Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Vill passa på att önska alla en riktigt trevlig helg! Kram på er!
Hej på er!
Nu är vi hemma från England, jag och Lillan. N är kvar och jobbar denna veckan. Lillan lyckas alltid pricka in att bli sjuk när jag är ensam med henne, hon hade feber när vi åkte från våra vänner i eftermiddags så hon sov igenom hela flygningen och sussar nu sött i sängen.
Ja, var ska jag börja? Jag kanske ska börja med att säga att jag nog haft den lamaste och pissigaste födelsedag, EVER!!! Och då ska jag tillägga att jag aldrig varit särskilt noga med att fira min födelsedag med pompa och ståt.
I alla fall, min kompis och hennes man har två barn, en på 2,5 och en på 1 år. Dessa små varelser styr hela deras tillvaro!!!! Min kompis hade frågat tidigare vad jag ville göra på min födelsedag och jag skrev till henne då att jag antingen skulle vilja ha en picknick i parken eller gå till en mysig pub med uteservering. Så då trodde jag att det skulle bli nåt av det. Icke!
Vi började dagen med att åka till ett shoppingcenter där ungarna bröt ihop och grinade så fort de inte fick som de ville; ex. gå in i varje leksaksaffär, åka karuseller man stoppar in mynt i, etc. Så det blev inte mycket shopping.....
På eftermiddagen när vi kom tillbaka trodde jag att vi skulle bege oss ut igen för den där picknicken eller puben, men då förklarade min kompis att det inte fanns nån bra pub i närheten som hade lekplats så barnen kunde leka och att picknick skulle bli för sent för barnen.
Så det blev middag hemma istället. Och eftersom barnen fortfarande var vakna serverades middagen i vardagsrummet. Vi satt alltså i soffan med tallriken i knät och tittade på när barnen lekte.
N hade köpt rosévin och jordgubbar, men jordgubbarna fick vi inte smaka eftersom hennes barn åt upp dem........
N tyckte synd om mig som fått en sån futtig födelsedag, men tröstade sen att den kommer bli minnesvärd eftersom den var så värdelös. Haha!
Fast vi ska ju fira med släkt och vänner på lördag!
I alla fall, denna kompisen är en tjej jag lärde känna i USA och jag har inte träffat henne sen vi gifte oss. Detta var mer en artighetsvisit i samband med att N skulle jobba i London.
Med facit i hand skulle vi stannat kortare, för jag VET ju att jag tröttnar på denna kompisen efter ett par dagar eftersom hon är så himla egotrippad och bara pratar om sig själv och avbryter när andra pratar.
Nåja, det var roligt att komma bort ett par dagar men såååååå skönt att vara hemma igen!!!!
Vilken födelsedag, men du har en skön attityd till det. Jag hoppas det blir mycket bättre nu när du är hemma. M(du skulle stannat hemma... då kunde jag bjudit på skumpa vid Aspen*s*)
Tillbaka på kontoret. Sista veckan före semester. Jag tog ju en extradag i fredags- hur skönt som helst. Skruttade omkring, handlade på lokala torget och drack vin med grannen. Lördagen var arbetsdag. Vi bar tegel- muraren håller på hemma med skorstenen. Och körde allt till tippen. Varmt som fasiken. Sen tog R o jag båten till Brännö. drink på en klippa, middag på krogen och backgammon. Sånt är bra.
Igår hade jag släktingar hemma på fika på förmiddagen. Pannkakor o jordgubbar. Mums. Sen såsade jag i skuggan hela dagen. Avslutade med ett dopp i sjön.
Hej
Stackars dig Nibla. Men du kan ju trösta dig att det kommer att vara svårt att slå den tråkigheten.
Igår var vi ute och seglade med svärfar. Så skönt att vara på havet när det är så varmt. Linus var så klart med. Det kommer kort i bloggen , så håll utkik.
Lördagen avnjöts det middag hos en väninna i Marstrand. Mysigt att komma hem till sin favvo ö ibland.
Nu skall jag iväg och göra KUB-test på östra. Meddelar hur det har gott senare.
Hej
Har precis kommit tillbaka från en promenad. Tänkte att det skulle vara lite svalkigare om man gick tidigt, men så var det inte. Snart är jag i tryggt förvar i skuggan under körsbärsträdet.
Nibla: Tråkigt med din födelsedag. Men å andra sidan har du inte firat den ännu så det kan ju bli en alldeles toppenhelg där du blir firad ordentligt.
Bauti: Lycka till på KUB-testet.
Nibla: Trist att det inte blev så bra som du hade hoppats på. Låter som att de riktigt snöat in sig på barnen. Hoppas verkligen man inte gör likandant själv! *brrr* Kanske någon mening med det hela, du kommer att få dubbelt så roligt på din fest istället!
Bauti: Lycka till med testet!
Abbe: Låter som att du haft en skön helg! Någon aning om hur varmt det var i vattnet?
Carma: Blir så avis, vill också ha ett vackert körsbärsträd att sitta under. Kan jag klämma mig in under ditt? Hihi!
Vi var i skummeslöv i helgen. Det är verkligen helt underbart där när det är sånt här väder... fick så mycket semesterkänsla och jag längtar tillbaks!
vad är ett KUB-test?
Tror att det var 18-19 grader så det är ju jag som är en badkruka
Abbe: Kub test är för att se ifall barnet har kromosonförändringar och ev. Downs Syndrom. Abbe, är du en badkruka? Du skrev ju att du badade och såvitt jag vet är badkrukan den som inte badar?
Tillbaka från lunch. För nästan exakt ett år sedan åt jag sushi. Åt en stor bit med ris och lax. Det smakade gott, men jag mådde så illa efteråt. Kändes som att jag ätit en hel rå lax själv! Nu, ett år senare blev det sushi igen. Fast gravidsushi med räkor, avokado och nån rulle med omelett (??) och lite annat. Jag är inte hemma i sushivärlden så jag vet inte va allt heter, men gott var det iaf! Rätta mig om jag har fel, är inte sushi "smalmat" också?
jo då sushi är smalmat- tom helt ok enligt GI. Jag gillar maki-rillar mest. Alltså lax i nvirat i ris o sen sjögräs. Mums. för egen del blev det falaffel på kajkanten
Tez: Du får plats i vår skugga och är välkommen! När har du semester? Visst har du jobbat så länge att du får full semester i år?