• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Aleta

tittade förvånat på Rut.
    "Men jag får ju inte se din klänning, varför ska du få se mina kläder?"

• T0612

för att det betyder otur om du ser min klänning, sa rut med menande blick och fortsatte lätt, men att jag ser dina betyder ingenting

• Aleta

"Så jag betyder ingenting för dig! Är det det du menar?"
    Knuts underläpp började darra lätt.

Maja reste sig hastigt och..

• T0612

och la en hand på kunts axel och gav rut en irriterad blick

rut fortsatte stakande "jo du betyder ju allt för mig mej, men jag menar bara att om jag ser dina kläder så vet jag ju att vi matchar, jag vill inte riskera oturen, du vet hur vidskeplig jag är"

• Aleta

Maja som var en van bröllopskoordinator kopplade på sin inbyggda familjeterapifunktion:

-Nu tar vi det lite lugnt, det är bara ett missförstånd det här.
    Ni får helt enkelt lita på mig. Jag får se bådas kläder och kan avgöra om ni matchar eller inte.

• Svanboet

- Det kan jag acceptera så då har vi löst den här situationen och behöver inte prata mer om den, säger Rut och ler mot Maja.

Knut vrider på sig en aning och frågar menande om det inte finns fler sätt de kan inarbeta sago-temat och alverna i bröllopet än just bara kläderna.

• Aleta

Ni kan ha "Concerning hobbits" som ingångsmarch, föreslog Maja.

• T0612

"och vi kan ha på oss alv-öron!" utbrast knut..

rut tittade förskräckt på honom och sa..

• Svanboet

... tycker du att vi ska gå så långt? Är det inte tillräckligt om vi låter lokalen vi ska ha festen i förvandlas till en drömsk skog med hjälp av draperier, blomsterarrangemang, dekorationer och levande ljus?

• Aleta

"Men jag har hittat en sida på internet som säljer alvöron, du kan få vara halvalv om du vill, de öronen är inte lika spetsiga!"

• Svanboet

- Om det betyder så mycket för dig Knut så har vi alvöron, men jag vill nog också ha dekorationerna i samma tema i festlokalen för det skulle nog kännas dumt om vi bara satsade på kläderna i alvtema.

• MyochErlend

Tiden gick och praten fortsatte....
    Efter 4 timmar så såg listan som var spikad ut såhär:
    MENY:

• Svanboet

* TEMA: Alver och mystikska tider
    * MENY: Buffé - Alv/Medeltidsinspirerad
    * FÄRGTEMA: Guld och grönt
    * Gästlista
    * Bordsplacering
    * Inbjudningskortens utformning
    * Kläder för henne
    * Kläder för honom

* Datum: ...
    * Festlokal: ...
    * Kyrka: ...
    * Fotograf: ...
    * Ring till Rut, ingen ny ring till Knut
    * ...

• MyochErlend

klockan slog midnatt och Knut gäspade och sa:

• Svanboet

Nu får vi nog ge oss för idag. Vi ska faktiskt jobba som vanligt imorgon. När träffas vi nästa gång och vad behöver vi förbereda tills dess?

Maja...

• MyochErlend

log och sa:jag skriver upp er om 2 veckor här i min bok..
    under tiden kan ni ringa till catering och börja kolla upp blombuketter...
    Knut du och jag kan träffas nu i veckan så kan jag se den klädsel du har tänkt dig...
    Har du den klar ?

• Aleta

-Javisst, sa Knut. Det är bara kronan som saknas, men designen är klar, du kan få se bilder.

-Kronan? sa Maja förvånat

• Svanboet

- Det krävs en krona! svarade Knut bestämt.

Mer blev inte sagt den dagen och Maja tackade för sig och Knut och Rut kunde äntligen krypa till sängs. Det tog inte många minuter innan de båda sov gott i hopp om att detta bröllop nog skulle bli det de båda drömt om att få.

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut