Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Frujj: Kanske går att byta ut laxen i detta receptet?
www.arla.se/Default____17653.aspx
Frujj: Jag hade testat följande:
Rökt lax
ruccola
rostade pinjenötter
parmesan
färsk pappardelle (extra bred pasta som är jättegod!)
Koka pastan al dente. Blanda ner ruccolan och laxen. Riv över rikligt med parmesan och toppa med massor av rostade pinjenötter.
Om du vill ha det lite krämigare kan du alltid putta i en bit mozzarella när pastan är nykokt.
Linum: Mmm det lät smarrigt!
Tezz: Somrigt! Får mig o tänka midsommar...
Tack båda nu har jag två recept att testa :)
Jag fegade ur...... Gick aldrig till frisören. Jag tvekar om jag ska gå dit överhuvudtaget.
Samtidigt som de borde få veta att jag inte blev nöjd, att klippningen är helt sned och slingorna helt ojämna så vet jag inte om jag vågar släppa lös henne på mitt hår igen.....
Nibla
Du skall absolut säga till. Gå in och visa henne. Tyvärr är det så med hetta att den tar inte hela vägen in. Bäst blir det om man målar i dom.
Det tar några dagar innan slingor blandar sig med ditt vanliga hår. Det kan därför se randigt ut. OM hon inte att förmycket i varje hål i hettan.
Med klippningen så kan du ju påpeka hur du ser ut och inte vill ha lös henne igen i håret.
Bauti, tack för peppningen. Kanske går dit lite senare i eftermiddag.
Tez, angående din kommentar på bloggen. Vi har en Sony systemkamera som jag köpte till maken när han fyllde 30. Sen när vi var i Malaysia köpte han ett väldigt bra objektiv, ett "paparazziobjektiv" som jag brukar kalla det. Maken är väldigt duktig på att fota, han vet ju inställningar, ljus och sånt. Jag själv bara klickar, och det blir bra ibland också!!
Nibla: Jag vet inte om jag hade låtit henne gå lös på mitt hår igen om hon klippt snett och fel första gången. Däremot har du rätt att få pengar tillbaka! Seså... *peppa* iväg med dig och visa var skåpet ska stå! Annars får CWT (commando wedding troup) komma till attack!
Nibla igen: Synd att du inte kan fota din kamera! Hahaha!
Klart du skall klaga. Hur skall hon annars få reda på att hon inte gör ett bra jobb.
Vilket smaskigt recept. Lät verkligen jättegott
Nu har vi provat laxreceptet som Tezz länkade till. Det var gott.. men inte supergott. Skulle nog låtit bli att lägga i senap. Hade ju rökt lax ist för gravad men senapen gjorde sitt ändå.
Får testa Linums nästa gång, hade ingen ruccola hemma!
Satt just o kikade i Leilas "A piece of cake" och fick en gyllene idé - varför inte ha en cupcake-fika? Det finns ju massor av roliga recept i hennes bok, om alla bakar var sin sort (jaja man behöver ju inte göra största modellen.. eller så får man dela) så kan vi provsmaka alla möjliga sorters cupcakes! Våran altan står till förfogande i sommar :) - om ni gillar idén vill säga!