• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • paulaner

sa: Men du är ju inte klok. Du vet ju att jag är allergisk mot hästar!!
    Rut var förtvivlad. Hon tänkte att hon måste rycka upp sig. Bröllop ska ju vara något kul! Hon

• MyochErlend

besämde sig för att resa bort en tur ... bara en dag eller två...
    spa tänkte hon.. det behöver jag...
    Redan nästa morgon åkte Rut iväg till ett litet spa i Sthlms skjärgård...
    I receptionen stod ingen mindre än:

• paulaner

Lotta.
    - Heeeeeeej Rut! sa hon. Är du här, vilket sammanträffande. Jag ska ordna ett bröllop här på spahotellet nästa helg. Det kommer att bli sååååå fint. Visst är det myyyyysigt här! Så pittoreskt. Hur går det för er? Har ni bestämt er?

- Att man aldrig kommer undan, tänkte Rut.
    Hon svarade

• Svanboet

- Jag är här för att jag känner att jag höll på att bli skogstokig på allt planerande så denna helgen är jag ska jag njuta av livet, ha en stund för mig själv och samla krafter inför resten av planeringen.

Rut tog tag i sin väska och ...

• paulaner

checkade in. Nu är jag ju ändå här och har faktiskt bokat en lerinpackning och den vill jag ha, tänkte Rut. Hon längtade redan efter Knut, så det första hon gjorde på sitt rum var att ringa honom. Han hade en glad nyhet:

• Svanboet

- Jag har hittat en lokal som skulle passa oss perfekt, sa han med en upprymd stämma. Mer än så ville han dock inte avslöja utan ville att Rut skulle få följa med och avgöra själv fast än Rut bönade och bad.

- Denna helgen är för dig och nu ska du bara...

• Lady o Lufsen

koppla av och njuta!
    Men längta gärna lite efter mig! Vi pratar mer när du kommer hem" sa Knut och efter lite mys-prat lade dom på luren.

Rut tänkte...

• soon and very soon

att det var bäst att "rulla russin" så hon tappade upp ett bad, tände lite ljus o tänkte på Knut och deras kommande dag.
    När hon hade haft sin stund gick hon tillbaka till receptionen för att se när hon skulle få sin behandling, receptionisten sa
    -jag kan inte hitta din bokning! vilket namn var det sa du???

Rut tänkte, tänk att inget kan gå rätt, hur ska då bröllopet gå???
    Efter detta tog Rut sina saker och åkte hem till Knut.

Väl hemma.........

• Lady o Lufsen

berättade hon för Knut om sin, i hennes tycke, hemska upplevelse av att ha gått miste om en behandling som hon tyckte sig vara så i behov av.

Knut tog henne i sina armar och sa:
    "Men älskling, du beställde ju behandlingen i mitt efternamn, har du glömt det?"

Rut mindes plötsligt att hon vid flera tillfällen faktiskt redan hade börjat använda sig av sitt kommande efternamn!

Rut log och...

• soon and very soon

(skrattar!)
    Rut log och ångrade lite att hon hade skällt ut den stackars flickan i receptionen efter noter och kallat henne både det ena o det andra....
    Aja nu fick de fokusera på den lokal som Knut hade hittat.
    -Älskling, började Rut, Du vet lokalen......

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut