Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Nibla- låter grymt billigt. Lite för billigt. Låter lite skumt -alltid misstänksam
Ringen är en vapenring.
Nibla: Det låter som ett väldigt bra pris! Speciellt då det ingår bänkar och bord. Kollade lite på rusta och jyst och att köpa tält kostar från ca. 3000 kr och uppåt beroende på storlek. Så då är det nog ett bra pris!
Frujj: va mysigt det låter med brödbaket...
Nibla: Det lät väldigt billigt för tältet.
Tez: Jag har alltid haft strul med Magnolia och deras taskiga service när jag har handlat på annat sätt än kontanter. Men de kanske har skärpt till sig. Det var ett tag sedan jag hadlade av dem.
Nu river lilltjejen kontoret....
Jag har fått 17 härliga tusenlappar och maken får några stycken också. Vi får runt 30 lappar tillsammans. Men först måste vi fylla på sparkonton med en del. Tycker det känns lite olustigt att stå helt barskrapad när man har hus och en föräldrapenning.
Sedan måste vi måla om söderväggen och göra klart hallen så vi slipper lägga jackorna på golvet.
Jag har aldrig haft problem med Magnolia, men å andra sidan har jag bara handlat i deras butik två ggr.
Fast jag blev lite irriterad igår när jag var där. De har inga prismärkningar på sina papper så jag frågade mannen i kassan vad de kostade. Då svarade han "Allt mellan 6 och 20 kr styck, så det blir en överraskning tills man kommer fram till kassan". Vaffan! Man vill väl veta hur mycket man plockar åt sig!
Tez,
Magnolia ligger i Knalleland inte så långt från City Sparköp.
Apropå City Sparköp, jag körde syrran dit igår för att inhandla tårtingredienser till kalaset. I den rondellen precis utanför kör en gubbe ut precis framför näsan på mig så jag får tvärnita. Jag tutar på honom. Han följer sen efter mig på parkeringen och parkerar en bil ifrån. Jag sitter kvar i bilen, syrran går ut för att gå in i affären varpå gubben frågar varför i helvete hon tutade. Hon svarar då: "Det var inte jag som körde. Och förreseten har de som redan är inne i rondellen företräde
Då säger gubben: "Jävla sketunge, det är högerregeln som gäller". Hahahahah!
Det är farligt i Borås...... De kan inte köra i rondeller i den stan, höll på att bli påkörd av en gubbe som skulle svänga vänster i rondellen men låg i högerfilen. Så när jag skulle köra rakt fram var han nära att köra in i sidan på bilen.... vojne vojne!!
Carma: Jag vill också göra iordning hallen hemma. Vi lägger jackorna på trappan just nu! *skratt*
Nibla: Sicken gubbe?! Högerregeln i en rondell... okey, när tog han sitt körkort, 1854??
Linum har ju berättat några ggr. att boråsare inte kan köra bil, låter verkligen som det stämmer!
Får jag ställa två gravidrelaterade frågor till er mammor? När slutade ni må illa och när berättade ni för jobbet?
Tez,
Detta är nog något som varken du eller Bauti vill höra, men jag mådde aldrig illa. Kanske någon enstaka gång bara....
Jag berättade för jobbet när jag var i vecka 11.
Heluu
Tillbaka på ruta 1. Illamåendet är tillbaka. Men igår mådde jag bra. Tur att jag skall till akupunktören i morgon igen. Skönt att få en "semesterdag" från kräkandet.
Oj, vilka goa summor ni har fått tillbaka på skatten. Själv fick jag rött kort och vet inte när man får tillbaka pengarna då, december????
Ingen gastronomisk summa, men omkring 4000:- pengar. Bättre än inget
Tezz: Med W mådde jag illa till v 18-20 nånting, berättade inget för nån förrän v 20....(!) Hur jag nu lyckades med detundrar jag så här i efterhand men det gick. Med O mådde jag illa till v 12-13 nånting. Fast jag låg inte o "körde buss" hela tiden utan det stannade vid illamående.