• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Nibla

Tez, stäm för sexuella trakasserier!!!

Idag ska jag ha mammagänget på fika. Ska bjuda på ciabatta med citronmarmelad, brieost, isbergssallad och Granny Smith-äpple. Jättegod kombination faktiskt!!
    Efteråt blir det mandelbiscotti som jag ska sätta igång och baka nu. Så på med Bree-förklädet!

• Frujj

Godmorgon
    Jag verkar vara den enda BT-frun som är kvar här i området över sommaren. Vi kommer möjligen åka västerut, ut på havet alltså :)

Linum: hehe kul text.. stämmer bra!

Hade funderingar på att åka till Haga idag kika i en barnbutik där men får inte ändan ur vagnen.. får ta det en annan dag. Bara är en sån dag idag tror jag, ska skrota runt här hemma, vika tvätt o möjligen kanske eventuellt gå en promenad. Tror bestämt att latmasken har drabbat mig. Eller nåt.

• Ab fab

vilken smaskig kombo. den skall jag sno åt mig för att ha mitt nästa symöte. Vilken citronmarmelad använder du? Eller gör du egen?

• Carma07

Godmorgon

Har mutat lilltjejen med en sko i matstolen. Som för övrigt väckte mig med en skallebank rakt på näsan. Det var inte mysigt.

Frujj: Norrland blir nog bara en vecka. Resten av tiden blir här hemma.

Nibla: Låter som en god fika.

Idag blir det promenad och fika med mammagänget. Men jag kan ta det lungt eftersom vi inte fikar hos mig idag.

• FruTez

Nibla: Wow, det låter smaskigt!

Va är det för mammagäng ni träffar? *nyfiken*

• Nibla

Ab,
    Jag köper vanlig cintronmarmelad på ICA; Robertsons är märket.

Tez,
    det är mammor som jag träffat genom föräldragruppen här i förorten. Först blir man kallad på träff innan barnet är fött, sen fortsätter man träffas när alla barn kommit till världen. Det skiljer sig nog lite beroende på vilket MVC/BVC man går. Var går du?

• FruTez

Nibla: Jag ska gå till Barnmorskegruppen, samma som Frujj har gått till. Det ligger nära jobbet. Jag ska dit för inskrivning på tisdag! Spännande och nervöst!

• Nibla

Där hade jag också tänkt på gå först, men sen sa en kompis till mig som gått där att hon hellre gått där hon bor för att lära känna andra mammalediga tjejer i samma område.

• Carma07

Tez: Redan inskrivning? Vad spännande. Mitt mammagäng har ändrats lite så en av mammorna är från föräldragruppen och de andra två från sångstunden. Jättekul att träffas och låta barnen leka.

Frujj: Visst pratade du om någon tårtdekorationskurs? Var den dyr? Hade tänkt att jag skulle låta bli allt sånt kul när jag redan har fullt med hobbies, men kan nog inte låta bli när det snart är ett barnkalas på gång.

Ab: Fick mail om att grejerna har kommit. Är ni hemma i helgen eller någon kväll så kan jag komma förbi.

• Frujj

Carma: Ja, det finns tårtdekorationskurser på www.tartdecor.se/group.asp
    Funderade på att gå men vet inte. Tänker väl lite att när ska jag ha tid.... fast det verkar himla kul!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!