• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • daniel och iris

..men sen så tänkte han sig om och kom ihåg at det fanns et sagolikt lokal precis utanför Göteborg som het berg 211. Med romerske söyler, röd löper och hundra vis av levande ljus inne i et berg.Där kunde man själv ta med mat och alkohol- men hva skulle man eta?

• soon and very soon

fast åka från stockholm till göteborg det funkar ju inte.... då får vi planera härifrån o be släkten hjälpa oss! Eller??? sa Rut o bröt ihop av ångest o hon kände trycket från alla på BT...... kan man bara ändra sig sådär???

• Svanboet

Nej att åka tvärs över landet bara för en lokal ville varken Rut eller Knut så de bestämde sig för att försöka hitta en lämplig lokal lite närmare stockholm. Kunde de möjlighen försöka göra en kort lista över lämpliga lokaler med både för- och nackdelar så skulle det nog bli lättare att välja.

• soon and very soon

en lada är ju trevligt men kanske inte så sago aktigt, tält funkar ju för en del?? nä detta var inte lätt Rut bestämde sig för att ringa en bröllopskoordinator för att få lite hjälp på traven....

• paulaner

så hon loggade in på sin dator och googlade "bröllopskoordinator". Hon satte nästan i halsen när hon såg

• Juli 2010

en bild på sin kusin dyka upp.

Visserligen hade de inte pratat på ett tag. De stod inte varandra så nära. Men jobbade hon som bröllopskoordinator?

Det hade hon aldrig sagt något om.

Rut...

• paulaner

funderade ett tag sedan skickade hon ett mail:

Hej Lotta! Det var längesedan vi sågs, jag hoppas allt är bra med dig! Jag googlade på bröllopskoordinator, och ditt namn kom upp. Så kul, jag visste inte att du arbetade som det. Är det nytt?! Jag och Knut ska nämligen gifta oss i sommar och vi behöver hjälp! Du kanske kan stå till tjänst som verkar kunna det där med bröllop. Har du lust att träffa oss för att prata mer? Kramar från Rut".

Det dröjde bara några minuter innan det plingade till i inboxen.

"Hej Rut! ...

• 20090725

ja, det var alldeles för länge sedan. här är allt bra!
    Men va oerhört roligt för er! jag vill inget hellre än att hjälpa er. jag är lite fullbokad nu 3 veckor framöver, men efter det kan ni väll komma hit över en middag? det va ju sååå länge sedan vi träffades!

kram Lotta

• Svanboet

Nu kunde Rut äntligen andas ut en aning, de skulle få hjälp av ett proffs som dessutom stod dem närmare än den vanliga främlingen. Nu gällde det att sammanfatta vad de kommit fram till och vad de villa ha hjälp med. En planeringsbok, tänkte Rut, hade vi en sån?

• Aleta

Under tiden började Lotta bli nervös.
    Tänk om Rut ville att hon skulle jobba gratis för att de var släkt!
    Lotta behövde verkligen alla inkomster hon kunde skrapa ihop och att planera ett bröllop gratis var uteslutet.
    Speciellt med tanke på Knuts fäblesse för alver och sagotema.

Lotta bestämde sig för att redan i början på middagen säga...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut