• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Bettertogether

Rut tittade på Knut och såg lite bekymrad ut...

Älskling, visst gillar jag elvis, men det är ett traditionellt bröllop här i Sverige jag vill ha. Vi kan inte ta med oss ALLA gäster till USA heller.

Vi...

• Aleta

vet dessutom inte hur mycket du får ärva!
    ta inte ut något i förskott så är du snäll. Det kan dyka upp okända släktingar och börja bråka om arvet och så får vi vänta i tio år innan vi får ut det.

Vi kör på bröllop med alvtema här hemma som vi har sagt, men vi tar det efter att du har varit i USA.

Däremot så kanske jag följer med och köper lite solsöverdrag och sån't där, det har jag hört ska vara billigt "over there".

• paulaner

- Ja, okej då, du har nog rätt, sa Knut.
    ...och såna söta såpbubblor och fina smycken. Och vi kan gå på promenad i Hydepark, och sen så ska jag kolla efter en fin tiara och ....
    Rut kunde inte sluta drömma. Efter en stund tittade hon på Knut som då

• JustMeAndMyLove

fick en briljant ide. Som han skulle hålla hemlig för Rut tills ..

• Svanboet

Sent den kvällen bläddrade Rut igenom en av sina bröllopstidningar och funderade över hela karusellen som hade blivit av detta bröllopsplanerade. Först ett datum och sen ett annat och sen inga pengar och så svårt det var att hitta klänningen. Nu detta och vad ska vi sätta för datum nu då?

Rut satt och stirrade i taket, djupt försjunken i sina tankar när Knut...

• Bettertogether

bokstavligen valsade in i rummet med en ros i munnen...

Min älskade Rut, sa Knut och gick ner på knä framför sin dam och fortsatte.

"Du...

• Svanboet

... är det bästa som hänt i mitt liv och jag tycker inte att du sitter här och se så orolig ut. Ikväll kan jag väl få bjuda dig på middag på vår favoritrestaurang?"

Rut...

• stulle

började gråta av glädje...

Ohhh vad jag älskar honom, tänkte hon.
    så sa hon:
    -men jag har inget att ta på mig om vi ska gå ut!
    Då vill jag shoppa något nytt först.

-Klart att du får det, sa Kurt.
    Sätt på dig något så drar vi in till stan.

Det tog en stund sedan satt dom på tunnelbana på väg mot centrum...

Dom tittade på varandra med glimt i ögat så sa Rut:

• Aleta

Du Knut, mamma sa häromda´n att hon tyckte vi spenderade våra pengar lite väl lättvindigt. Det gör vi väl inte?

-Njaaee, sa Knut som precis hade beställt in en flaska champagne.

-Hon sa att hon hade anmält oss till "Lyxfällan", tänk om de säger åt oss att sälja brudklänningen!

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut