• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • 20090725

De hade ju redan bestämt menyn.... så nu skulle de bars hitta någon sön kunde laga maten. De satte och funderade en lång stund när Rut plötsligt fick ett stort leende och sa....

• MyochErlend

"Min dröm kommer gå i uppfyllelse... men det är så långt kvar.. vi ska inte flytta fram bröllopet ett år... till 31 juli 2009?? Vad tycker du Knut?"

• Bettertogether

Ja, varför skulle vi egentligen behöva vänta ett år till... vi är ju på god väg med planerna redan nu..."

Knut och Rut log mot varandra, och Rut sa:

• soon and very soon

jag ringer till edn trevliga damen imorgon igen.
    Åter satt hon nu där med bultande hjärta, kvinnan svarade
    -hmmmm 31 juli 2009 och började as garva, -skojar du med mig nu?? nej nej det är bokat 2009 ut.
    -ok då svarade Rut och insåg att de nog snällt får vänta till 2010.
    -tack endå söta du sa hon och de la på.

• Juli 2010

Bara några timmar senare ringde telefonen och Rut svarade.

Det var den trevliga damen som ringde:

- Förlåt för att jag skrattade åt dig. Det var verkligen inget illa menat och jag hoppas att du inte tog illa upp.

- Det är ingen fara, svarade Rut.

- Jag tror solen ler mot er idag. Jag fick precis ett återbud på en bokning den 31 juli detta år. Är du fortfarande intresserad?

Rut...

• Aleta

men nu blev det bråttom:
    i sitt stilla sinne tänkte Rut att det nog bara var bra. De skulle aldrig hinna genomföra Knuts alvtema på den här korta tiden.

• paulaner

Rut bestämde sig för att detta skulle de fixa!!!!!! Så klart!!!!! Alvtema och allt, Rut bestämde sig för att lägga all sin lediga tid för att hinna till den 31 juli 2009.

Rut bestämde sig för att skriva en lista.
    De måste bar spika lokal och kyrka till 100% - för inbjudningarna måste ut.

Hm, tänkte Rut. Hur skall de se ut? hur gör man inbjudningar med Alvtema?
    Mossor, lavar, guld eller vad?!
    Rut fick en idé;

• Aleta

Ett gulnat pergament med avrivna kanter, olika glitterfärger i temafärgerna översidan och alltihop ihoprullat i en rulle med sidenband och lacksigill!

• paulaner

...levererad av en prins på vit springare med fladdrande man. Fantisera får man ju, tänkte RUT.

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut