• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Lady o Lufsen

som vi tittade på?
    Den har brunnit ner!!???

Rut började gråta och Knut...

• soon and very soon

Började undra om det var ödet???
    Inget mer kan gå fel nu iallafall sa han i ett försök att få Rut att sluta snyfta.

Knut ringde sin mamma och berättade allt från kyrkan till lokalerna och kusinen Lotta.
    Efter ett tag säger Knuts mamma att hon betalar lokalen när de väl hittar nån. knut slängde på luren kramade om Rut o sa - allt kommer att bli bra, allt ordnar sig, mamma betalar.

• Lady o Lufsen

Trots att Rut hade sett fram emot ett bröllop, som fullt ut finansierades av dom själva, så kunde hon inte låta bli att känna lättnad.
    -Okey, sa hon, då letar vi vidare...vad tror du om ladan vid vägkanten som vi tittade på förut?

-Mjaaa, varför inte? sa Knut

Rut och Knut satte genast igång med...

• soon and very soon

att titta på dukningar och fest dekorationer på nätet. Rut & Knut gillade flera av bilderna de såg och kände sig nöjda.
    Dagen där på lyfte Rut luren med bultande hjärta
    -hallå sa en trevlig kvinno röst.
    - jo jag undrar om det går att få hyra ladan för en bröllopsfest mumlade Rut fram.
    -jo det går bra svarade den trevliga kvinnan, Vi tar 8000 för 3 dagar så ni har gott om tid på er att duka och städa,
    nu slog Ruts hjärta så fort att hon knappt kunde andas,
    -finns den ledig 31 juli 2010????
    -Ja då det är inga problem, får jag ta din uppgifter???
    Rut svimmade nu och Knut fick avsluta samtalet, tänk så lyckliga de skulle bli.....

• Lady o Lufsen
    ...jag ska försöka komma på något...det verkar bara vara du-"soon and very soon" och jag som berättar för tillfället...låt mig bara skratta färdigt först så ska jag nog komma på nå´t
  • Lady o Lufsen

om och när Rut väl skulle komma till medvetande igen!

Knut....

(Hihihi, vad roligt att Rut svimmade av telefonsamtalet)

• Lady o Lufsen

klappde henne försiktigt på kinderna...
    -Rut?...RUT??
    Endast ett svagt gnyende kom från Rut som låg raklång över tröskeln mellan köket och hallen.

Knut bestämde sig för...

• paulaner

att hämta luktsaltet. Han visste nämligen att RUT alltid hade ett sånt i sin handväska eftersom hon var lite känslig och lätt kunde svimma.

Men få se nu, tänkte Knut, fort fort, vilken av väskorna kan det vara i. Den svarta? Nähä, Den bruna med vita sömmar? Nähä, den var tom. I den andra svarta kanske? Nähä. Hm, är de likadana, är det lönt att ha två svarta väskor (Knut förstod inte tjusningen med handväskor riktigt)
    Den röda kanske? Nähä. Den innehöll bara ett par strumpbyxor och en 50-öring. Men väskan måste ju vara här någonstans. Det borde räcka med EN handväska tyckte Knut, då skulle allt vara så lätt.

Där, tillslut såg Knut ytterligare en väska som stod bredvid Ruts skor vid dörren. Bingo!

Han skyndade sig fram till RUT som genast kvicknade till när hon fick luktsaltet under näsan.

Hon sa grötigt
    - Knut, du är min

• Juli 2010

prins !

Knut skrattade lite och svarade med ett:

- Det finns bara en för mig Rut, och det är du.

Så kom Rut på: MATEN!

Vad skulle de ha för mat?

Så fort hon kvicknat till gick hon...

• paulaner

in i köket och satte sig vid köksbordet.
    - Vi måste ha ett mattema också. Ska vi ha buffé eller en meny tycker du Knut?

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut