• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Juli 2010

- jag har bara väntat på att du skulle ringa. Nu fixar vi ihop det här bröllopet till er och det kommer bli sagolikt vackert !

Rut..

• Svanboet

kände att nu var de i trygga händer.

- Eftersom Knut ska resa bort strax innan bröllopet blir det en extra tung belastning på dig Rut. Jag vill därför börja med att träffa både dig och Knut så snart som möjligt för att starta upp planeringen och för att vi ska få grepp om budgeten ni tänkt er. Vilken dag passar er bäst?

• MyochErlend

Ikväll utbrast rut...
    Ok ikväll passar fint sa kusinen (som inte jag kommer ihåg vad hon heter)

Kl 19.00 stog Knut och rUT...

• Svanboet

ivrigt på trappan och väntade på att få börja sina fastlägga sina planer, nervöst medvetna om att tiden är knapp och att det trots allt kan vara svårt att få göra precis som man vill när man inte är ute i god tid och dessutom bor i Stockholm.

• Juli 2010

Kusinen dök upp precis på klockslaget.

Hon packade snabbt och smidigt ut en massa pärmar och tygprover ur bilen och lade upp allt i vardagsrummet hos Rut och Knut.

De satte sig ned med en kopp kaffe och Rut visste inte var hon skulle börja titta.

- Jag har hört att ni ville ha alvtema och ett kyrkbröllop, började kusinen och fortsatte:

- Det är bra att ni har temat klart, då kommer det här gå ganska enkelt. Har ni även bestämt ett färgtema?

• Aleta

-Grönt!
    -Guld!
    Sa Rut och Knut exakt samtidigt.

• Bettertogether

Grönt OCH guld blir jättebra tillägger Kusinen smått leende :)

• MyochErlend

Sakta började bröllopsplanering ta form...
    och innan kvällen var färdig hade de diskuterat igenom gästlista, färgtema, lokal, kyrka...

vilka vill ni ska vara toastmasters? frågade kusinen..

• Svanboet

- Måste vi ha toastmaster? frågade Knut. - Vi vill inteha en tråkig lång middag med massor av tal och stelbenta cermonier. vi vill ju ha kul på festen!

• MyochErlend

ingen toasmaster ?? sa kusinen..
    njo... jag tror väl det ska gå bra..
    hur vill ni ha festen då ?

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut