• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Svanboet

- Men herregud, kyrkan! Då kan vi ju inte behålla bokningen i alla fall! utbrast Rut som nu hade nära till tårarna. Ingenting ville riktigt srtämma och nu hade de bara två månader på sig.

- Knut, hinner vi verkligen gifta oss och ha fest innan du åker till USA? frågade Rut. Hur länge tror du att du blir borta?

• MyochErlend

Åh jag vet inte sa knut.. men inte mer än ett par veckor.. vad med att ta det i slutet av augusti eller början av september ?? när saker börjar lugna ner sig lite ... ?!?!

• lussebulle

Men herre gud! sa Rut. Jag och Majsan min kompis på jobbet har ju bokat en resa till Mallis den sista augusti. Det har vi ju bestämt sedan ett år tillbaka!

• Svanboet

Knut försökte behålla Rut lugn sa:

- Ja detta är ett problem. Vi kan inte använda datumet vi bokat för då är jag bortrest. Vi hinner inte gifta oss innan jag åker om vi vill hålla oss till planen om en stor fest och traditionell vigsel. I augusti är du bortrest Rut och sen är det inte mycket kvar av året. Vill du bestämt gifta dig detta år eller ska vi återgå till den ursprungliga planen om 2010?

Rut funderade en stund sen sa hon...

• lussebulle

Ska jag ringa rådhuset och se om de har nån tid ledig i morgon??

• Svanboet

Nej, var inte sån nu svarade Knut. Bara för att det är svårt att hitta ett datum betyder det inte att vi måste gifa oss imorgon. Och förresten var det ju du som ville gifta dig i kyrkan!

• MyochErlend

vad med i slutet av september då ??
    elelr kanske ut i november-desember ??
    âr du riktigt säker du att du har den resan rut ??

• Svanboet

Rut gick med tunga steg för att hämta bokningsbekräftelsen.
    - Här står det... , Rut öppnar mappen hon förvarar all reseinformation i, att flygt lyfter från Arlanda 30:e augusti och vi blir borta 8 dagar.

Knut tittar då Rut djupt i ögonen och säger:
    - Blir jag borta i USA ett par veckor så är nog inte jag hemma långt innan ni åker. Det skulle passa mycket bättre om vi kunde bestämma oss för ett datum i slutet av september eller möjligen i början av november. Eller vad sägs om ett gnistrande vitt adventsbröllop?

• MyochErlend

men så ringde telefonene till rut..
    det var MAja som sa:

• Svanboet

- Jag ville bara ringa och kolla hur det är med dig, du har varit så frånvarande på jobbet på sista tiden så jag måste fråga. Har det hänt något?

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut