• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Linum

Nibla: Vi kanske skulle ta en dejt i norra Norrland?

• FruTez

abbe-jag lånar gärna den bilagan!

• Ab fab

jag skall försöka komma ihåg den. tjingeling - nu drar jag på studentuppvaktning

• Linum

Jag fick en underbar text från en tjej i kören som irriterat sig på hur folk reagerar på att hon är gravid. Det kommer från Expressen (tror jag)

?Det är tur att inte det inte är männen som föder barn.? Det är bara vi kvinnor som är starka nog att kunna gå igenom en hel graviditet med allt vad det innebär av, illamående, foglossning, ryggont, hemorrojder osv. Ingen krämpa får användas i negativa ordalag för, som vi alla vet, graviditeten är INGEN sjukdom. Det är helt normalt att börja varje morgon med att kräkas och avsluta varje kväll med en brasa i halsen. Detta är så normalt att vi under denna välsignade tid fortfarande skall släpa oss till jobbet och prestera precis lika mycket som innan, vara käcka och glada, orka gå ut med vänner och älska. För vi är inte sjuka, vi är bara gravida.

Ett annat gissel är det ständiga bedömande och dömande av omvärlden. När vi blir gravida blir vi allas egendom. Visst, allt i välmening och för barnets bästa. Ändå är det ibland svårt att se hur frågor som, om man ?försökt? länge, dvs. hur många gånger man ?gjort det? innan det blev resultat, gör livet bättre för den lille bebisen. Men som en god blivande mor finner man sig i att det finns personer som ogenerat kommenterar hur stor man blivit. Allas ögon är på den blivande mamman och är det något som gör att vi tillsist tappar fattningen, så möts vi av förståelse. Vi gravida blir nämligen inte förbannade för att vår integritet ständigt kränks, utan för att vi inte kan kontrollera våra hormoner.

När vi sedan sitter, med rinnande bröst och sömnbrist, så är det också helt normalt. ALLA kan och SKALL amma. Visst alla kan amma, alla duktiga mammor kan, för oss andra kan det göra så ont man har ångest när barnet skall äta, men det bara att kämpa på. Inte kan man ge upp sitt barns rätt att amma. Flaskmatande mammor är fuskande mammor, liksom kejsarsnitt mammor. Vi har inte offrat oss utan är stora egon. Dessutom kommer vi att förbli feta.

Mitt i allt detta känns det tryggt att tänka att männen inte skulle klara det alls. De hade aldrig överlevt en förlossning. De hade behövt så mycket smärtlindring att bebisen kommit ut som drogberoende. Flaskmatning hade varit standard. En man klarar ju inte ens en förkylning, så hur skulle han rimligen kunna gå till jobbet helt obesvärat när han spytt hela morgonen. Nej under graviditeten hade han hade klassats som svårt sjuk, och berättigat till både sjukskrivning och hemhjälp. Det är härligt att man hur det än går alltid kommer att vara bättre än halva befolkningen. Ni killar som hävdar motsatsen, bevisa det!

*garvar*

• Carma07

Linum: Haha, vilken rolig text.

Vad kul med ett forum med heminredning. Hoppas det blir något bra med den.

Vår semester blir en tripp till Norrland. Besök hos släkten naturligtvis och förhoppningsvis en date med Nibla när vi är där. Sedan ska maken vara där några dagar och fiska med grabbarna och vi har inte bestämt hur vi löser det än. Men blir det att vi stannar och väntar så funderar jag på att höra med Addiz och vi kan ta en tur till henne.

Nibla: Vilka idioter det finns i trafiken. Hur är man funtad om man springer efter och skäller dessutom. Egentligen borde man vara tvungen att uppdatera sitt körkort när man har passerat en viss gammal ålder.

• Nibla

Linum, klockren text!!!

Ab, jag glömde fråga varför svärmor är med i Svensk Damtidning?

• Ab fab

hon hade varit på Bukowski tydligen. Har inte sett det själv ännu

• FruTez

Hej girls! Hoppas ni mår bra.

Verkat som att det är en hel del som ska norrut i sommar. Är det någon som kommera att vara norrut i början av augusti eller är alla på resa i juli?

Linum: Vilken underbar text! Känns klockren! Haha!

• Ab fab

god morgon. Passade på att klappa fru T i rumpan i morse

Kollar in brandröken över Hisingen, har ingen inspiration för jobb alls idag

• FruTez

*fnissar* Ja, abbe piskade på mig vid receptionsdisken! *skratt*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!