• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Svanboet

- Vi vill ha kronor med levande ljus i taket och stora härliga draperier på väggarna. Kanske spelmän som underhåller och maten ska serveras som buffé och inte sittande middag. Ingen 3-rätters utan gott om läckerheter som man kan blanda som man vill.

Knut bubblade av ideer och Rut höll på att tappa hakan.
    - Knut, snälla, sakta ner vi hinner inte med, viskade hon.

• Aleta

-Och var kommer alverna in? frågade kusinen.

• Svanboet

I kläderna! utbrister Knut och slår ut med armarna.

[Heter kusinen Maja?]

• MyochErlend

Maja.. som kusinen heter skrattade till...
    ok..
    har ni någon designer...

Ja sa KNut... och nu gapade Rut av häpnad...

• 20090725

hon hade ju redan sin drömklännink klar tänkte hon, hon ville ju absolut inte byta ut den!

så hon frågade knut; jaha, men jag har ju min klänning klar redan! såå va e det för något du har hittat???

knut svarade: jo...

• T0612

...jag tänkte att vi kunde sälja den.. och använda pengarna till den nya alvdesignade klänningen..

• Svanboet

- Men Knut! utbrister Rut i nästan förtvivlan. Jag vill ju ha den jag har valt ut åt mig! Jag vill inte byta!

Knut höjer handen liksom för att lugna Rut men hinner inte innan Maja ...

• Svanboet

... säger: " Knut har du alls sett klänningen? Den kanske mycket väl kan anpassas till en alv-inspirerad kreation som mycket väl stämmer med temat."

• MyochErlend

ja.. den kanske kan det... ja om det är så viktigt för dig älskling ..då ska du få ha den :)
    sa Knut och gav Rut en puss på näsan...
    Min klädsel är hemlig fram till dagen fortsatte Knut.
    Rut..

• T0612

sa:

"nej det kan jag nog inte gå med på.. jag vill godkänna det"
    knut...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut