Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Jag gillar verkligen idén! Kan vi inte ta med alla respektive också, så blir det inte så fasligt mycket muffsisar över...
Linum: Bra tänkt! Det kanske blir lite vääl mkt annars. Leilacupcake-träff i sommar inkl makar :D
Jag gick tillbaka till frisören igår och sa att jag inte var riktigt nöjd med klippningen. Hon mumlade mest och höll inte alls med, men sa att jag kunde komma tillbaka som idag så hon kunde fixa till det. Sen klagade jag på slingorna som jag tyckte var ojämna men hon sa att det skulle ordna sig om jag tvättade håret en gång. Så det gjorde jag igår kväll, men det ser lika illa ut för det...... Ojämnt i hårbotten, vissa slingor tog sig 1 cm från hårbotten, andra 1,5 cm. Ser inte klokt ut.
Jag drömde om detta inatt och i drömmen var frisören otrevlig och slutade helt tvärt att klippa för att gå utanför för att röka och dricka kaffe. Då blev ägaren fly förbannad och avskedade henne på fläcken! oops!
Vet inte om jag ska låta henne fixa till håret eller inte......Vågar jag det tro? Vad ska jag säga? "Jag vill bara säga att du klippt mig konstigt, och så vågar jag inte att du pillar på mitt hår igen".
Jag kan inte med att begära pengarna tillbaka, det vore enklare om de erbjöd sig........MAAAH! Vad svårt.....
Nu ska jag och Lillan möta upp två mammor med bebisar för promenad bort till andra delen av förorten. Det vankas sångstund.
Så mysigt med cupecakefika- men det är en bra idé att göra små kakor
Jag gör rätt goda matmuffins med pizzafyllning
Nibla. ushc så svårt men stå på dig. Du gör ju inte henne en tjänst, du betalar ju för en service
Du ska säga till henne att du inte är nöjd med det jobb hon utfört. Ger hon sig inte får du be att få tala med ägaren (om hon inte är egen, vill säga).
Hon var ju i alla fall villig att göra om det utförda arbetet. Påpeka att slingorna inte blev bättre efter att du tvättat håret och att du vill att hon ska göra om det eller att du får pengarna tillbaka för slingorna.
Bästa hämnden är ju att du aldrig mer kommer att gå dit och att du talar om för alla vänner och bekanta hur kass frisören var. Word of Mouth är det bästa/värsta som finns!
Godmorgon
Inatt har jag haft en piggelin dotter som har slängt sig av och an i sängen flera timmar så jag känner mig lite mör idag. Egentligen skulle jag passa på att sova nu men vid den här tiden brukar jag piggna till oavsett hur mycket/litet jag har sovit. Det blir väl värre efter sångstunden.
Nibla: Vad svårt. Jag tycker verkligen att du ska klaga. (Säger jag som förmodligen hade varit för feg att göra det själv.) Men om du har följt deras råd och har gett slingorna några dagars chans och de fortfarande är fula så är det ju ett dåligt jobb.
Muffinsfika låter som en kul idé. Jag har dock inte boken så jag hitter på några andra muffins.
Carma: www.dagensmuffin.se/ är en bra sida!
Muffinsträff låter nice!
Carma: Det var på den sidan som Linum länkade till som jag hittade Bailyesmuffinsen!
Jag vill ha min bröllopsfika snart, så jag ger er några datum på mailen som ni kan fundera på.
Mmmmmmmmmmmmmmuffins, jag är på!!!
Nibla
Undra om hon är utbildad?
Har man för stor hätta när man drar slingor så blir det offtast så. Och man måste kamma håret efter man har dragit ut håret i hålen.
Såg hon inte hur snett det var klippt??