ska ev på marknad i Junsele den 14:e eller 15:e.
Bauti, va skönt att du mår bra. Clubsandwich låter inte helt fel.
Och gardinstång till barnrummet? Va aktiv du är. Vi har inte ens handlat det viktigaste ännu. usch, nu får jag prestationsångest!
Carma- jag är hemma ikväll. Tyvärr utan bilkörande make men om du vill hämta påsen finns den tillgänglig efter 18 (hoppas jag. SMS först för säkerhets skull)
Nibla; Kycklinggratäng låter gott!! Recept?
Nides. Jag har ju en liten pusslargen som sätter igång ibland
Tjing så länge.
Backaplan her i come!!!
pusslargen... det fick jag läsa många gånger för att förstå vad det stod....
Ab,
haha, jag med!!!
Carma: Det var ett jättekort och snabbt ultraljud som de alltid gör när man skrivs in på det stället. Det kändes skönt att få det bekräftat och även lättare för maken att förstå att det finns nått där inne.
Abbe: Vilket kaosbröllop! Tur att våra gick bättre, hehe!
Nides: Jobbig tid för dig nu med allt som händer och man får ta del av alla skakande nyheter. Hoppas verkligen att det ordnar sig snart, på ett fredligt sätt.
Bauti; Skönt med en bra dag. Det kanske vänder snart för dig! *håller tummarna*
Nibla: Du måste ge oss receptet på gratängen. Jag har ju jättesvårt med kött, men kyckling går ner!
Måste ta upp en gravidfråga. Sorry om det kommer många frågor från mitt håll framöver, men jag har inte berättat för så många om detta än och ni är ju lite mina mentorer! Barnmorskan ska igår att jag inte fick äta sill till midsommar. Så går jag in på Livsmedelsverkets hemsida, där står det att gravid faktiskt får äta sill? Förvirrad??? Jag bara måste ha lite senapssill... jag har varit sugen i två veckor nu!!
jag tror att du får äta det. De hämtar ju sin info ifrån livsmedelsverket och där står det att man får äta sill.
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Så Enjoy!
Tez
Ät det du vill. Jag har en shushi period just nu, bara man äter allt med måtta.
Jag har oxå problem med kött. Dock inte i hamburgare, men en ren köttbit går inte. Konstigt det där med maten?!?