• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Bettertogether

Vi kör på din Dankat! ;) Det blir roligare om hon får en ursnygg dyr klänning!

• DanKat
    Bettertogether skrev 2009-05-03 20:59:35 följande:
    Vi kör på din Dankat! ;) Det blir roligare om hon får en ursnygg dyr klänning!
    [Jo så tänkte jag också Rut & Knut har haft så mycket motgångar nu så nu förtjänar dom att få njuta ordentligt tycker jag! ]
  • Bettertogether

[Helt rätt!! Och jag som tyckte jag var generös när hon fick en 6500 kronors klänning :P Och tjejer, se nu till att det inte händer klänningen något!]

• 20090725

hon visste redan vart hon skulle förvara klänningen så det inte skulle hända den något, hennes mamma å pappa hade ett extra rum där hemma som de inte andvände sig av där hon fick hänga kläningen med stäng dörr så att ingen kom åt den! så där va den i säkert förvar det visste hon redan...

nu skulle hon bara hitta en kläning som passade henne... hon gick runt å´titade, det va många kläningar som åkte fram å tillbaka.

plötsligt rpar hennes vän; RUUUUT... jag tror jag har hittat den. rut sprang dit och...

• DanKat

där fanns den mest underbara klänning hon någonsin kunnat drömma om! Hon tänkte precis gå och prova den och slängde ett öga på prislappen:

• T0612

- 4.999:-!! wow!. sa Rut
    Butiksbiträdet kom upp bredvid och sa att då kan hon välja ut en tiara och slöja oxå

Rut blev så glad att hon grav biträdet en stor kram

- Rut...

• Juli 2010

gick så in i provhytten för att prova klänningen.

När hon kom ut för att visa väninnan började väninnan gråta en skvätt. Rut var så vacker !

Butiksbiträdet kom fram med en tiara och slöja hon trodde skulle passa och satte dessa på Rut.

Resultatet...

• DanKat

var bedårande! Hela utstyrseln var som gjord för just Rut!
    - Det här vill jag ha! utbrast Rut.
    - Vi har faktiskt ett specialerbjudande om man köper tiara och slöja av just det här märket, sa butiksbiträdet och fortsatte:

• Bettertogether

Får man skor på köpet.

Rut bara gapade, hon trodde inte det var sant att de, som haft SÅ mycket motgångar i sitt planerande, plötsligt hade FÅTT hela brudens klädsel alldeles gratis! ...Och utan problem också!

Rut gick ivrigt mot skohyllorna

Där..

• paulaner

fanns det massor av skor att välja bland. Runt gillade höga klackar, men hon var förståndig också.
    - Man ska ju ha skorna på sig heeeela dagen och halva natten, tänkte RUT.
    Hon provade ett par snygga ivoryfägade skor från Rainbpw. De kändes lyxiga och hade ett jättesnyggt metallspänne med "diamanter" framme på tån. De satt bra. Rut gick några steg runt i butiken och hade bestämt sig på 30 sekunder.
    - Jag tar dessa, nästan skrek Rut.

Rut var sååååååå lycklig. Klänningen satt dessutom perfekt och behövde inte läggas upp nu med skorna som hade 5 cm-klack.

Rut och hennes väninna gick ut från butiken med ett leende på läpparna. De hade bara hunnit 50 meter när Rut plötsligt fick syn på Knut. Hon

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut