• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Bettertogether

"Det är helt fantastiskt!!! Precis som jag drömt om!"

och Knut sade snabbt:

• 20090725

- kan du se om den är ledig 31 juli 2010???
    om den är det vill vi boka den...

Prästen; jag kan tyvärr inte se det just nu, men om ni ringe på måndag så kan vi kolla det...

de åkte hem och Rut pratade bara om kyrkan resten av helgen, till slut blev det måndag och det va dax att ringa till kyrkan..

hon tog upp telefonen och ringde...

• Bettertogether

En hel helgs förväntan hade byggts upp hos dem båda, och nu blev de tvugna att vänta ännu en stund.

Efter att de testat ringa några gånger gick signalen äntligen fram..

Prästen svarade:

• Svanboet

Vi har en preliminär bokning klockan 15 det datumet men om ni inte har något emot att...

• 20090725

gifta er kl 16? så kan jag boka in er då!

Rut funderade; hmm... jo men det gör vi.
    hon tyckte det lät som en bra tid då hon snabbt kunde räkna ut hur mycket hon skulle hinna med på dagen innan!

• Svanboet

Först blir det sminkning och håruppsättning och sen hinner de ta många fina bildet hos fotografen innan de åker till kyrkan. Nu blev det sålunda dags att ta tag i festlokeln, vart skulle århundradets fest hållas?

• paulaner

De hade ju varit inne på sagotema och i så fall skulle ju ett slott passa bra. Men det var nog dyrt. I moster Agatas stora trädgård kanske? Eller kanske man kunde hyra den där föreningsstugan som låt precis vid vattnet. Rut tänkte och tänkte, hon visste inte riktigt vad hon ville... Hon frågade vad Knut tyckte.
    - Jag tycker absolut att vi ska

• Aleta

hålla till i skogen under en stor ek!
    Det passar bra med vårt sagotema, jag har förresten funderat om vi inte ska klä ut oss till alver. Lite medeltida kläder, snygga smycken och kanske till och med alvöron!
    Vad tycker du älskling?

• daniel och iris

...jag tycker at du skal sluta spela world of warcraft

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut