• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Svanboet

att är verkligen trevligt att träffas men innan vi går in på detaljer vill jag att ni ska veta att jag kan finnas till hands för er och glädjer mig för er skull men jag kan itne åta mig att vara er koordinator om ni inte vill anställa mig formellt.

• Lady o Lufsen

"Innan vi börjar planera så kanske ni vill veta vad som ingår i min taxa?" sa hon och visade ett snällt leende.

"Här har jag tagit med mig....."

• Svanboet

Ditt fungerar bra som fortsättning
    Lady o Lufsen skrev 2009-04-15 10:10:12 följande:

Svanboet hann före...
    Här har jag tagit med mig...
  • Juli 2010

prislista för olika saker samt en pärm med bilder på bröllop jag varit med och koordinerat.

Rut började genast bläddra i pärmen och blev alldeles häpen. Det var hur vackert som helst på de bröllop Lotta hjälpt till med.

Knut däremot var mindre imponerad när han...

• Lady o Lufsen

...tittade efter ordentligt och såg priserna.

Efter några minuter, som för Knut kändes som timmar, kunde han inte hålla sig längre, utan harklade sig och...

• Svanboet

drog försiktigt pärmen ur Ruts händer.

-Först får vi nog försöka se över vår budget, så återkommer vi med närmre besked i nästa vecka, sa han vänligt men bestämt till Ruts stora...

• Lady o Lufsen

lättnad, för trots att hon verkligen tyckte om det hon såg så höll hon tyst med om att det var alldeles för mycket pengar.

Då...

• Svanboet

Återtod det bara att luta sig tillbaka, njuta av middagen och försöka låta bli att diskutera sina bröllopsplaner.

På väg hem...

• soon and very soon

bröt Rut ihop igen, varför ska det vara så svårt????
    -Det blir inte svårare än vad man gör det tyckte Knut.
    Kyrkan var ju fixad o det är ju det viktigaste fortsatte han, du vet stallet längs vägen kanske vi kan vara där???
    Rut....

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut