• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • paulaner

Rut fantiserade viadre. Hm, Orlando Bloom kanske kunde ställa upp. Åååå, det vore ju perfekt. Man kanske kan hyra rekvisita. Jag skulle kunna ha alvsmycken på bröllopet. Jag måste spara ut mitt hår! Plötsligt avbröts hennes tankar av ett

• MyochErlend

illvrål....
    KNUUUUUUT va hände skrek Rut....
    Aj aj aj sa...

• Aleta

Knut, jag tror jag har brutit benet!

• Juli 2010

Rut rusade in till Knut som låg på golvet med högra benet i en väldigt onaturlig vinkel.

- Men vad är det som har hänt??? !!! skrek Rut i samma veva som hon sprang efter telefonen för att ringa ambulans.

• Aleta

Jag tänkte överraska dig med lite coola moves till bröllopsdansen, jag såg ett så kul klipp på Youtube, men när jag provade baklängesvolten så halkade jag på din trasmattan som din mormor har gjort.

• MyochErlend

MEN lilla dummer sa rut...
    Jag ringer amublans..
    12 min senare rullas Knut ut på bår ...
    Hur ska det nu gå med bröllopet tänker rut ...det är ju nästan bara 2 mån kvar....

• Bettertogether

vid sjukhuset visade det sig att benet inte var brutet, utan endast en svår stukning vid knäet.

Rut pustade ut, och så även Knut, för då skulle det ju hinna bli bra på 3 månader.

• macamaj

Det allra värsta var ju att nu skulle de inte hinna öva på brudvalsen innan bröllopet, aj då, Knut som har taktkänsla som en julbock tänkte Rut, men va fasen han får titta på Dirty Dancing fem gånger om dan fram till bröllopet, nåt måste väl fastna!

• MyochErlend

Knut fick följa med hem samma dag och när de stiger ur bilen hemma så ser de att ngn står utanför dörren..
    Hmm Vem e det säger Rut ?

• Juli 2010

Knut stelnade plötsligt till.

Det var hans gamla ex.

Vad ville hon?

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut